Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 20:59
Hallo Tweakers,

Ik heb een Iphone 3GS 16GB sinds begin januari 2010. Heb in het begin geïnvesteerd in een cover en een screenprotector, alleen heb de cover nu ongeveer 2 maanden in de kast liggen. Verder is er niks geks te vermelden over de Iphone (geen rare incidenten).

Sinds een aantal weken reageert de home button helemaal niet goed meer. Ik moet soms 4 tot 5 keer drukken voordat er reactie komt op het scherm. Toevallig is rond deze tijd ook de nieuwe software update uitgekomen voor de Iphone, dus misschien dat het hiermee in verband staat.

Ik heb google bespeurd voor eventuele zelfde problemen, alleen deze stammen veelal uit de begin jaren van de Iphone (ook andere versies ervan). Dus daar kreeg ik niet voldoende antwoord. Bij deze is de vraag dan ook, is dit een verzekeringskwestie of is dit een bekende fout sinds de nieuwe update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04:18
Heb je al eens een restore gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een restore niet helpt, gewoon naar de T-Mobile winkel gaan en garantie claimen. Misschien ruilen ze hem om, anders zul je even zonder moeten doen. Homeknopjes sneuvelen wel vaker bij de iPhone heb ik gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
Restore is home button en bovenste button tegelijk inhouden toch?
Gaat er verder niks verloren hoop ik?

Of heb ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04:18
Restore als in de restore via iTunes. Niet een hard reset ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
Oke heb een restore gedaan via Itunes. Alles van de telefoon af gegooid en via een reservekopie de aankopen, contacten, agenda's etc. teruggezet.
Is dit wat je bedoelde? In dat geval werkt het nog steeds niet goed. Je hoort/voelt wel dat het knopje wordt ingedrukt, maar zonder effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Waterschade lijkt mij hier het probleem. Ookal was het maar een klein druppeltje wat je dock van onder is ingelopen of via de randen van jouw iPhone. Er zijn op marktplaats bedrijven te vinden die dit repareren. Zoek maar eens op 'iphone reparatie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
matinez schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:56:
Waterschade lijkt mij hier het probleem. Ookal was het maar een klein druppeltje wat je dock van onder is ingelopen of via de randen van jouw iPhone. Er zijn op marktplaats bedrijven te vinden die dit repareren. Zoek maar eens op 'iphone reparatie'.
Ik heb een verzekering op de Iphone, volgens mij valt waterschade hier ook onder maar dat zal ik even nakijken.
Ik zal nog eens goed nakijken waar het aan kan liggen, want hou er niet zo van om een telefoon weer in te leveren en later terug te krijgen. Mocht het niet op te lossen zijn dan zij het zo ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Patavorene op 22-07-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Als je er echt last van hebt gewoon even terug sturen. Je moet je iPhone nog wel fatsoenlijk kunnen gebruiken, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
De home-button zit niet hard-wired aan het moederbord. Hij zit vast in het middenbord, en vanaf daar gaan er twee losse contactjes naar 2 contactvlakjes op het moederbord.

Ik denk dat de veerkracht van de contactjes is verminderd, en er dus geen goed contact meer wordt gemaakt. Is vrij makkelijk te fixen, maar als je er een nieuwe telefoon bij T-Mobile uit kan slepen zou ik dat zeker eerst proberen :p

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 18:03
Dit heb ik ook met mijn iPod. Misschien reageert hij wat traag of ik druk niet goed. Of hij raakt inderdaad aan het eind van zijn levensduur. na een half jaar!
Ik heb absoluut geen waterschade. Stof misschien, maar dat moet kunnen.

Ik heb via Activator (jailbreak) snel 2 keer op de power knop als "Home Button" ingesteld mocht hij het onverwachts begeven.
Pagina: 1