PS3 to PC - Videobestand kopiëren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorben
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05-2024
Hey,

Ik ben ongelooflijk dom geweest... daarom vraag ik nu jullie hulp. _/-\o_

Ik had een filmpje gemonteerd (toch twee dagen aan bezig geweest) en gerenderd naar een 720p mpg file...
Ik heb die file gekopieerd (gestreamd via playstation media server) naar mijn ps3 om deze op mijn tv te bekijken.
Dan dacht ik: ik ga wat opruimen in de files van het filmpje. (ik had sommige dingen dubbel staan ed.)
Dus ik verzamel alle belangrijke gegevens in een map (ook de mpg file) en wil dan de andere bestanden verwijderen.
Nu heb ik de verkeerde map verwijderd... en ik doe altijd shift+delete dus alles is definitief weg... (geen prullenbak)
Ik heb die mpg file echter ook op mijn pc nodig (i.v.m. tonen aan vrienden op laptop...).
Nu is de vraag:
Kan ik een mpg file van 3gb groot van de ps3 kopiëren naar mijn pc?

Alvast bedankt!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
Ja, dat kan. FAT32 heeft een limiet van 4GB, dus met 3GB zit je safe.

Je kunt inprincipe een USB-stick of HD aan de PS3 hangen en dan met ik dacht het driehoekje op de controller aangeven dat ie het bestand gekopieerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofenschmirtz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-07 13:15
Ten eerste een vraag hoe heb je dat gedaan met PS3 media server, want zover ik weet is dit niet mogelijk om bestanden op te slaan met PS3 media server. Maar als je hij er fysiek opstaat dan kun je hem volgens mij wel terug kopiëren met behulp van een USB-stick

Graver was wat sneller met het antwoord geven :)

[ Voor 10% gewijzigd door Doofenschmirtz op 22-07-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorben
Kan die gewoon kopiëren?
Das al een begin ;)
Nu is mijn usb stick van 16gb net kapot...
Ik heb er enkel nog van 2gb...
Is het mogelijk om het via een netwerk kabel naar mijn pc te kopiëren?
Anders ga ik een usb stick kopen hoor ;)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Een bestand streamen met de ps3 media server, dat wil dan toch zeggen dat het bestand NIET op je PS3 staat?

Maargoed...

Een andere oplossing zou zijn om direct na zo'n actie een datarecovery te draaien.
(of in ieder geval zorgen dat er geen data naar die schrijf wordt geschreven, anders zijn je bestanden definitief kapot.)
Dat kan met getdataback http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm

Als je een beetje zoekt, vindt je wel een recovery product welke freeware is.

Wellicht werkt het al met piriforms Recuva http://www.piriform.com/recuva

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
jorben schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:10:
Kan die gewoon kopiëren?
Das al een begin ;)
Nu is mijn usb stick van 16gb net kapot...
Ik heb er enkel nog van 2gb...
Is het mogelijk om het via een netwerk kabel naar mijn pc te kopiëren?
Anders ga ik een usb stick kopen hoor ;)

Bedankt!
Dat wordt toch een stick of externe HD. Via het netwerk kan het maar 1 kant op blijkbaar. Ik had trouwens gelijk met het driehoekje -> Copy en dan vraagt ie waarop-ie de file moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorben
Doofenschmirtz schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:08:
Ten eerste een vraag hoe heb je dat gedaan met PS3 media server, want zover ik weet is dit niet mogelijk om bestanden op te slaan met PS3 media server. Maar als je hij er fysiek opstaat dan kun je hem volgens mij wel terug kopiëren met behulp van een USB-stick

Graver was wat sneller met het antwoord geven :)
Gewoon de file kopiëren i.p.v. afspelen ;)
De file moest wel niet getranscode worden (was al mpeg2)... dat ging dus heel snel (het kopiëren)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorben
GraveR schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:12:
[...]

Dat wordt toch een stick of externe HD. Via het netwerk kan het maar 1 kant op blijkbaar. Ik had trouwens gelijk met het driehoekje -> Copy en dan vraagt ie waarop-ie de file moet zetten.
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorben
TimothyW schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:11:
Een bestand streamen met de ps3 media server, dat wil dan toch zeggen dat het bestand NIET op je PS3 staat?

Maargoed...

Een andere oplossing zou zijn om direct na zo'n actie een datarecovery te draaien.
(of in ieder geval zorgen dat er geen data naar die schrijf wordt geschreven, anders zijn je bestanden definitief kapot.)
Dat kan met getdataback http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm

Als je een beetje zoekt, vindt je wel een recovery product welke freeware is.

Wellicht werkt het al met piriforms Recuva http://www.piriform.com/recuva
Had ik ook al in gedachten maar dan leek het mij niet zo betrouwbaar omdat het video is en die datarecovery programma's maken wss fouten tijdens het terughalen...

Kan het wel eens proberen ;)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Ik heb met succes 750 gig aan mp3 bestanden gerecoverd nadat een handig hp usb format tooltje zich niet aan de regels hield. (het programma gaat vrolijk een usb-stick formateren, das prima... jammergenoeg maakt het programma wel een foutje waardoor een externe schrijf van 1TB niet meer toegankelijk is. partitie pleite..)

Dit soort programma's kunnen van te voren aangeven in welke staat het bestand is. Aan de andere kant kan je beter hebben dat er hier of daar een blokje niet klopt in een video of audio bestand, dan in programma's. Maar ook dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik recover vrij vaak HDD, gelukkig niet allemaal van mezelf haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorben
Heb het eens geprobeert... recuva vind de video file zelfs niet...
Wel de overige bestanden al dan niet in goede staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
getdataback is een stuk beter dan recuva, ik had er ook het woordje 'wellicht' bij gezet, had al zo'n vermoeden dat recuva het niet ging lukken...
Pagina: 1