wingate client/server probleem

Pagina: 1
Acties:

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb de search al bekeken maar helaas was er nog geen post over dit probleem (wel heel veel over sygate/wingate en wat nou beter is).
Het probleem is als volgt:
ADSL werkt via ethernetmodem op de server (anders zou ik dit niet kunnen typen)
Deze server heeft tweede ethernetkaart die op hub is aangesloten. Via het netwerk zijn alle computer te zien
wingate server is geinstalleerd op de computer met ADSL. De server heeft ip-adres 192.168.0.1 en subnet mask 255.255.255.0 op de netwerkkaart die met netwerk is verbonden en ip-adres 10.0.0.150 met subnet 255.0.0.0 op de netwerkkaart die met modem is verbonden.
Wingate Client is geinstalleerd op andere computer. Deze compu heeft ip-adres 192.168.0.3 en subnet 255.255.255.0. Zodra ik Internet Explorer opstart krijg ik na even wachten: client kan wingate server niet vinden.
Wat doe ik fout? :?

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
wat heb je bij het domein ingevuld van je client?

offtopic:
wingate werkt niet echt lekker vind ik....winroute of sygate is echt veel beter naar mijn mening en ervaring met alle 3

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• x-wolf
Ik heb de dns uitgeschakeld. Moet ik die inschakelen en zo ja, welke host/domein naam en welke dns nrs moet ik invoeren?

• x-wolf
Heb net ff sygate geinstalled en dat werkt wel. Ik geloof inderdaad dat wingate sucks..
Sygate in ieder geval niet, ik krijg het in ieder geval aan de praat. :)