Externe HDD loopt vast tijdens kopieren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckhamster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2021
Hoi tweakers,

Ik heb probleempje met mijn externe hdd, dat ik niet kon oplossen via de faq. Het zit namelijk zo, dat wanneer ik bestanden op de hdd wil zetten hij elke 30-60 seconde een tijd vastloopt. Hij stopt dan met schrijven, en mijn pc (windows xp) wil tijdens dit proces niet meer reageren. Explorer reageert niet, ik kan niet eens een browser opstarten, de muis werkt wel gewoon nog.

Ik heb een WD 1TB externe hdd (usb 2 aansluiting), en ik heb hem pas een half jaartje. Er staat nu zo ongeveer 700gb op. Dit probleem is best irritant en het gebeurt ook op andere pc's wanneer ik de hdd erop aansluit. Het ligt dus waarschijnlijk niet aan de pc.

Ik hoop niet dat het een ernstig probleem is (dat ik de data misschien kwijt raak). Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik mag hopen dat je niet slechts 1 exemplaar hebt van data die je niet kwijt wilt... Ik zou beginnen met een backup maken, en dan de disk eens scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckhamster
Het zijn voornamelijk dingen die lastig (of niet meer) te downloaden zijn, zoals films, series en anime. Ik heb helaas niet de ruimte om een backup van zoveel te maken dus heb ik ze maar 1x.

maarja, waarmee/hoe scan ik de disk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Check eens op de site van Western Digital.
Daar zou je een programma (Data Lifeguard Diagnostic) moeten kunnen downloaden waarmee je kan kijken of er iets met je harde schijf mis is.
Ik weet alleen niet of dit werkt bij schijven die via USB zijn aangesloten. Als dit niet het geval zou zijn zou je hem misschien intern aan moeten sluiten.
Aangezien er bij de download die ik even snel bekeek "It will test WD internal and external drives." staat, zou ik het gewoon proberen.

Edit: Zou kunnen dat je op het serienummer van de harde schijf in de externe behuizing moet zoeken en niet op de naam van de externe. Onder "My Passport" vind je niks, wel onder "SATA & SAS" en "Legacy Internal" bijvoorbeeld.

[ Voor 17% gewijzigd door crizyz op 22-07-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckhamster
quicktest was ok, maar de extended test duurt ong 10 uur, dus die ga ik vanavond maar eens uitvoeren, hopelijk lost het iets op :) :)

edit: maar eerst windows 7 erop zetten (dat is de reden dat ik spullen op me hdd aan het zetten ben)

[ Voor 28% gewijzigd door Duckhamster op 22-07-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zet je HDD eens op een USB uitgang waarbij er geen andere USB apparaten op de interne USB hub hangen. Dan heeft ie de volle bandbreedte, dat scheelt meestal al een stuk. Bovendien heb je ook geen gelzer met signalen die door andere apparaten op dezelfde hub gestoord kunnen worden.

Verder: mijn HDD weigert soms ook. Ik weet dat in mijn geval de voedingskabel niet helemaal lekker is en dat soms ook de USB kabel net niet helemaal lekker contact maakt. Zet ik die HDD intern dan doet ie het wel goed, dus je casing kan ook naar zijn grootje aan het gaan zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Als je alles van je pc op de externe hdd gaat zetten zou ik toch echt overwegen om de bestanden die je echt niet kwijt wil raken ergens anders op te slaan. Zou erg vervelend zijn als straks blijkt dat de data op je externe hdd corrupt is en je een "lege" win7 pc hebt.

Eventueel op een 2e partitie zetten of desnoods op een cd/dvd-tje branden als het echt niet anders gaat.

Veel succes.
Pagina: 1