Toon posts:

cd-rom beschadigd: parameter onjuist

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs backup gemaakt op een cd rom. Nu kan ik echter die cd rom niet meer lezen met mijn laptop: foutmelding 87: parameter onjuist.

Weet iemand een oplossing hoe deze cdrom nog gelezen kan worden?
Alvast bedankt.

gr.
Rianne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:30
CDCheck of BadCopy Pro zijn 2 apps die beschadigde CD's zo goed mogelijk proberen uit te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:26

Thandor

SilverStreak

Heb je iemand in de buurt waar je de CD kunt testen? Mijn ervaring is dat veel CD-spelers in laptops kwalitatief niet altijd even goed uit, waardoor het best kan zijn dat de CD wél werkt maar de CD-speler niet of niet goed in combinatie met die CD.

Mijn eigen laptop heeft soms ook last van dit euvel en daarbij werkt het om de laptop over dwars te houden en dan de CD aan te spreken. Een beetje omslachtig maar het werkt soms. Je kunt overigens, als de laptop stoffig is of altijd in een rokerige ruimte gestaan heeft, een zgn. 'cleaning CD' halen die de lens schoon kan maken.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zou bijna willen zeggen welk merk, toch geen Platinum? Wat ik daarmee eigenlijk wil zeggen, wanneer je backups op CD wilt zetten koop dan niet de goedkoopste, maar pak een fatsoenlijk merk. Dergelijke CD's dien je dan ook op te bergen in een donkere omgeving, zeker niet op het bureau in de zon laten liggen.

Heb je na het maken van de backup overigens de backup (het resultaat) gecontroleerd. Daarnaast zijn er programmaatjes waarmee je een pariteit kunt aanmaken van de betreffende CD en deze elders opslaan. Wanneer een CD beschadigd raakt kan dan met behulp van de pariteit en de betreffende software de data alsnog terug gehaad worden. Misschien een idee voor een volgende keer.

Overigens zijn CD's en DVD's nu niet de beste mediums om daadwerkelijk backups op te zetten van belangrijke data. Tape is tot op heden nogaltijd een van de beste mediums of een extra hardeschijf die elders bewaard wordt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:54
Cd in meerdere pc leggen.

Altijd goede merk cd's kopen. http://www.myce.com/ info over cd/dvd.

Met cdspeed kun je quality scan maken, dan weet je of je cd/dvd goede quality hebben.
http://www.myce.com/
Op deze site staat hoe je kunt testen.

Een backup maak je door op een datadrager(cd, dvd, harddisk, etc) te zetten, dan ben je pas op de helft van je backuppen. Dan moet er kontrole plaats vinden dat de backup en origineel hetzelfde zijn.(er kunnen problemen zijn met cd's, netwerk driver, harddisk die net defect aan het gaan is, etc).
Bij cd/dvd word gebrand, maar er is geen kontrole dat er iets op de cd/dvd zit. Dan heb je nog slechte cd/dvd. Dan heb je nog dat de kwaliteit van cd/dvd kan varieren. Dus kontrole en quality scan is bij cd/dvd zeer belangrijk.
Bij backuppen moet je ook meerdere copien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
jan99999 wat jij zegt, is al eerder gezegt!

TS mocht de dvd/cd het nog niet doen nadat je hem geprobeerdt hebt in een andere speler.
Dan kun je de dvd/cd oppoetsen met commandant cleaner (autolak polijst middel). Dit werkt bij mijn altijd erg goed. maar dit is wel een hels karwei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Eens proberen of IsoBuster hem nog kan lezen

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Pagina: 1