Gisteren wou ik muziek afspelen op mijn computer en sloot daarom mijn boxjes aan op mijn extreme music waarop ik daarna een BSOD (blue screen of death) kreeg gelijk toen ik de minijack erin deed en de pc reboot je zou zeggen dat is niet normaal.. vervolgens een reboot en ik probeerde het nog een keer weer een BSOD waarop mijn pc reboot deed en vervolgens helemaal niet meer opstarte, ik dacht naja laat maar.. vandaag nog een keer alleen dan met een headset.. weer een BSOD en pc liep vast naar enkele seconden ongeveer 10 seconden want pc liep eerst vast weer een BSOD reboot. Mijn pc ging gelijk bios in en gaf een bericht dat er iets niet goed was en dat ik mijn systeem moest checken.. weer reboot en starte de pc gewoon op waarop toen ik in windows was een bericht zag dat mijn audioapparaat niet wou starten ik keek in apparaatbeheer en daarin gaf die het zelfde. Uitschakelen en inschakelen mocht niet baten.
Nu heb ik gelukkig nog onboard chippie die geluid kan geven en die doet het prima mag ik er nu van uitgaan dat mijn X-fi Extreme music overleden is? verder is er niks te zien aan de buitenkant van de kaart. Maar wat kan dit zijn en heeft het schadelijke gevolgen voor de rest van mijn systeem??
Edit:
Net geluidskaart in ander slot geprobeerd en hij laat hem zien in apparaatbeheer en die zegt dat die aanstaat alleen geinstalleerd moet worden waarna nar ongeveer 3 seconden de computer vastloopt allemaal kleurtjes geeft soort van artifacts en daarna zwart beeld en dan BSOD en vervolgens reboot. Dit geeft zeker aan dat de geluidskaart echt overleden is??
Nu heb ik gelukkig nog onboard chippie die geluid kan geven en die doet het prima mag ik er nu van uitgaan dat mijn X-fi Extreme music overleden is? verder is er niks te zien aan de buitenkant van de kaart. Maar wat kan dit zijn en heeft het schadelijke gevolgen voor de rest van mijn systeem??
Edit:
Net geluidskaart in ander slot geprobeerd en hij laat hem zien in apparaatbeheer en die zegt dat die aanstaat alleen geinstalleerd moet worden waarna nar ongeveer 3 seconden de computer vastloopt allemaal kleurtjes geeft soort van artifacts en daarna zwart beeld en dan BSOD en vervolgens reboot. Dit geeft zeker aan dat de geluidskaart echt overleden is??
[ Voor 18% gewijzigd door Jornzor op 22-07-2010 18:53 ]
AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU