• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste mensen,

Sinds enkele dagen ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Mijn keuze is daarbij (bijna) gevallen op deze laptophttp://tweakers.net/price...k52f-sx075v.html#tab:info. Ik had echter een vraag: De videokaart, Intel Graphics HD, zegt mij niets. Nergens wordt aangegeven wat het geheugen hiervan is, en of er überhaupt wel dedicated geheugen is. Nu weet ik er niet heel veel van, maar het videogeheugen lijkt mij wel belangrijk. Als er inderdaad niets te zeggen is over het videogeheugen, kan men mij dan vertellen of er spellen als Crysis mee kunnen worden gespeeld?

Alvast bedankt,

Tim

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-12-2025
http://tinyurl.com/2e7ete2

Klik: eerste link
Modbreak:Laat dit soort lmgtfy links achterwege aub - ze zijn pure trolls :(

Als je vindt dat iemand op een bepaald term moet zoeken, kun je dat ook op normale manier aangeven :o

[ Voor 43% gewijzigd door dion_b op 22-07-2010 22:10 ]

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:42
Ff heel simpel gezegd, alles van intel is niet om mee te gamen.
Wil je een beetje fatsoenlijk gamen moet je kijken bij ati naar 46xx/56xx reeks bij nvidia ben ik niet zo up to date.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

"Intel Mobile HM55"
Ofwel, ding zit in de CPU, dus je moet kijken wat daar voor iets inzit, in dit geval een i5je
Je hebt sowieso shared video, en games als Crysis kun je volledig vergeten, ongeacht de hoeveelheid geheugen die je eraan toewijst, zo'n chipje is echt veel en veel te traag. Geheugen zegt lang niet alles over de videochip.
Je zult dan ook beter naar een high-end gamenotebook kunnen kijken als je dat soort dingen er echt goed op kunnen draaien.

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Oké. En nu zonder de games. Kun je er wel fatsoenlijk films mee kijken zonder haperen etc.

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 14:56
Dat kan op die laptop zonder problemen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja hoor, dat gaat perfect op zo'n ding.
Zoek anders even naar wat reviewtjes van de cpu, dan weet je wat je kunt verwachten.

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02 13:47
1 woord NVIDIA ION!

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

punt: Er is geen nvidia chipset voor H55.
(DoH!)

Nu nog een ion systeem kopen betekend dat je vast zit aan verouderder Atom/Core2 producten en dan weet je dat je voor dagelijks gebruik (je CPU) al verloren hebt als je een ion systeem hebt gekozen.

[ Voor 35% gewijzigd door neliz op 22-07-2010 22:31 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-02 22:28
Filmpje zegt meer dan 1000 woorden... Werkt dus voor geen meter.. :P
YouTube: Crysis on my Core i3 laptop with Intel HD Graphics

Films zijn geen probleem, tenzij je een Atom oid hebt gekozen. Op een dergelijk platform verwacht ik nog wel wat haperingen etc..

[ Voor 68% gewijzigd door Steephh op 23-07-2010 09:36 ]

_@/'

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Steephh schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:33:
Films zijn geen probleem, tenzij je een Atom oid hebt gekozen. Op een dergelijk platform verwacht ik nog wel wat haperingen etc..
Nee, zelfs dat gaat prima zodra je hardware acceleratie gebruikt. Dan heeft je cpu echt niets te doen (op mijn Celeron 723 met GMA4500MHD trekt de cpu iets van 25% usage bij de beruchte birdscene van earth, zonder ook maar een enkele hapering.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
vroeger was het anders, maar sinds de 4500HD (huidige intel video chip die ze inbouwen) is dit een perfecte oplossing voor alles, behalve gamen en zware grafische programma's
zelf draai ik Autocad 2010 op een laptop met zo'n chip en zelfs dat lukt aardig voor eenvoudigere projecten :)
(met dank aan MS door eisen te stellen ivm Aero)

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-02 22:28
Terw_Dan schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:28:
[...]

Nee, zelfs dat gaat prima zodra je hardware acceleratie gebruikt. Dan heeft je cpu echt niets te doen (op mijn Celeron 723 met GMA4500MHD trekt de cpu iets van 25% usage bij de beruchte birdscene van earth, zonder ook maar een enkele hapering.
Ok, cool. :P Wist niet dat dat zo goed werkte tegenwoordig. :P

_@/'

Pagina: 1