Windows 7 thuisnetwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oioioi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-11-2020
Ik ben nu al zolang bezig met dit probleem en heb zon beetje alle fora wel afgezocht dat u tweakers zo'n beetje mijn laatste hoop bent.

Er staan hier bij m'n ouders 2 desktop computers: één met vista, via LANkabel aan de router en een printer eraan, en één via wireless waar ik net Windows 7 op heb gezet.
Met het vorige OS (vista) had ik een gedeelde map, en kon ik zonder problemen printen vanaf de wireless computer. Windows 7 heeft daar echter problemen mee. Dit is er aan de hand:

Ik kan vanaf beide computers het netwerk zien (pic). Vanaf de Vista computer (pc1) kan ik ook beide computers bekijken, dus de shared map van pc1 en pc2. Maar vanaf de Windows 7 computer kan ik niet op de Vista computer kijken (foutmelding) en ik kan zelfs niet in de eigen shared map kijken (foutmelding).
Ik gebruik Kaspersky maar het netwerk staat op trusted op beide computers, en ik heb ook de computer al eens gestart zonder Kaspersky en het probleem bleef. De computers zitten beide in dezelfde werkgroep genaamd WORKGROUP (ik heb ook al een andere naam geprobeerd). De instellingen voor delen staan zover ik weet ook goed (pic, zelfde voor openbaar), en ik heb ook al een hoop andere fixes van andere fora geprobeerd, maar niks lijkt te helpen, dus ik weet echt niet wat het nog kan zijn.

Hopelijk is er iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad of op een andere manier kan helpen O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flugeltje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 08:14
Hoe staan je firewall instellingen op beide computers?

Iedereen weet het beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
oioioi schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:29:
....... De instellingen voor delen staan zover ik weet ook goed (pic, zelfde voor openbaar), ........
Staan bij delen "Machtigingen" op "Iedereen" (bij Engelse versie "Everyone")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oioioi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-11-2020
@Flugeltje ik gebruik Kaspersky en heb het lokale netwerk als trusted staan. Ik heb het ook al geprobeerd zonder Kaspersky, met en zonder de Windows firewall aan, maar het blijft hetzelfde/

@Techneut bedoel je deze? Die stond al zo dus is goed denk ik?

Ik bedacht me net ook dat er hier nog een andere router stond, dus die heb ik net geïnstalleerd, maar het probleem blijft (internet etc doet het wel gewoon).

Ik denk nu dat het ligt aan deze versie van WIndows 7 die ik van usenet heb gehaald, het is zon licht getweakte versie en ik denk dat de maker iets raars heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Die bedoelde ik inderdaad. Had gekund, ik heb er toen ik pas W7 had ook even mee zitten worstelen, en toen gaf dat de oplossing.
Aanvullend zou je nog wel even kunnen controleren (als dit nog niet is gedaan) met rechts klikken op de gewenste te delen map. Onder "Delen met" zie je "Specifieke personen", selecteer daar wederom "Iedereen" en kies in de kolom "Machtigingsniveau" "Lezen/schrijven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:36
Ik kwam er zelf achter dat je op beide computers exact het zelfde account moet hebben. Dus zelfde naam en wachtwoord. Dan werkt het het beste.
Pagina: 1