Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met het monteren van HD gefilmd materiaal uit de Toshiba Camileo P10? De codec is H.264. Afspelen gaat prima op de Windows Mediaplayer en als het goed is zou de juiste codec om er mee te werken in de laatste installer van ffdshow moeten zitten. Video Deluxe wil de bestanden echter met geen mogelijkheid laden.
Ik moet voor een project meerdere camera's aanschaffen en deze Camileo P10 leek perfect (want goedkoop maar toch prima acceptabel beeld). Ik had al een hoop Camileo HD camera's en die voldoen prima, maar deze nieuwste versie levert dus codecproblemen op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ff transcoden naar mjpeg dat monteren?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tja, ff transcoden. Ik heb het met Super geprobeerd, maar dat duurt te lang en levert teveel kwaliteitsverlies op. Bovendien zou het voor het project dat we doen echt niet handig zijn als de kids die er hun filmpjes monteren (want het is voor jongeren die hier geen ervaring mee hebben) eerst nog iets moeten om gaan zetten. Dat levert dus teveel logistiek gedoe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Op mjpeg, quality=100 kan het geen kwaliteits verlies opleveren. Dat staat de codec niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar waar transcodeer ik dat dan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:28:
maar waar transcodeer ik dat dan mee?
ffmpeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig roepen je antwoorden geen vragen op.... haha. Ik zit op http://www.ffmpeg.org/download.html en heb geen idee hoe ik daar een installer vandaan krijg. Hoe installeer ik dat nou?

ik dacht dat ik geen noob was... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:00:
Gelukkig roepen je antwoorden geen vragen op.... haha. Ik zit op http://www.ffmpeg.org/download.html en heb geen idee hoe ik daar een installer vandaan krijg. Hoe installeer ik dat nou?

ik dacht dat ik geen noob was... :(
google: ffmpeg win32
google: winff

nu ik toch bezig ben voor de commandline:
ffmpeg -i <<bestandsnaam>> -sameq -acodec copy -vcodec mjpeg output.mov

[ Voor 13% gewijzigd door Skinkie op 22-07-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Skinkie schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:15:
Op mjpeg, quality=100 kan het geen kwaliteits verlies opleveren. Dat staat de codec niet toe.
JPEG is toch per definitie een lossy compressie-methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Osiris schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:21:
[...]

JPEG is toch per definitie een lossy compressie-methode?
Jup, maar de beeldkwaliteit wordt mede door quantization bepaalt. Door -sameq te gebruiken blijft de beeld kwaliteit in ffmpeg gelijk aan de bron, waardoor je bijna lossless kunt remuxen. Vergeet niet dat h264 van oorsprong al lossy is.

(en sowieso iedere transitie die niet linear wordt geschakeld: lossless is)

[ Voor 14% gewijzigd door Skinkie op 22-07-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Maar dan nog vind ik het een "ranzige" oplossing voor iets waarvan nog niet met 100% zekerheid is gesteld dat het nodig is.

Ik lees in de specs dat het apparaat video's opslaat in MOV-formaat. Misschien dat Video Deluxe daar wel problemen mee heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Probeer eens zo iets:

mplayer -dumpvideo -dumpfile output.264 input.mov

En remux dan de h264 stream naar een container van je keuze.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 10:24

Caveman

whahoehaha

Ik ben het er ook niet zo mee eens, ten eerste is mjpeg een k&%$% codec en niet meer van deze tijd. Ik zou eerder een videobewerkings pakket zoeken die je quicktimes kan bewerken/monteren. En volgens mij zijn er zat mogelijkheden wat dat betreft. bv pinnacle studio 14.

trouwens welke versie van video deluxe heb je, want de premium versie 16 kan de volgende formaten aan:
Ondersteunde extensies (import):
.avi, .dat, .evo, .m2v, .m1v, .h264, .mpv, .mpg, .mpeg, .mpg2, .mps, .mp2, .mpe, .m2s, .vdr, .vob, .mod, .vro, .ts, .trp, .tp, .m2t, .mpt, .mmv, .m2ts, .mts, .tod, .mov, .mp4, .dvr-ms, .asf, .pva, .mp4, .mpeg4, .mpeg-4, .m4v, .3gp, .3g2

[ Voor 56% gewijzigd door Caveman op 22-07-2010 18:24 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik heb hier zojuist een H264+AC3-filmpje omgezet naar een MPEG-TS-container m.b.v. mkv2vob (hij slikt geen MKV's zo te zien) en vervolgens vraagt ie om een AVCHD-activatie-code.. En die heb ik niet.

Maar zo te zien "pakt" ie wel H264+AC3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Caveman schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:16:
Ik ben het er ook niet zo mee eens, ten eerste is mjpeg een k&%$% codec en niet meer van deze tijd. Ik zou eerder een videobewerkings pakket zoeken die je quicktimes kan bewerken/monteren. En volgens mij zijn er zat mogelijkheden wat dat betreft. bv pinnacle studio 14.
Ja het is een beetje onzinnig om al je video's in CinemaDNG te monteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik was ff weg. De camera slaat de opnamen op als AVI, niet als MOV. En zoals ik al zei, het is logistiek gewoon geen doen om eerst alles om te zetten. Ze zijn in een workshopsituatie nodig, dan schiet het niet op als we eerst voor 40 kids tegelijk hun opnamen moeten omzetten.
Dus dat is een no go.
We werken met Video Deluxe 2006 plus. Die is dus inderdaad al wat ouder. Ik sta open voor verandering, dus als we met een ander pakket zouden moeten gaan werken (zelfde idee: dus simpel en lowbudget, geen Premiere of zo) dan hou ik me aanbevolen voor suggesties. Misschien dat Pinnacle een idee is inderdaad? Of de nieuwste Video Deluxe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:20
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:49:
We werken met Video Deluxe 2006 plus. Die is dus inderdaad al wat ouder. Ik sta open voor verandering, dus als we met een ander pakket zouden moeten gaan werken (zelfde idee: dus simpel en lowbudget, geen Premiere of zo) dan hou ik me aanbevolen voor suggesties. Misschien dat Pinnacle een idee is inderdaad? Of de nieuwste Video Deluxe?
Probeer eens Cyberlink PowerDirector (trial versie beschikbaar).
Hiermee kan je vrij makkelijk HD formaten (H264 TS, AVCHD, HD-MPEG) editten/bewerken.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Doman op 23-07-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, die had ik al bekeken, maar ik heb een Nederlandstalige versie nodig, anders trekken die vmbo-kids van ons het niet.... En voor zover ik kan zien is dit niet als NL versie te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 10:24

Caveman

whahoehaha

Van de laatst Video deluxe kun je gewoon een trail downloaden, dus ik zou zeggen probeer of die wel werkt.
Ulead Videostudio (nu Corel) is ook lowbudget, kan je ook een trail van downloaden. Alleen van de taal ben ik niet zeker.

[ Voor 36% gewijzigd door Caveman op 23-07-2010 21:30 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even Cyberllink PowerDirector geprobeerd. Het werkt wel, maar ja Engels. En het heeft wel een aparte interface, je kunt alleen lineair editen, dus niet zoals in veel andere programma's op verschillende tracks. Het is wel overzichtelijk en je hebt het redelijk snel door. Jammer dat dit niet in het Nederlands bestaat. Ik zal ook de laatste Video Deluxe eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 20-09 13:02
Zijn het XP of Windows 7 systemen? In het laatste geval zou je Live MovieMaker nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is windows, maar met Live Moviemaker kan je bij lange na niet wat je zou moeten kunnen in onze workshops met een normaal videobewerkingsprogramma. Het is wel erg basic. Weinig uitvoermogelijkheden ook.
Pagina: 1