Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen-11
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-07 14:36
Hallo,

Misschien dat jullie mij kunnen helpen.

wij hebben hier Small business server 2003 met terminal server met SP2 geïnstalleerd.

nou heb ik het probleem dat als thin clients een tijdje niet gebruikt worden ze ''vast'' lopen
na het uit en aan drukken van de thin client kan er weer ingelogt worden en kan de gebruiker weer verder werken, de sessie zelf word niet afgesloten en de gebruiker gaat verder waar hij was gebleven.

het probleem ligt neit aan de thin clients want ik heb het ook op mijn laptop met een rdp sessie na de terminal server, ik krijg dan een zwart scherm na een tijdje enige wat ik dan kan doen is op kruisje klikken opnieuw rdp sessie starten en ik kan weer verder.

Weet iemand hier een oplossig voor ?

Alvast bedankt!

Arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:22
Gebruik je nu SBS of terminal server? Er is nooit een sbs versie geweest waarop TS wordt ondersteund. Of heb je 1 sbs met daarnaast 1 TS server?
Staat er niets in je eventlog? Misschien een policy die dit veroorzaakt? Screensaver die aangaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

De sessie van de gebruiker word gelockt dmv een screensaver die je wachtwoord vereist? heb je al geprobeerd om te kijken wat er gebeurd als je die uitschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen-11
sorry zal het even duidelijker maken..

we hebben 4 terminal servers op 2003 op elke server komt het probleem voor

en domain controller op sbs 2003 als ik het goed heb.

policiy voor de screensaver heb ik uitgezet maar dat werkt ook niet. in de eventlog is niks te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:04
thinclients of windows machines :? bitmap caching op die thinclients als een uitgezet :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen-11
hij doet het op de thin clients maar ook op windows machines dus ik denk niet dat het aan de hardware ligt

op mijn eigen laptop stond bitmapcaching aan heb het nu uitgezet ingelogt met rdp en laat hem even staan om te kijken of het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
spikey09 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:06:
hij doet het op de thin clients maar ook op windows machines dus ik denk niet dat het aan de hardware ligt

op mijn eigen laptop stond bitmapcaching aan heb het nu uitgezet ingelogt met rdp en laat hem even staan om te kijken of het werkt
hoe lang heb je dit probleem al :? werk je lokaal of maak je connectie van achter een router/vpn/firewall :?

kan anders ook de MTU size zijn. op een lan heb je daar minder last van overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen-11
dit probleem is er al een tijdje..

ik werk zelf lokaal en maak dan verbinding via rdp.. naar 1 van de servers hij doet dit alleen maar op de servers waar dus terminal server op staat (dit zijn er 4) het maakt niet uit of ik als administrator inlog of als gebruiker.

maar het zelfde probleem komt dus ook voor bij de gebruikers en die werken op thin clients enkeling op een laptop maar die zijn op 1 hand te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
welke loadbalancing techniek (als die gebruikt wordt) wordt er gebruikt :? NLB of een 3rd party oplossing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen-11
voor hier op hoofd locatie NLB op 3 van de 4 terminal servers draait Vworkspace 7.1 omdat wij een aantal buitenlocaties hebben en via rdp erg veel problemen hadden/hebben kwa performance en Vworkspace compirmeerd de boel.. ik zat zelf ook te denken dat het misschien daar aan lag alleen is het zo dat ik het probleem ook heb op de server waar het niet op draait..

(btw. Dit is de 1e keer dat ik hulp zoek via forum dus als ik niet duidelijk ben hoor ik het graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
SNP features zijn disabled in het OS :? maw sp2 staat erop en alle patches via WU zijn geinstalleerd :?

An update to turn off default SNP features is available for Windows Server 2003-based and Small Business Server 2003-based computers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen-11
sp2 staat er idd op.. SNP ik vermoed dat het enabled is. ik zie in die link die je stuurt een aantal problemen staan die wij hier ook hebben vooral:

Er is mogelijk sprake van langzame netwerkprestaties. en
Er is mogelijk sprake van langzame prestaties wanneer u zich aanmeldt bij het domein.

ik ga dit morgen dus eerst even uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen-11
ik ga het vanmiddag even bekijken..

ik heb nu even ander probleem

mijn collega heeft vorige week de licentie server omgezet van device na user maar nu kunnen bepaalde mensen niet meer inloggen :S heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen-11
heb even in het register gekeken en al die waardes staan wel op 0.. betekent dit dat SNP al uit staat of zet die fix meer uit..

[ Voor 4% gewijzigd door Arjen-11 op 23-07-2010 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen-11
Probleem nog steeds niet opgelost.. ga nou vanavond de 2 hotfixes voor SNP-functies installeren.. gisteravond de Domain controller en 1 server al gedaan dat ging goed.. nou hopen dat de problemen wegblijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:17
Gebruik je de laatste videokaart driver op de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
bassie91 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:27:
Gebruik je de laatste videokaart driver op de server?
maakt dat wat uit :? je gebruikt een rdp mirror driver immers... al zit er een cirruslogic kaart in uit 1989 dan nog kan je prima hoge resolutie draaien op de client omdat deze hier immers 0,0 mee doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
Ik heb ooit gelezen dat NVidia drivers voor rare problemen kunnen zorgen in combinatie met RDP. Dus daarom vraag ik het ;). Dus wellicht het proberen waard om ze bij te werken...

/edit: Google Nvidia RDP

[ Voor 30% gewijzigd door bassie91 op 27-07-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
bassie91 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:12:
Ik heb ooit gelezen dat NVidia drivers voor rare problemen kunnen zorgen in combinatie met RDP. Dus daarom vraag ik het ;). Dus wellicht het proberen waard om ze bij te werken...

/edit: Google Nvidia RDP
een server heeft dan ook geen nvidia card aan boord ;) (of je moet een hobbyserver bouwen) totdat sp1 voor r2 uitkomt zal nvidia nog geen servercards bouwen.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
De TS heeft dan ook helemaal niet genoemd om wat voor soort servers het hier gaat :> . Dus bij deze, op wat voor soort hardware draaien de Terminal Servers eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

Q. Sometimes when I connect to my terminal server, I see a black
screen. Why does this occur?

A. This typically occurs if there is a device between the client
and the server that is receiving packets but not passing them on.
One way around this problem is to change the MTU size for the
network adapter that is being used as a terminal server connection
to clients.

Ethernet uses a maximum MTU size of 1500. You can start with 500
and then slowly move up until you notice the problem to find the
correct value to set

Related articles:

314825 - How to Troubleshoot Black Hole Router Issues
How to Troubleshoot Black Hole Router Issues

925280 - Changes in PMTU black hole router detection in Windows
Server 2003 and in Windows Vista
Changes in PMTU black hole router detection in Windows Server 2003 and in Windows Vista

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
beerns schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:08:
Q. Sometimes when I connect to my terminal server, I see a black
screen. Why does this occur?

A. This typically occurs if there is a device between the client
and the server that is receiving packets but not passing them on.
One way around this problem is to change the MTU size for the
network adapter that is being used as a terminal server connection
to clients.

Ethernet uses a maximum MTU size of 1500. You can start with 500
and then slowly move up until you notice the problem to find the
correct value to set

Related articles:

314825 - How to Troubleshoot Black Hole Router Issues
How to Troubleshoot Black Hole Router Issues

925280 - Changes in PMTU black hole router detection in Windows
Server 2003 and in Windows Vista
Changes in PMTU black hole router detection in Windows Server 2003 and in Windows Vista
dat was ook mijn eerste gedachte echter hij heeft het probleem ook als hij op en LAN aan het werk is. en MTU size problemen heb je niet zo snel op een LAN dan op een WAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen-11
een nvidia kaart zit er niet in.. ik heb laatst nog wel gezocht na de nieuwste drivers maar die kon ik niet vinden.. maar kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt.

ik heb nu op de Domain controller 2 hotfixes Geinstalleerd en ook op 1 TS om te kijken of het werkt..

in de link die Powershell stuurde stonden meerdere problemen die wij hier ook hebben. vooral performance problemen. alleen is nu het halve bedrijf op vakantie dus ik kan neit echt merken of dat nu weg is. op de ene TS heb ik vandaag nog geen enkel zwart scherm gehad.. op andere waar ik niks mee heb gedaan wel.

ik heb dus die 2 hotfixes aangepast en de instellingen van de netwerkkaart (tcip offload en de large send offload)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen-11
bassie91 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:20:
De TS heeft dan ook helemaal niet genoemd om wat voor soort servers het hier gaat :> . Dus bij deze, op wat voor soort hardware draaien de Terminal Servers eigenlijk?
De TS draait op Intel Xeon E5405 2GHz
Met 4Gb geheugen en Windows server 2003
verder zit er een ATI ES1000 videokaart in.
en een HP NC373i Gigabit server adapter (netwerkkaart)

Edti: de Domain controller is een HP Proliant DL 380 en de TS (allemaal) HP Proliant DL360 G5

[ Voor 9% gewijzigd door Arjen-11 op 02-08-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen-11
Powershell schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:20:
[...]

dat was ook mijn eerste gedachte echter hij heeft het probleem ook als hij op en LAN aan het werk is. en MTU size problemen heb je niet zo snel op een LAN dan op een WAN.
Ik heb het probleem alleen maar als ik op lan zit.. we hebben hier ook niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen-11
Iemand die nog iets weet? het probleem is nog niet weg..
Pagina: 1