Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamePhreak
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-03-2022
UPDATE gaat verder hieronder: GamePhreak in "Sitecom WL-153 54g Turbo + 2x Windows 7?"

Een goedemiddag,

Even een probleem over alleen het draadloze gedeelte, LAN werkt gewoon:

Ik heb internet van Ziggo en gebruik de standaard meegeleverde router van Sitecom, de WL-173 54g Turbo. Nu heb ikzelf sinds een maand of twee een laptop met Windows 7 Home 64bits (voorheen XP Prof) en dat werkt allemaal zonder problemen. Nu is er sinds drie weken ongeveer een tweede laptop met Windows 7 Home 64bits bijgekomen en toen is de ellende begonnen.

Als met laptop1 draadloos ben en ik verbind met laptop2, heb ik op laptop1 geen verbinding meer met mijn gehele netwerk. Ik krijg de melding dat mijn 'standaard gateway' offline is. Hetzelfde is ook andersom, als ik met laptop2 online ben en laptop1 meldt zich, heeft laptop2 niets meer.

DHCP doet z'n ding gewoon, hij deelt normaal ip adressen uit. Ik heb zelfs statische IP adressen toegewezen maar dit helpt ook niet. IP adressen toegewezen per laptop maar ook zonder succes. Enige oplossing die helpt is de stekker van router eruit trekken en weer insteken.

Iemand een idee/oplossing?

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door GamePhreak op 21-12-2010 18:18 . Reden: typo /update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:10
Zet UPnP eens uit en gewoon DHCP aanlaten in de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamePhreak
UPnP stond uit en DHCP heeft altijd aan gestaan (ook met oude laptops).

Ik ben nu op het punt dat ik maar met 1 laptop tegelijk online kan.. Heeft het er misschien iets mee te maken dat de laptops b/g/n ondersteunen en de router alleen b/g?

Ik heb statische IP adressen toegevoegd en deze ook per laptop vastgelegd (lan instellingen) en dat ging 5 minuten goed totdat een laptop weer ging rebooten..

Typo in de topictitel, het is een WL-173 ipv een WL-153.

[ Voor 6% gewijzigd door GamePhreak op 24-07-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
GamePhreak schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:24:

Ik ben nu op het punt dat ik maar met 1 laptop tegelijk online kan.. Heeft het er misschien iets mee te maken dat de laptops b/g/n ondersteunen en de router alleen b/g?
Nee, is gewoon backwards compatible.
Ik heb statische IP adressen toegevoegd en deze ook per laptop vastgelegd (lan instellingen) en dat ging 5 minuten goed totdat een laptop weer ging rebooten..
Dat Ziggo modem, wat voor apparaat is dat? Is ie weleens rechtstreeks op je laptop aangesloten geweest? Zo ja, moet je misschien het MAC adres clonen in de router, anders kan je er idd met 1 laptop op.

Hoe staat die router ingesteld? Gewoon dat ie alles automatisch alles ontvangt? Dus iets van Auto DHCP of Dynamic ofzo.

Die Ziggo is niet toevallig een modem/router combinatie?

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 25-07-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamePhreak
chim0 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:29:
Dat Ziggo modem, wat voor apparaat is dat? Is ie weleens rechtstreeks op je laptop aangesloten geweest? Zo ja, moet je misschien het MAC adres clonen in de router, anders kan je er idd met 1 laptop op.

Hoe staat die router ingesteld? Gewoon dat ie alles automatisch alles ontvangt? Dus iets van Auto DHCP of Dynamic ofzo.

Die Ziggo is niet toevallig een modem/router combinatie?
Ziggo modem is een Motorola SB5101e, naar mijn weten echt alleen een modem.

Bij LAN settings staat DHCP server enabled, en bij Internetsettings staat Connection method: DHCP Client.

Ik heb het modem nog nooit op deze laptop rechtstreeks aangesloten. Naar mijn weten ook niet op een andere laptop, en zo wel was dat met de installatie 2.5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
GamePhreak schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:16:
[...]

Ziggo modem is een Motorola SB5101e, naar mijn weten echt alleen een modem.

Bij LAN settings staat DHCP server enabled, en bij Internetsettings staat Connection method: DHCP Client.

Ik heb het modem nog nooit op deze laptop rechtstreeks aangesloten. Naar mijn weten ook niet op een andere laptop, en zo wel was dat met de installatie 2.5 jaar geleden.
Kijk de draadloze instellingen eens na. Staan er geen beveiligingen in zoals MAC adres filtering ofzo?

Je kan met die router gewoon met meerdere PC's op internet, zowel bedraad als draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamePhreak
chim0 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:02:
[...]

Kijk de draadloze instellingen eens na. Staan er geen beveiligingen in zoals MAC adres filtering ofzo?

Je kan met die router gewoon met meerdere PC's op internet, zowel bedraad als draadloos.
Lange tijd zonder internet = lame. Dus.

Kan niks vinden van MAC adres filtering. Hooguit bij wireless access control. Ik heb het channel veranderd naar 4 en ik zit nu in de buurt alleen op channel 4. Probleem blijft nog steeds. Nu heb ik soms dat ik verbinding heb met het router maar geen internetverbinding, dan is het even wachten en de verbinding is er weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-06 18:20
Heb je de router al een keer gereset?
Edit: Wat voor apparatuur heb je verder in je netwerk? (dus ook je lan)

[ Voor 49% gewijzigd door brambo123 op 14-08-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamePhreak
Router is al een keer gereset ja. Ik krijg ook alleen weer verbinding als ik de stekker eruit trek..

Modem -> router -> 1x PC op kabel (staat af en toe aan en dan heb ik ook meteen geen draadloos meer) en 2x laptop (1 acer 1 toshiba), beide nog geen 2 maanden oud, beide met b/g/n aan boord. En soms een mobiele telefoon op de wifi.

Op kanaal 1 en 4 heb ik geen verbinding als de andere laptop aanstaat en op 11 houdt het soms wel ff.. zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Wat voor internetverbinding heb je en wat voor modem heb je? Ik heb het idee dat je twee routers achter elkaar hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 16-08-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamePhreak
Ik heb Ziggo Z2 en maar 1 router, het standaard meegeleverde. Ik heb een Motorola modem met daarachter het router en op die router zitten 2 laptops draadloos en 1 pc met draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Het is idd alleen een modem dus je kan hem gewoon aansluiten op je router en dan kan je met meerdere PC's op internet, zowel draadloos als bedraad. Moet gewoon werken. Je moet alles op Automatisch laten staan. Hooguit het MAC adres clonen waar je voor het eerst mee op de modem zat maar zelfs dat is tegenwoordig niet meer nodig (bij UPC niet tenminste).

Ik zou de router nog eens resetten naar Factory defaults en eerst zorgen dat je internet hebt via de router, bedraad en draadloos, en dan pas de draadloze beveiliging instellen. Als je het goed gedaan hebt, moet je je externe IP adres in de Sitecom zien en op je PC iets van 192.x.x.x of 10.x.x.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamePhreak
Heb ik gedaan, klopt allebei. Extern is 84.29.xx.xxx, rest is 192.168.0.xxx.

Hier wat screens van de laptop die momenteel zonder verbinding zit:

http://img690.imageshack.us/img690/1290/netwerkcentrum.png
http://img826.imageshack....rbindingeigenschappen.png

Laptop herkent SSID wel maar de rest lukt niet ofzo.. Pingen gaat ook niet. Misschien een setting op Windows 7 die 't niet snapt ofzo? Alles staat op automatisch IP verkrijgen en de statische IP lijst in het router is weer leeggemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamePhreak
Dan maar verder borduren op dit topic.

Kleine update: Router is vervangen voor een Lynksys WRT120N en ik heb inmiddels nieuwe buren. Situatie is nu zo:

Internet van Ziggo, Z2 -> Modem -> Router Lynksys WRT120N ->

1x PC bedraad Windows XP 32bit Pro sp3
1x laptop draadloos Windows 7 64bit home premium,
1x laptop draadloos Windows Vista 32bit home premium sp1,
1x laptop draadloos Windows XP 32bit Home sp3

In 't begin alles goed, handig tooltje van lynksys om te zien wie er online was in 't netwerk enz. Maar nu begint 't gezeik weer opnieuw. Ik heb mijn router inmiddels 2 meter van me vandaan staan dus bereik is 't probleem niet. Om de zoveel tijd heb ik of een van de andere laptops geen internet/verbinding met 't netwerk. Hetzelfde gateway-gebeuren als er voorheen ook was. Ik ben eens wat verder gaan kijken en denk nu dat 't aan de lease ligt van dhcp? Als ik in mijn logboeken kijk kom ik hierop uit:

http://technet.microsoft....rary/dd380233(WS.10).aspx
http://technet.microsoft....rary/dd380199(WS.10).aspx

Failed to obtain/renew lease.

Enige oplossing voor 't geheel is nog steeds stekkertje van 't router eruit en na 10 sec er weer in. Ik heb de sleutel DhcpConnEnableBcastFlagToggle inmiddels in m'n register staan maar die lijkt ook z'n ding niet te doen.

Ik weet niet wat 't probleem is maar 't schijnt dat een 'normaal' draadloos netwerk niet lukt hier. Overal waar ik kom hangen tig laptops aan 1 netwerk en hier gaat 't fout..

Mijn dank is zeer groot voor degene met een oplossing.

• GamePhreak
Niemand?

• chim0
Ik denk dat je twee routers in je netwerk hebt of liever gezegd twee DHCP servers.

Je kan twee dingen doen: of de DHCP server in de Linksys uitzetten en de Ziggo aansluiten op één van de LAN poorten of de Ziggo als bridge instellen en gewoon aansluiten op de WAN poort van de Linksys en die als router gebruiken.

Mijn voorkeur gaat uit naar de tweede oplossing, wat tevens de meest logische en nette is, maar dan moet je even kijken of dat kan met dat Ziggo modem. Eventueel contact opnemen met je provider over hoe hem in te stellen als bridge.

[ Voor 23% gewijzigd door chim0 op 23-12-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamePhreak
Heb maar 1 router (de lynksys, het modem is modem only) en voor zover ik kan zien 1 dhcp server. Internet is het probleem niet, dat werkt allemaal wel, het is alleen 't toegang krijgen tot 't netwerk wat niet wil werken.
Pagina: 1