Toon posts:

NTSC naar Pal

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een Amerikaanse NTSC videoband over te zetten in een Europeese PAL videoband? Of is daar dure speciale apparatuur voor nodig?

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
De betere videorecorder kan een NTSC band afspelen op zogenaamd PAL-60, wat weer door de wat nieuwere tv ondersteund wordt.

Of je video NTSC slikt, staat wel in de handleiding (of voorop het apparaat). Of je tv PAL-60 ondersteund is meestal gewoon een kwestie van proberen.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:48

FoolZero

Freedom of speech...

Van een NTSC videorecorder naar PAL videorecorder copieren lukt helaas niet (maar daar was je zelf denk ik al achter).
Wel weet ik dat er videorecorders zijn die alle systemen ondersteunen. Volgens mij is het daar wel mee mogelijk. Helaas praten we dan over een prijsklasse van 2000+ ;(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-03 19:58

Mfpower

In dubio

Sommige videotheken bieden als service het omzetten van ntsc naar pal videobanden en vice versa. Dat scheelt je een - of twee - dure videorecorders als je maar een paar banden wilt omzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 maart 2001 19:22 schreef VlasBaard het volgende:
De betere videorecorder kan een NTSC band afspelen op zogenaamd PAL-60, wat weer door de wat nieuwere tv ondersteund wordt.

Of je video NTSC slikt, staat wel in de handleiding (of voorop het apparaat). Of je tv PAL-60 ondersteund is meestal gewoon een kwestie van proberen.
Dus ik moet een tv hebben die een ntsc ondersteund en een vcr die ntcs heeft. Dan kan ik hem afspelen ja, maar dan heb ik hem nog niet omgezet naar pal
Zou ik dan op de 2de scart dat signaal weer kunnen opnemen op een pal videoband. Of converteerd de 2de vcr dat signaal niet naar pal en blijf ik met de ntsc indeling zitten?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:20
Even goed het antwoord van Vlasbaard lezen en dan tot de conclusie komen dat je geen TV nodig hebt die NTSC ondersteunt.

Interessante vraag trouwens!!
Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 maart 2001 19:45 schreef dennisdotcom het volgende:
Even goed het antwoord van Vlasbaard lezen en dan tot de conclusie komen dat je geen TV nodig hebt die NTSC ondersteunt.

Interessante vraag trouwens!!
Succes :)
Er staat een kwestie van uit proberen. Niet dat het op elke tv werkt het. En voor een 'optimaal beeld'is het wel handig dat je een tv pakt die ntsc ondersteund. En het scheeld ook een hoop moeite.

Verwijderd

gewoon een samsung videorecorder van 300 piek bij de kijkshop kopen die ook NTCS banden kan afspelen, d'r is nix duurs aan. :)
Kijken gaat prima, maar een band overzetten naar pal kan niet, je krijgt dan zwart wit beeld op de andere band...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bestaan er geen apparaatjes die NTSC naar PAL omvormen? (Je hebt ze wel voor de PSX, maar ik moet een losse hebben voor bij een DVD speler)

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 23:20

KMK

Op maandag 12 maart 2001 12:22 schreef Bigs het volgende:
Bestaan er geen apparaatjes die NTSC naar PAL omvormen? (Je hebt ze wel voor de PSX, maar ik moet een losse hebben voor bij een DVD speler)
Jawel ze zijn alleen erg duur (voor kwaliteit dan he).. Bij hulskamp.nl kun je hem wel huren..
Als je ze voor de PSX kan koppen kun je hem ook gebruiken voor je DVD speler hoor

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

Topicstarter
Het afspelen is niet zo'n probleem mits je geluk hebt.
Maar ik wil ook bij andere simpel de videoband er in kunnen stoppen. Zonder gezeur dat hij het niet doet, of dat hij zwart wit is.
Ik zal eens zoeken naar een bedrijf die hem kan omzetten. Want thuis lukt dat dat niet of weet iemand nog een truc? Of een bedrijf die hier banden omzet naar ntsc.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

kijk eens bij www.velleman.be
daar staat geloof ik zo'n omvormer.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1