Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:17
Beste tweakers,

Op zoek naar een nieuwe gsm heb ik al meerdere topics doorgelezen. En de diverse zoeksleutels gebruikt.

Maar met een aantal wensen van mijn kant hoop ik op reakties van gebruikers die de telefoons uit mijn voorkeurslijstje al kennen en gebruikt hebben.

Ik heb nu een Nokia N82 en ik twijfel tussen:

Nokia N900
Iphone 4
HTC Desire

Ik heb de Nokia en de HTC al in mijn handen gehad. Hoewel de Nokia wat lomper is, lijkt mij het fysieke toetsenbord wel prettig. Maar wellicht dat Skype op een touchscreen ook prettig werkt.

Mijn wensen:

• navigatie (heb nu Sygic)

• agenda (gebruik neigt naar zakelijk gebruik, wil de gsm ook kunnen syncen met Outlook)

• radio

• veel muziek luisteren, dus goede speakers, goede interface en ook makkelijk muziek vanaf pc naar gsm kunnen overzetten

• internetten (alhoewel dat niet prio 1 is; maar dan kan wel eens veranderen als het erg mooi en makkelijk werkt)

• met regelmaat foto's maken

Graag jullie reaktie. Als ik met mijn wensenlijst een bepaalde gms over het hoofd zie, hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Elke smartphone kan dit tegenwoordig wel. Android of IOS is persoonlijk. Wil je kunnen tweaken dan kies je voor Android, wil je dat het gewoon werkt met zo weinig mogelijk tweaken dan kies je IOS.

De N900 ziet er erg leuk uit, maar is de enige telefoon met dit OS. Het is ook allemaal redelijk onzeker momenteel met Nokia in de smartphonemarkt (daarom kwam gisteren nog het nieuws dat hun CEO mocht vertrekken).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
Ok, ik begrijp dat de smartphone's dit allemaal kunnen. Maar welk toestel doet het het beste in de wensen die ik genoemd heb?

Ik begreep dat de Iphone 3gs niet zo sterk was met de agenda functie. Hoe zit dat met de Iphone 4.

Ik heb geen voorkeur voor Android of IOS.

En wat is er onzeker met Nokia in de smartphonemarkt? Zal Maemo 5 ondersteund blijven worden of is/komt er een ander (nieuwer) besturingssysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

tijs67 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:11:
En wat is er onzeker met Nokia in de smartphonemarkt? Zal Maemo 5 ondersteund blijven worden of is/komt er een ander (nieuwer) besturingssysteem?
Ze zijn niet zo populair met hun smartphones momenteel en zien dat terug in de bedrijfsresultaten. Misschien wordt Maomo 5 wel groter als de iPhone, maar misschien ook niet. Persoonlijk zou ik kiezen uit Android of Iphone omdat die beide fijn werken en er veel ondersteuning in de vorm van apps voor is. Bij Maemo weet je dat wat minder omdat je niet weet of er een opvolger voor de N900 komt of een verbreding van het assortiment

Voor mezelf zou ik kijken naar synchronisatie met Gmail en dat kunnen zowel de iPhone als Android telefoons prima. Ik denk dat ik voor Android zou gaan omdat het een wat meer open karakter heeft. .

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik zou je eerst is baseren op het OS, welk OS wil je gaan gebruiken, kijk dan is verder..
Je noemt in de TS drie mobieltjes met drie verschillende besturingssystemen... maak eerst die keuze is!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
We verwachten op GoT specifieke vragen. Waarom twijfel je? Waarom heb je die drie modellen uitgekozen? Waarom kom je er niet uit?

Wij gaan niet voor jou uitzoeken wat je moet kopen, dus aub wat meer eigen initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:29
Marzman schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:17:
[...]
Bij Maemo weet je dat wat minder omdat je niet weet of er een opvolger voor de N900 komt of een verbreding van het assortiment
Opvolgers komen er in de vorm van Meego.

Ik vind trouwens dat je beter kan kijken naar de functionaliteiten die aanwezig zijn in het OS en welke nog toegevoegd kunnen worden.
Dus gewoon een lijstje maken en dat lijstje net zolang uitbreiden totdat er maar 1 telefoon voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
CLB schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:19:
Ik zou je eerst is baseren op het OS, welk OS wil je gaan gebruiken, kijk dan is verder..
Je noemt in de TS drie mobieltjes met drie verschillende besturingssystemen... maak eerst die keuze is!
Sorry hoor, maar ik word een beetje moe van dit soort reacties.

Ik geef aan dat ik meerdere topics van de verschillende telefoons heb doorgelezen (en maar skippen van deel 1 tm xxx). Zoekfunctie gebruikt, zowel binnen GOT als op Google.

Deze 3 modellen heb ik uitgekozen omdat ik Nokia gewend ben, zelf te "regelen" is en ik dit een mooi toestel vind (en het Qwerty toetsenbord).
De Iphone is erg gebruikersvriendelijk, maar of die doordacht werkt met de onderdelen die ik als wensen aangegeven heb, weet ik dus niet.

En de HTC puur op reakties als het gaat om Android en de telefoon op zich.

Dus waarom zou en mag ik dan niet vragen of er mede tweakers zijn die tav mijn wensen ervaringen hebben met 1 (of liefst meerdere) van de door mij genoemde toestellen.

En nee, jullie hoeven voor mij niet uit te zoeken wat ik moet kopen, maar door jullie ervaringen kan ik wel beter bepalen welk toestel het beste bij mij past.

Als dat niet mag of gezien wordt als te weinig initiatief, dan gooi je dit topic maar op slot.

Maar nogmaals, het maakt mijn enthousiasme voor GOT er niet beter op.

[ Voor 12% gewijzigd door tijs67 op 22-07-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:10
De iPhone 3GS en iPhone 4 hebben hetzelfde OS, dus de verschillen zijn miniem.

Ik denk dat met jouw eisen, het grootste verschil zit in de navigatie.
Internetten, Exchange sync, muziek overzetten zijn veelal gelijk.

Om je nog een extra keuze te geven: Samsung Galaxy S
Deze is er in de 8GB en 16GB versie.
Als je veel muziek hebt, dan zou ik de Desire met 'maar' 512MB geheugen al diskwalificeren (tenzij je alles op een SD kaart zet)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ervaringen kun je in de desbetreffende ervaringentopics vinden. Kun je dus prima zelf vinden. Als jij niet aan wil geven wat je eigen overwegingen zijn, waar je specifiek over twijfelt en waarom je er niet uit komt, dan kunnen wij ook geen gericht commentaar geven, en heeft een topic dus geen zin.

Gebrek aan eigen initiatief = slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.