Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik moet het doen zonder PC want deze geeft geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik bezit een miditower met een ASUS P5B-MX WIFI-AP moederbord. Hier aangekoppeld is een ATI RADEON 2600XT en een harde schijf en een DVD-RAM. Geïnstalleerd heb ik WindowsXP Professional NL. Gister tijdens het werken in WindowsXP kreeg ik een crash. Kort hier voor heb ik de chipset drivers geïnstalleerd. Zet ik mijn computer nu aan dan krijg ik alleen maar zwart beeld en geen geluid. Bij het ontkoppelen van de harde schijf brand er 1 lampje op mijn kast. Als de harde schijf gekoppeld blijft branden er 2. Mijn beeldscherm heb ik ook al direct op mijn geïntegreerde videokaart aangesloten en dan komt er ook geen beeld. Zoiets als ik nu heb is eerder gebeurd. Het vreemde, toen ik de computer in de computerwinkel had aangesloten kreeg ik daar ineens wel weer beeld en toen was het thuis ook weer in orde. Weet iemand hoe die mij kan helpen en wat hier de mogelijke oplossing voor is. Alvast bedankt dan!

Met vriendelijke groet,

Mark

:)

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:34
Toen je de monitor op de onboard hebt aangesloten, heb je de 2600XT ook losgehaald? Anders krijg je geen beeld op de onboard..

Verwijderd

Waarschijnlijk is je scherm kapot, test je scherm anders even op een andere PC.

Ik kan me niet voorstellen dat het gekomen is door de installatie van alléén je chipset drivers, heb je niet nog iets anders gedaan?

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
/offtopic:
Kloten dat zoiets op je verjaardag moet gebeuren ;)

...less is more

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 16:49
funk-e schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:49:
/offtopic:
/nogmeerofftopic:
En hem dan niet eens feliciteren.. 8)7
Gefeliciteerd Mark!

En idd om dit te testen zul je even een andere monitor moeten zoeken, waarschijnlijk is je monitor of kabel kapot.

• Solutio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2024
Proficiat :) (met je verjaardag natuurlijk)
Misschien ergens kortsluiting/spanningsverlies? Restspanning verwijderd? Kan me voorstellen dat tijdens het ritje naar pcwinkel deze spanning verdwenen is.

• brianbrug
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02-2023
funk-e schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:49:
/offtopic:
Ja lekker, zou het niet willen.

Nog even on topic,

ik zou inderdaad eerst even mn monitor testen op een andere computer, dan pas je vid kaart eruit halen(anders werk voor niets als je scherm kapot is)

Verder is het normaal als je je hdd eruit haald dat er maar 1 lampje brand want het oranje lampje is van je hdd activity

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad wel klote dat het op je verjaardag gebeurd. Een geluk bij een ongeluk. Eigenlijk is het gisteravond laat gebeurd. In elk geval heb ik nu mijn videokaart ontkoppeld en nu krijg ik nog geen beeld via de onboard videokaart. Het feit dat er 2 lampjes op mijn kast branden zegt al dat er opstart problemen zijn. Mijn beeldscherm werkt gewoon op een andere computer. Maar ik hoor ook geen geluiden van het moederbord dat er iets niet in orde zou moeten zijn. Wat kan ik nu nog doen?

Als het er op aan komt dat ik een nieuw moederbord moet aanschaffen, welke kan ik dan het beste aanschaffen? Niet te duur uiteraard. Ik zie dat er niet veel zijn met de keuze onboard wifi tegenwoordig.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 12:26 ]

• Solutio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:57:
Het is inderdaad wel klote dat het op je verjaardag gebeurd. Een geluk bij een ongeluk. Eigenlijk is het gisteravond laat gebeurd. In elk geval heb ik nu mijn videokaart ontkoppeld en nu krijg ik nog geen beeld via de onboard videokaart. Het feit dat er 2 lampjes op mijn kast branden zegt al dat er opstart problemen zijn. Mijn beeldscherm werkt gewoon op een andere computer. Maar ik hoor ook geen geluiden van het moederbord dat er iets niet in orde zou moeten zijn. Wat kan ik nu nog doen?

Als het er op aan komt dat ik een nieuw moederbord moet aanschaffen, welke kan ik dan het beste aanschaffen? Niet te duur uiteraard. Ik zie dat er niet veel zijn met de keuze onboard wifi tegenwoordig.
Alle kabels uit de pc en paar keer op aanknop drukken. Waarschijnlijk zie je nog even een lampje oplichten dat alle stroom er uit trekt. Dan weer aansluiten zoals hij was voor hij defect raakte.

Beeldscherm is het niet want werkte na terugkomst pcwinkel.
2 kaarten tegelijkertijd kapot? Mogelijk maar nee, strepen we door.
Deed de onboard het voor hij defect raakte?
Kom je nog in BIOS eigenlijk?
Ik blijf bij spanning, dat is het enige verschil dat kan zijn tijdens de rit naar de winkel.

Verwijderd

Topicstarter
De computer is een jaar geleden met een soortgelijk probleem in de computerwinkel geweest. Tot nu toe verrichte acties die ik heb ondernomen zijn:

Geheugen er uit gekoppeld en er weer in gekoppeld.
De onboard wifi er uit gekoppeld en er weer in gekoppeld.
Op een ander stopcontact gezet.
De binnenkant schoongemaakt.
De hardeschijf en DVD-RAM op sata er vanaf gekoppeld en gekoppeld.
De ATI Radeon 2600XT uit de computer gehaald en mijn monitor op de onboard VGA gekoppeld.
Alle kabels van de buitenkant ontkoppeld en volledig de computer van de stroom gehaald.

In de bios kan ik niet komen omdat het scherm zwart blijft. Op het keyboard reageert de computer ook niet. Alle onboard devices waren niet stuk.

Ik zie geen vooruitgang. Dan maar weer naar de computerwinkel er mee?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 15:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Conclusie: Moederbod of voeding?
Pagina: 1