Geluid loopt achter na capture met tv kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PCD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 00:50

PCD

Fazer 600

Topicstarter
Hoi,

Kep wat opgenomen met mijn Hauppage tv kaart maar het geluid is net iets te langzaam.
Het geluid gaat steeds verder achter lopen.
Is dit weer synchroom te krijgen?

Want dit is helemaal niks zo.
Ik baal behoorlijk.
cpu is een tb900 dus dat zou het probleem ook niet mogen zijn.
Ik heb er ook al een divx van gemaakt met virtualdub maar ook dit heeft niet geholpen.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

Verwijderd

Ik heb alleen een omslachtige oplossing:
-kijk hoeveel frames het filmpje duurt
-kijk wat de framerate is
-reken uit hoe lang dat PRECIES is: aantal frames/framerate
-nu heb je de tijd, start CoolEdit op, open je WAV-file, kies stretch, vul de tijd in (als het goed is doet ie dus "preserve pitch" en hij gaat het goed stretchen. Dit duurt wel ff...
-voeg nieuwe WAV-file in bij je video-file, en voila.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Vertel ff je os, je geluidskaart en hoe je het beeld en geluid op je pc krijgt (video, tv, kabelsoort)... dit kunnen wel oorzaken zijn

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

als aanvulling op gevalletje :)

Je kan inplaats van geluid stretchen, ook heel simple de framerate van je avi aanpassen met "AviFRate" das een progje waarmee je de framerate kan aanpassen! als je hebt uitgerekend hoe veel ie te snel/te langzaam loopt of hoe lang het geluid duurt, kan je aan de hand daarvan bepalen wat de framerate van je movie zou moeten zijn!

Dan kan je die precies zo instellen dat het net zo lang duurt!

gewoon ff deze url volgen:
www.google.com/search?q=aviFrate.exe&hl=nl&lr=

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Ik zou zeggen download is wintv_record.exe op de site van Hauppauge, hiermee kun je opnemen in mpeg1 formaat, werkt redelijk goed... als je genoeg RAM hebt tenminste... :'(

http://registration.hauppauge.com/hauppauge/download.asp?file=http://hauppauge.lightpath.net/software/utils/wintv_record.exe

• PCD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 00:50

PCD

Fazer 600

Topicstarter
Mijn pc'tje heeft een TB900, 256 ram dus zou genoeg moeten zijn.
Soundkaart is een sb128pci.
OS is Whistler build 2428.
Wordt dus niet van de TV opgenomen maar met de televisie kaart van Hauppage (Model 619 WinTV-radio PAL I with NICAM stereo, FM radio, VTPlus teletext and remote control)

Het probleem is dat het al op tv is geweest dus ik geen 2e kans krijg dus moet het met met deze opgenomen file doen.

AviFRate kon ik helaas niet downloaden, site was niet te bereiken maar dit zal wel weer een @Home geintje zijn dus zal ik later nog eens proberen.
Pagina: 1