Ik heb een java file dat een class moet inladen (andere file), maar ik krijg het maar niet werkend. Ik heb op internet naar uitleg gezocht hoe dat nou precies in z'n werking gaat maar ik kom niks duidelijks tegen. Ik heb het volgende:
Program.java
Rekening.java
In Program.java staat het hele programma, in Rekening.java staat een classe Rekening die een bankrekening moet voorstellen. Nu wil ik die classe gebruiken in Program.java.
Op internet ben ik tegen gekomen dat je hem moet importeren (logische lijkt me?
). Dus ik heb in Program.java het volgende staan: import toepassing.Rekening; (toepassing is in dit geval de package)
Dan definieer ik de classe:
en maak ik er een nieuw object van:
Dan gebruik ik het in een ActionListener:
Ik vraag hierbij niet om mijn code te debuggen, maar wat ik uiteindelijk fout doe. Waarom werkt dit niet? Ben ik nog een stap vergeten? Het lukt me niet om dit op internet te vinden.
Alvast bedankt.
Edit: Misschien m'n classe Rekening ook nog maar even toevoegen:
Program.java
Rekening.java
In Program.java staat het hele programma, in Rekening.java staat een classe Rekening die een bankrekening moet voorstellen. Nu wil ik die classe gebruiken in Program.java.
Op internet ben ik tegen gekomen dat je hem moet importeren (logische lijkt me?
Dan definieer ik de classe:
code:
1
| private Rekening bankrekening; |
en maak ik er een nieuw object van:
code:
1
| bankrekening = new Rekening(); |
Dan gebruik ik het in een ActionListener:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| class StortHandler implements ActionListener { public void actionPerformed(ActionEvent e) { double bedrag = Double.parseDouble(tekstVak.getText()); bankrekening.stort(bedrag); tekstVak.setText(""); repaint(); } |
Ik vraag hierbij niet om mijn code te debuggen, maar wat ik uiteindelijk fout doe. Waarom werkt dit niet? Ben ik nog een stap vergeten? Het lukt me niet om dit op internet te vinden.
Alvast bedankt.
Edit: Misschien m'n classe Rekening ook nog maar even toevoegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| package toepassing; public class Rekening { private String rekeningnummer; private double saldo; public double getSaldo() { return saldo; } public void stort( double bedrag ) { saldo += bedrag; } public double neemOp( double bedrag ) { saldo -= bedrag; return bedrag; } } |
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 11:34 ]