Heeft het straks nog zin om over te klokken?

Pagina: 1
Acties:

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 09:37

MicroWhale

The problem is choice

Topicstarter
Ik heb de hele hype naar die 1Ghz processor zitten volgen en vroeg me naar aanleiding van een Athlon 900 (@1030) review af of het straks nog wel zin heeft om over te klokken:

een Cel366 @ 504 = 37% opklok,
een Athlon 900 @ 1030 = 14% opklok.

Ik kan me voorstellen dat, Intel (en AMD?) het moeilijk heeft (hebben) met de productie. Lage yields, etc. Kan me daarom niet voorstellen dat een 34% bij 1Ghz mogelijk is, hooguit 10-15%. Tenzij ze met een nieuw ontwerp komen... ;)

Het heeft bij zulke snelheden toch bijna geen zin meer om over te klokken?

Tell me I'm wrong!

Log

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

Vonden wij de XT ooit ook niet een superbak?

Verwijderd

Reken maar dat je over een paar jaar keihard wordt uitgelachen met je 1 GHz processor. Yields zijn voor 1 GHz nu inderdaad laag (intel levert er maar 200 per maand), maar het is altijd al zo geweest dat allersnelste niet ver kunnen gaan, terwijl er in de oudere modellen veel meer rek zit.

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-09 07:56
Misschien dat die 900 mhz met waterkoeling nog wel veel hoger kan, en inderdaad zullen de yields met de tijd ook steeds beter worden zodat je procentueel ook steeds een betere kans op een hoger overclockbare processor krijgt.