Toon posts:

Xbox360 + MBP + Externe Harde Schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van internet een demo gedownload voor op me 360. Nou weet ik dat je met die nieuwste update USB support hebt, en laat ik nou net toevallig een Externe harde schijf van 1 TB hebben. Maar mijn vraag is...

Ik heb die schijf nu aardig vol staan, zon 300GB. Dat wil ik graag zo houden. Is het mogelijk om de externe harde schijf alsnog aan te sluiten op mijn 360 zodat die het gewoon doet, en dan al die bestanden er gewoon op blijven staan?
Ik dacht aan meerdere partities maar ik weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat en of het werkt...

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:37
Meerdere partities is hier waarschijnlijk het enige wat gaat werken. De kans dat je XBOX namelijk HFS-schijven leest is vrij klein. Kopieer voor de zekerheid al je data even naar een externe locatie, dan ben je die iig niet kwijt. Vervolgens kun je deze tutorial:

How to configure a USB storage device as an Xbox 360 memory unit

volgen en dan kun je een partitie van max. 16GB aanmaken op je schijf. De rest van de schijf kan je dan natuurlijk nog gewoon gebruiken als HFS (en als je XBOX dit formatteert dan maak je na de tijd van de rest van de schijf met Disk Utility weer een HFS schijf). Daarna kun je evt, indien nodig je data weer terug kopieren naar de HFS partitie.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nou een beetje het probleem. Dit is de enige harde schijf die ik in mijn bezit hebt, en alles is veels te groot om te kopieren naar mijn Macbook. Ik wil dus eigenlijk zeker weten dat ik niet alles kwijt raak...

EDIT: Met DU raak ik dus alles kwijt, alles moet geformatteerd worden voordat de harde schijf in 2 partites worden gesplit...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 10:41 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:37
Met Disk Utility raak je idd alles kwijt. Hoe dit echter met partitioneren op je XBOX gaat durf ik niet te zeggen, ik heb immers geen XBOX ;)

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-01 13:34

Terrestraeon

END OF LINE

Volgens mij gaat de Xbox 360 gen partities kunnen lezen.

Ik kan het fout hebben, maar ik bezit zelf een 360 en wanneer ik een externe schijf eraan hang krijg ik bij devices dus een extern USB-volume te zien. Dat kan maar uit 1 partitie bestaan. Als je exteren schijf uit meerdere partities bestaat zou de xbox dus meerdere USB-volumes moeten laten zien, maar ik betwijfel of dat de 360 dat wel zou doen. De kans is groot dat de 360 gewoon geen USB-volume zal laten zien.

Nu ikzelf heb het nog niet geprobeerd met meerdere partities, maar ik zou zeggen: probeer eens een USB-stick te partitioneren in 2 partities. Als de 360 die beide kan lezen weet je zeker dat het zal werken!