Toon posts:

TS 2008: Performance verbetering dmv RemoteApps?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik beheer het netwerk voor een klant waarbij we een 2003 terminal server hebben voor 1 applicatie. Het hele bedrijf werkt hierop (met ongeveer 20 sessions tegelijk), puur vanwege deze ene applicatie. Ook 2 kantoortjes met elk 5 medewerkers werken hierop.
Dit gaat via een hardware VPN gewoon naar het interne server adres.
Nu wil ik deze server vervangen voor een 2008 Terminal Server en zou ik gebruik kunnen maken van RemoteApps op deze server, zodat gebuikers geen 2e desktop meer hebben met sessies die ze maar half begrijpen, maar gewoon hun applicatie vanaf hun eigen desktop kunnen draaien.
Ik heb dit elders werken, maar niet op deze schaal. Zou het resources voor de server schelen, om deze applicatie vie RemoteApps te draaien in plaats van elke gebuiker een volledige sessie te geven, of maakt dat niet uit? Zou het aan bandbreedte schelen over de VPN verbinden en het gebruik dus sneller maken? Werkt RemoteApps sneller in deze omgeving dan volledige Terminal Server sessies?
Nogmaals, ik heb dit voor 5 gebruikers draaien, maar dat is niet echt replesentatief en over performance vergeleken met gewone terminal sessions is niets te vinden.

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 11:18

tim427

Turbulence!

Persoonlijk denk ik, dat je er qua performance er op vooruit gaat. Gezien het feit dat er geen totale windows-shell gestart hoeft te worden.

Het probleem met "een andere windows die ze niet snappen" is dat ook weg omdat het naadloos aanlsuit in hun huidige windows.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
zeker qua memory usage ga je er op vooruit (geen windows shell zoals aangehaald) maar ook omdat gebruikers nu niet meer in die RDP sessie iexplore.exe kunnen starten. ergo: je kan alleen de app draaien die je moet gebruiken en verder niks

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:55:
zeker qua memory usage ga je er op vooruit (geen windows shell zoals aangehaald) maar ook omdat gebruikers nu niet meer in die RDP sessie iexplore.exe kunnen starten. ergo: je kan alleen de app draaien die je moet gebruiken en verder niks
Bedankt voor jullie reacties.
Ja, theoretisch lijkt het ook te kloppen ja, daarom vraag ik het ook, terwijl ik er nooit iets over gelezen heb. Maar in de IT wereld komt de praktijk niet altijd overeen met de theorie... :)

Heeft er iemand ervaring mee?

• Zwelgje
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:48:
[...]

Bedankt voor jullie reacties.
Ja, theoretisch lijkt het ook te kloppen ja, daarom vraag ik het ook, terwijl ik er nooit iets over gelezen heb. Maar in de IT wereld komt de praktijk niet altijd overeen met de theorie... :)

Heeft er iemand ervaring mee?
uiteraard hebben we er ervaring mee :? wat wil je nog meer weten :?

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:51:
[...]

uiteraard hebben we er ervaring mee :? wat wil je nog meer weten :?
Da's prima dan. Bedankt :)

• tim427

tim427

Turbulence!

Hahaha, Ik kan je ook met zo;n beetje alles van Terminal/Remote Desktop Service helpen.

• Zwelgje
tim427 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:00:
[...]

Hahaha, Ik kan je ook met zo;n beetje alles van Terminal/Remote Desktop Service helpen.
zou je dan niet eerst snel je eigen website fix0ren alvorens je anderen helpt :? http://www.tim427.net doet het niet goed bv :+

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:17
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 08:19:
.
Nu wil ik deze server vervangen voor een 2008 Terminal Server en zou ik gebruik kunnen maken van RemoteApps op deze server, zodat gebuikers geen 2e desktop meer hebben met sessies die ze maar half begrijpen, maar gewoon hun applicatie vanaf hun eigen desktop kunnen draaien.
Dat kan toch ook gewoon met 2003 TS? maak een .rdp en dan in het tabblad programma's aangeven welke applicatie opgestart moet worden, dan draaien ze toch gewoon die aangegeven applicatie via ts en niet een extra volledige desktop ? of mis ik iets?

• Zwelgje
JaNuZz schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:07:
[...]

Dat kan toch ook gewoon met 2003 TS? maak een .rdp en dan in het tabblad programma's aangeven welke applicatie opgestart moet worden, dan draaien ze toch gewoon die aangegeven applicatie via ts en niet een extra volledige desktop ? of mis ik iets?
ja das totaal niet seamless en niks anders dan een full shell met daarin de app.(die het hele scherm opvult zodat je de rest niet ziet) dat is echt heel wat anders dan remoteapp

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:17
Ohh ik dacht dat je die ook seamless kon maken... Naja tis al een lange tijd geleden dat we dat ergens zo uitrolden bij bepaalde klanten, je hebt in iedergeval geen 2 desktops op die manier.

• tim427

tim427

Turbulence!

Powershell schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:02:
[...]

zou je dan niet eerst snel je eigen website fix0ren alvorens je anderen helpt :? http://www.tim427.net doet het niet goed bv :+
Shit, vinkje SSL-required stond aan. Achja, zoals je ziet is het niet een hele spannende website :+

Is het BTW nog gelukt met TS(terminal services), TS(topicstarter :+ )?

Verwijderd

Topicstarter
tim427 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:58:
[...]

Shit, vinkje SSL-required stond aan. Achja, zoals je ziet is het niet een hele spannende website :+

Is het BTW nog gelukt met TS(terminal services), TS(topicstarter :+ )?
Ik zei dat ik het wilde vervangen... De klant moet het er ook nog mee eens worden :)

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-01 11:18
tim427 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:13:
Persoonlijk denk ik, dat je er qua performance er op vooruit gaat. Gezien het feit dat er geen totale windows-shell gestart hoeft te worden.
Dit klopt niet helemaal. Om de App voor de gebruiker te draaien wordt de gehele omgeving geladen(Profiel) omdat deze beschikbaar moet zijn voor de toepassing ivm rechten enz.

Wij hebben een W2K8 TS draaien met RDPApp, en het enige verschil is dat iemand niet meer doet in de sessie dan het programma, dus niet elders klikt voor onnodige dingen die CPU tijd kosten. Meer verschil is er niet naar mijn idee. Ook niet als je kijkt naar de omvang van het geheugen in vergelijking met die van een normale TS sessie.

• tim427

tim427

Turbulence!

PeeCee schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:47:
[...]

Dit klopt niet helemaal. Om de App voor de gebruiker te draaien wordt de gehele omgeving geladen(Profiel) omdat deze beschikbaar moet zijn voor de toepassing ivm rechten enz.

Wij hebben een W2K8 TS draaien met RDPApp, en het enige verschil is dat iemand niet meer doet in de sessie dan het programma, dus niet elders klikt voor onnodige dingen die CPU tijd kosten. Meer verschil is er niet naar mijn idee. Ook niet als je kijkt naar de omvang van het geheugen in vergelijking met die van een normale TS sessie.
Maar als je dan weer bedenkt dat bijvoorbeeld explorer.exe niet geladen wordt, en daarmee ook weer een hoop andere progs niet...

In feiten wordt alleen de sessie + prog geladen. Toch? Correct me if i'm wrong.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 22:01

Dennahz

Life feels like hell should.

Powershell schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:55:
Nee? Nou, als je een linkje maakt in een Word document en je klikt er op start er wel gewoon de IE op de server als je dit niet afblokt.

Twitter

• Zwelgje
Dennahz schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 22:53:
[...]

Nee? Nou, als je een linkje maakt in een Word document en je klikt er op start er wel gewoon de IE op de server als je dit niet afblokt.
Klopt, het gaat mij er meer om dat je niet kan 'pretsurfen' via die sessie op een eenvoudige manier

Pagina: 1