myDitto 1TB

Pagina: 1
Acties:

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Hallo mede-tweakers,

ik ben al een tijdje op zoek naar een handige manier om op afstand bij mijn bestanden te kunnen, tot nu toe loop ik altijd met een externe schijf te slepen. Buiten dat ik het zat ben iedere keer zo'n ding mee te slepen, blijken de meeste externe schijven ook niet echt geschikt voor dagelijks gesleep... veel langer dan een half jaar houden ze het niet uit bij mij.

Heb aan diverse dingen gedacht, gebruik van een simpele applicatie als teamviewer oid, of een FTP-server want ik heb hier nog zat oude kastjes staan die dienst zouden kunnen doen als servertje. Ik was eigenlijk al een beetje bezig een systeem in te richten voor FTP, totdat ik eigenlijk gisteravond het volgende product tegenkwam: http://www.my-ditto.com/

Is er iemand bekend met dit product? Sowieso zegt het merk mij weining, maar het idee spreekt mij wel enorm aan want het is in 1x wat in nodig heb. De prijs voldoet al helemaal. Voor €230,- zou je dan een easy-accesable 1TB server draaien, veel zuiniger dan een systeem wat ik zelf in elkaar zou kunnen zetten en simpel toegankelijk via een usb-stickie. Is het de moeite waard of heeft iemand een goede reden om het niet te doen? Het lijkt mij ideaal, maar ben wat terughoudd omdat ik toch nog wel wat twijfel over de kwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 22-07-2010 03:10 ]

Verwijderd

Het is gewoon een NAS.
Op het stickje staan waarschijnlijk wachtwoorden en een programma.
Dane-Elec heeft geprobeerd met MyDitto iets te maken dat eenvoudig is voor de gebruiker.
De kwaliteit lijkt me bij Dane-Elec voldoende, daar heb ik wel vertrouwen in.

Als tweaker heb ik liever een NAS waarvan ik weet welke schijven er in zitten, en waarvan ik zelf de beveiliging en mogelijkheden kan instellen, en waarvoor ik niet afhankelijk ben van een rondslingerend usb-stickje.

Zo'n usb-stickje voor toegang klinkt leuk, maar je zult alsnog je router in moeten stellen, om van buitenaf bij de de NAS te kunnen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 07:38:
Zo'n usb-stickje voor toegang klinkt leuk, maar je zult alsnog je router in moeten stellen, om van buitenaf bij de de NAS te kunnen.
Dat begrijp ik, maar dat is uiteraard maar eenmalig... alhoewel er op de pagina van de myditto beweert wordt dat het niet eens nodig is, zero-config blijkbaar.

Ik stel ook geen hoge eisen aan de NAS, want het is in principe alleen om bij mijn media-bestanden en eventuele tools te kunnen van afstand. Geen essentiële dingen als persoonlijke documenten e.d., de beveiliging is daarom minder issue. ik vind overigens die toegang via die usb-stick echt ideaal, ik kan mij ook niet voorstellen dat je die niet extra kan beveiligen met een wachtwoord.
“Two-factor” security through personalized, authenticated USB keys coupled with password-protection
Het is dus eigenlijk een token zoals in ieder bedrijf wordt gebruikt...

Ik had overigens helemaal over dat dane-elec label heengekeken, dat bevestigd voor mij ook idd dat het met de kwaliteit wel in order zal zijn, het zal iig geen troep zijn.

Maar goed, ik ben op zoek naar iemand die al ervaring heeft met het apparaat en mij wat duidelijke voor en tegen kan geven. Of misschien een goed alternatief kent wat op eenzelfde manier werkt...

[ Voor 24% gewijzigd door MicGlou op 22-07-2010 09:27 ]

• Smen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
De Makro heeft deze week één in de folder (pagina 16), ik denk dat dit topic daarom wel e.e.a. aan publiek gaat trekken.

Het lijkt mij vooral een product voor mensen die graag een NAS willen hebben met (het idee van) veiligheid d.m.v. een dongle of bij afwezigheid van een systeembeheerder. Dus voor een (klein) bedrijf is het een ideale manier van datadeling. Persoonlijk hoef ik niet nog een apparaat in m'n USB-poorten.

Voordeel is dat het uitbreidbaar is naar 2 x 2TB, dan kom je voor iets minder dan €200 al aan 4TB netwerkopslag.

Nadeel, je hebt dan een TB-schijf over.

Een bijna (prijsindentiek) vergelijkbare opstelling is een combinatie van een Synology 209 i.c.m. twee keer 2TB. Verschil is dat je niet zo´n donglesysteem hebt, echter wel wifi en tal van andere instel-mogelijkheden als FTP-server, Bittorrent etc.

Voor een totaalprijs van honderd euro minder, heb je een D-Link DNS-323, die heeft dat weer geen WiFi, maar voldoet volgens menigeen primaals NAS.

Let wel, de prestatie van je NAS zijn wel afhankelijk van de (snelheid en kwaliteit van de) schijven die je er in stopt. Let hier dus goed op! Een 'green' model is vaak wel goedkoper dan een normale (of black edition) HD, maar in de praktijk niet altijd geschikt voor NAS, of gewoon veel trager (lees: lagere RPM).
Succes!