Hallo allemaal, heel erg lang geleden dat ik hier ben geweest!
Ik ben van plan om een thuisserver te maken aangezien ik niet meer de hele dag mijn normale PC aan wil hebben om ook films via mijn Playstation te kijken.
Ik heb hier op de site gezocht (kon me nog herinneren dat er in de best buy guide een artikel over was) over een thuisserver in elkaar zetten. Nu wil ik eigenlijk weten of deze hardware nog wel past bij een mooie thuisserver.
- Hij moet 4-6 harde schijven kwijt kunnen in de behuizing,
- Hij moet minder dan 250 euro kosten, of het moet wel een echte aanrader zijn om iets meer te nemen,
- Hij moet energiezuinig zijn.
Waar ik op kwam (d.m.v. de best buy guide):
Is dit nog iets te noemen of kunnen jullie mij iets beters aanraden? Graag jullie mening!
EDIT: Lijstje aangepast. Nieuw moederbord gekozen en SSD weggelaten. Ik ga hiervoor gewoon een normale harde schijf gebruiken. Heb nog een oudje liggen.
Ik ben van plan om een thuisserver te maken aangezien ik niet meer de hele dag mijn normale PC aan wil hebben om ook films via mijn Playstation te kijken.
Ik heb hier op de site gezocht (kon me nog herinneren dat er in de best buy guide een artikel over was) over een thuisserver in elkaar zetten. Nu wil ik eigenlijk weten of deze hardware nog wel past bij een mooie thuisserver.
- Hij moet 4-6 harde schijven kwijt kunnen in de behuizing,
- Hij moet minder dan 250 euro kosten, of het moet wel een echte aanrader zijn om iets meer te nemen,
- Hij moet energiezuinig zijn.
Waar ik op kwam (d.m.v. de best buy guide):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Antec Three Hundred | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G | € 39,04 | € 39,04 |
| 1 | MSI 785GTM-E45 | € 62,46 | € 62,46 |
| 1 | AMD Athlon II X2 240 | € 48,92 | € 48,92 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 350W | € 34,68 | € 34,68 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 234,10 | |
Is dit nog iets te noemen of kunnen jullie mij iets beters aanraden? Graag jullie mening!
EDIT: Lijstje aangepast. Nieuw moederbord gekozen en SSD weggelaten. Ik ga hiervoor gewoon een normale harde schijf gebruiken. Heb nog een oudje liggen.
[ Voor 12% gewijzigd door Tweaker_19 op 22-07-2010 00:27 . Reden: productlijst bijgewerkt ]