Thuisserver aanschaffen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.087 views

• Tweaker_19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-12 09:22
Hallo allemaal, heel erg lang geleden dat ik hier ben geweest!

Ik ben van plan om een thuisserver te maken aangezien ik niet meer de hele dag mijn normale PC aan wil hebben om ook films via mijn Playstation te kijken.

Ik heb hier op de site gezocht (kon me nog herinneren dat er in de best buy guide een artikel over was) over een thuisserver in elkaar zetten. Nu wil ik eigenlijk weten of deze hardware nog wel past bij een mooie thuisserver.

- Hij moet 4-6 harde schijven kwijt kunnen in de behuizing,
- Hij moet minder dan 250 euro kosten, of het moet wel een echte aanrader zijn om iets meer te nemen,
- Hij moet energiezuinig zijn.

Waar ik op kwam (d.m.v. de best buy guide):
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred€ 49,-€ 49,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G€ 39,04€ 39,04
1MSI 785GTM-E45€ 62,46€ 62,46
1AMD Athlon II X2 240€ 48,92€ 48,92
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 34,68€ 34,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 234,10

Is dit nog iets te noemen of kunnen jullie mij iets beters aanraden? Graag jullie mening!

EDIT: Lijstje aangepast. Nieuw moederbord gekozen en SSD weggelaten. Ik ga hiervoor gewoon een normale harde schijf gebruiken. Heb nog een oudje liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tweaker_19 op 22-07-2010 00:27 . Reden: productlijst bijgewerkt ]

Verwijderd

waarvoor moet de server juist dienen?
ohja 40 euro voor een SSD is niet echt realistisch hé..als ik de pricewatch volg...kom ik op een ventilator uit..

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 00:04 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

40 euro voor 128 gb ssd zou inderdaad wel super zijn. Doe mij er dan direct een stuk of 10.

Kijk even goed naar je lijstje. Denk dan even logisch na en haal de fouten eruit..........

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Die ventilator inderdaad, en je moederbord is niet meer verkrijgbaar sinds gisteren. :p

Misschien is het bij het kiezen van een ander moederbord nog interessant om te kijken welke raid modi/chip er worden ondersteund, aangezien je er meerdere schijven in wilt hangen.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik zou zelf kijken voor een Windows Home Server of iets in die richting. En als je er meer schijven in doet dan gebruikt hij ook meer stroom. 4 x 2TB(1.5TB) is toch wel genoeg voor je storage ? waarom dan 6 disken ?

• Tweaker_19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-12 09:22
Owja, handig te vermelden:

Ik zal de server alleen maar gebruiken om audio (mp3 etc.) en video (mkv vooral) door te sturen naar andere computers/playstation om het af te spelen. Als het kan wil ik ook graag een webservertje ervan maken om websites lokaal/in een netwerk te testen. Dit is echter niet noodzakelijk.

Over die SSD: ik vond de prijs al érg goedkoop, maar kwam er toch echt via de search op uit... Goede aanraders hiervoor alvast? (Zijn er nog altijd problemen met jMicron dinges, of loop ik echt hopeloos achter in hardwareland?)

@zwippie:
RAID is niet echt noodzakelijk... hoef geen backup te hebben en echte performance is nu ook weer niet nodig.

@raymonvdm:
Waarom 6 disks? Simpelweg omdat ik deze hier nog heb liggen met al m'n data erop:+ Daarom hoef ik ook geen nieuwe schijven nu direct te kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Tweaker_19 op 22-07-2010 00:13 ]

Verwijderd

Misschien is een systeempje met een atom-processor wel iets? Heb hier een atom D510 draaien in een server en ben er zeer tevreden over! (en vooral zuinig!)

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Niks tegen de Atom, maar in een server met 4-6 desktop schijven (makkelijk 20 Watt elk, 5W in idle) is de paar Watt verschil tussen een Athlon II 240 en een Atom D510 (in idle) IMO te klein om erg zinnig te zijn. Je levert gigantisch veel performance in voor maar een paar procent lager verbruik.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16

Wallie

Herr

Dreamvoid schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 00:44:
Niks tegen de Atom, maar in een server met 4-6 desktop schijven (makkelijk 20 Watt elk, 5W in idle) is de paar Watt verschil tussen een Athlon II 240 en een Atom D510 (in idle) IMO te klein om erg zinnig te zijn. Je levert gigantisch veel performance in voor maar een paar procent lager verbruik.
Nou ja, niet helemaal waar, je kan de schijven instellen dat ze in slaapstand gaan na bijv 2u niet gebruiken, dus die 6 schijven zullen vrijwel nooit allemaal tegelijk draaien.
Ik draai een homeserver op een Atom N270, cpu is niet snel, maar over gigabit trekt ie makkelijk 70mb/sec, snel genoeg. Is onder load (met 3 disks) < 20watt.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Is een Atom krachtig genoeg om 1080p/720p mkv te transcoden naar je ps3?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tweaker_19 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 00:00:
Ik heb hier op de site gezocht (kon me nog herinneren dat er in de best buy guide een artikel over was) over een thuisserver in elkaar zetten. Nu wil ik eigenlijk weten of deze hardware nog wel past bij een mooie thuisserver.
En wat staat er achter jouw link in de inleiding?
[BBG Aanschaf] Special: goedkope (storage) server nov. 2009

Daar verder dus. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.