Quadrofonisch geluid werkt niet naar behoren-windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het volgende probleem met mijn audio:
Hardware: Audio op dell moederbord, c-media audio iets. Zijn geen drivers voor windows 7 van, de standaard "High definition audio apparaat" driver functioneerd verder prima. Op het volgende probleem na: Ik heb nu 4 speakers aan de pc gehangen, quadrofonisch ingesteld in configuratiescherm "Geluid". Als ik op testen druk, dan doet hij om de beurt de 4 speakerstjes laten horen. So far so good.

Speel ik dan echter wat af in windows media speler, of druk ik op het schuifje van het volumebalkje rechtsonderin de taakbalk, dan doen alleen de "front" speakers het. Huh? bij het testen doen ze het nog steeds prima.

Iemand die hier raad weet?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:48
Doet het precies zoals het hoort. MP3 is geen 5.1 of 7.1 geluid, maar stereo. (2.0? of 2.1? igg;).
Geen idee of je via WMP 2.0 naar 4.0 kan omzetten. Maar de computer en quadrofonisch geluid werkt in ieder geval naar behoren.

[ Voor 41% gewijzigd door BastiaanCM op 21-07-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar als ik 5.1 erop aansluit, en speel mp3 af, dan gaat dat over alle boxjes. Ook bij het instellen van het volume (die "ping" die je dan hoort, als je het schuifje los laat) komt alleen uit de 2 front boxjes.

Vreemde zaak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:09
Kan je geen virtuele stereoverbreding of iets dergelijks aanzetten? Dat splitst het geluid op over al je boxen. Klinkt niet echt geweldig als je het vergelijkt met the real deal, maar het kan ermee door.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Juist, heb iets dergelijks gevonden. "stereo uitvullen". Maar dan komt ongeveer de helft van het geluid uit de 2e speakerset. Niet erg denderend, zullen we maar zeggen. Mischien gewoon een verdubbelaartje op de enkele stereouitgang zetten, en dan de 2 speakersetjes erop.