Oud bakkie met S3 en Voodoo1, geen 3D

Pagina: 1
Acties:

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Hoi allemaal.

Sinds een paar weken heb ik een oud bakkie (asus p55t2p4 mobo met K6/2-450 en 48 MB EDO). In die machine zit een Diamond Stealth 2000 kaart met een S3 virge chipset, en een Diamond Monster voodoo1-kaart.

Als ik een applicatie start met hardware 3D ondersteuning, krijg ik een lichtblauw scherm, en verder niks meer. Een harde reset is dan de enige optie :'(

Ik heb de laatste drivers geinstalleerd voor allebei de kaarten, en DirectX 8.0. De beide kaarten hebben het bij de vorige eigenaar altijd gedaan.

Iemand enig idee? Ik heb nog nooit een add-on kaart gehad, en de website van 3dfx is zo ongeveer opgeheven... :(

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De allerlaatse reference driver van 3dfx werkt geloof ik niet met directx 7 en hoger, het beste is om een iets oudere driver van diamond te downloaden en die te proberen icm directx 8.. (klinkt vreemd, ik weet het) suc6!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Je gebruik toch wel een doorluskabel ? Als je monitor niet op de voodoo kaart is aangesloten heb je natuurlijk geen beeld in 3d.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• roytanck
Ik heb idd een doorluskabel ja :) lijkt me handig.

Weet iemand waar ik oudere reference drivers kan vinden?

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb nog wel oude drivers liggen voor de voodoo 1, ik kan ze wel even via icq of zo sturen.

Maar ik vraag me wel af waarom je directx 8 wil installeren... de meeste spellen die op een voodoo 1 draaien hebben maar directx 5 of zo nodig.

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

De meeste spelen die directx 6 of hoger nodig hebben draaien waarschijnlijk toch niet op een voodoo1.

Nuff Said

Verwijderd

Unreal en Forsaken moet je zeker op die bak kunnen spelen (eigen ervaring). Maximaal 640*480 en 16 bit. Als je hem hoger zet krijg je een blauw scherm. Zou zeker geen directX8 gebruiken. Ik gebruikte DirectX6.

• roytanck
DirectX de-installeren is niet echt een optie he? Ik heb eigenlijk niet zo veel zin om windows er opnieuw op te zetten...

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 06:19
Half-life gaat ook prima :) (nou ja, prima... speelbaar iig) Vraag eens aan de vorige eigenaar zijn drivers ofzo...

Verwijderd

Als ik mij niet vergis was er heel vroeger een S3 fix. Deze had je nodig omdat de combinatie Voodoo 1 en S3 niet ging i.v.m. geheugen management. Kijk eens op de CD of je daar iets over kan vinden.

Verwijderd

klopt
die fix geld voor de 1 bepaald soort S3 kaart
In ieder geval niet voor de S3 Virge series

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Er zijn enige incomptabiliteitsproblemen met bepaalde S3 chipsets en V1 kaarten. Daar zijn hier en daar wel patches voor te vinden. Ga eens op zoek bij www.deja.com voor informatie hierover..

• roytanck
Op de FTP van Diamond staan nog een berg oude drivers. Ik heb nu een 1.07-versie geinstalleerd, en ik krijg geen lichtblauw scherm meer :) Hij lijkt zelf over te gaan naar de voodoo, en hij hangt niet. Ik heb alleen geen games of zo geinstalleerd...

Ik ben ff 3dmark99 aan het downen om verder te kunnen testen.

• roytanck
Nog ff een update. Met de .07-drivers kan ik probleemloos 3Dmark99 draaien (3Dmark2000 heeft 64 MB RAM ndig). Het was dus blijkbaar een probleem tussen DX8 en de laatste voodoo-driver :)

Tnx!
Pagina: 1