Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] "Last"-link als pref

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Ieder topic dat uit meer dan één pagina bestaat volgens jouw ppp-instellingen krijgt na de paginanummers een 'last'-linkje. Deze 'last'-pagina laat de laatste X posts zien uit dat topic, waarbij X gelijk is aan de door jou ingestelde ppp.

Ik snap deze functionaliteit niet. Ik lees best veel topics, maar heb nooit de behoefte om de laatste 50 posts te lezen. Mijn browser onthoudt welke pagina ik het laatste heb gelezen en kleurt hierdoor het paginanummer volgens de CSS-regels iets lichter, zijn er nieuwe posts dan licht het icoontje van dat topic op en weet ik ongeveer nog wel wat ik als laatste heb gelezen dus dan weet ik hoe ver ik moet scrollen op die pagina om de nieuwste berichten te zien, en als er een nieuwe pagina is is dit nummer donkerder van kleur, herkenbaarheid en gemak ten top.

Als er nu echter Y nieuwe posts worden geplaatst in een topic dat ik al heb gelezen, moet ik na een klik op de 'last'-link altijd X-Y posts doorscrollen om de nieuwste berichten te zien, terwijl X bij het "per pagina" lezen van een topic slechts wordt bepaald door het aantal posts dat op die pagina is gemaakt, en dus langzaam oploopt in plaats van dat het constant is. Met als bijkomend voordeel dat ik zoals ik al zei ongeveer wel weet wat ik al gelezen heb.

Lang verhaal kort: ik vind de 'last'-pagina irritant en snap het nut niet. Mag ik de optie om de link weg te halen, want ik klik er met mijn dikke worstenvingers erg vaak op op het touchscreen van mijn telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 21-07-2010 21:44 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:51
Ben het voor de volle 100% eens met de argumentatie hierboven :) _/-\o_

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Waarom klik je dan niet op het mapje voor het topic? Dan ga je naar de laatste post van het topic of naar de eerste post die gepost is nadat je sessie voor het laatst ge-reset is (maw: nieuwe posts). Zelf gebruik ik overigens de "last" bijna altijd, vind ik om de een of andere manier erg fijn werken :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Mjah, lijkt me eerlijk gezegd, met de tips van Erkens in het achterhoofd, nogal overbodig, we kunnen wel overal prefs voor maken, maar ik denk dat van dit soort prefs maar zeer weinig mensen gebruik zullen maken. Wontfix :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.