Laptop start pas na langere tijd op?!

Pagina: 1
Acties:

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 21:14

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik heb een wat oudere Acer laptop, deze bevalt mij op zich prima. De laatste tijd wil hij echter moeilijk beginnen met opstarten. Je ziet dan niet eens het eerste bios-scherm, maar hoort wel een zachte ruis uit de speakers. Zo-ineens zegt hij klik, de ruis verdwijnt, en hij start op. De tijd dat hij erover doet om op te starten varieert van 1 minuut tot een hele nacht. Erg vervelend dus! Aangezien ik geen geld heb voor een andere laptop, en twee rechterhanden heb, aan jullie de vraag of dit bekend voorkomt en zo ja, wat er aan is te doen.

Ik had trouwens het idee dat het in het begin hielp om de accu er eens in- en uit te halen. Dit is nu echter niet meer zo (de accu werkt ook niet meer).

Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen, bvd!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Garantie? Zie ik niks over staan, stuur hem op? Want het lijkt me een hardware gevalletje;

Patient gamer

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Er zit absoluut geen garantie meer op, en hij is te oud om hem op te sturen... Heb bovendien geen cent te makken!

Verwijderd

Trek eens je hardeschijf eruit, en kijk of hij dan snel door de bios heen knalt elke keer. Je hebt dan een probleempje met je harddisk, dit komt vaker voor dat de bios er dan wat op wil blijven hangen.
Je cd speler is trouwens ook een optie!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Na de halve laptop gemold te hebben, zowel de harddisk als de cd-rom-drive eruit gehaald. Geen resultaat helaas...

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:19
Misschien dat de adapter wat matig is. In combinatie met een slechte accu kan dit ook rare taferelen opleveren. Maar ik kan me voorstellen dat je ook niet zomaar een nieuwe of andere hebt liggen om te testen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:32

Sebazzz

3dp

Probeer een reset: accu en adapter eraf. De aanknop voor tien tot dertig seconde ingedrukt laten, adapter er weer aan en kijken of ie start.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12 12:59

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik heb hier ook 2 acers staan die raar doen met opstarten. Hier was de voeding het probleem, gaf fewoon te weinig stroom. Kun je misschien een voeding van iemand lenen om te testen? Let wel op de goede waardes, Acers (vooral de Pentium 4 versies) willen graag een 5-7 amp hebben.

Anders kun je nog proberen het geheugen te testen/swappen. En anders (als ook geen van de andere voorstellen heeft geholpen) is het waarschijnlijk je moederbord. En dat is te duur om te laten maken.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1