2 monitoren + 1 HDTV/Receiver op ATI 4850

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
Mijn huidige situatie is als volgt:

1x Sapphire ATI 4850 512mb aangesloten middels DVI op 2 Samsung 206BW 20" monitoren.
Verder heb ik een Sony Full HDTV. Deze sluit ik zo af en toe middels het meegeleverde ATI DVI-HDMI verloopstekker op 1 van de DVI porten aan. In deze situatie is dus 1 Samsung afgesloten en kan ook het geluid over de DVI/HDMI naar mijn TV lopen.

Nu ben ik van plan een receiver aan te schaffen (Pioneer VSX-920-K) en wil ik standaard al mijn geluid over HDMI laten lopen. Het idee is dus om de receiver continu op mijn pc aangesloten te hebben zodat ik altijd geluid heb en indien de tv aanstaat, ook 3 effectieve schermen heb.

Nu heb ik drie mogelijkheden bedacht die redelijk betaalbaar zijn:
  • Een tweede ATI 4850 (of soortgelijke kaart maar met voldoende performance voor games en/of 1080p video. Op de eerste kaart dan 2x DVI naar de 2 Samsungs en op de tweede kaart middels DVI->HDMI de receiver voor geluid en eventueel TV middels pass-through (receiver aan).
  • Een ATI 5770 aanschaffen en de 4850 weg doen. Dan een Samsung middels DVI, een Samsung middels DP-VGA (passieve converter) naar de Samsung en de receiver/TV middels HDMI (ook geluid??)
  • De nog te verschijnen Sapphire 5770 EyeFinity 4 : beide Samsungs middels DVI en de receiver/TV middels HDMI (ook hier weer, geven deze 5770 kaarten ook audio door?)
De eerste optie is het voordeligst echter heeft de aanschaf van een 5770 natuurlijk een prestatie winst tot gevolg. Kan in geval 1 ook CrossfireX of limiteer ik dan het aantal effectieve uitgangen naar 2 en raak ik dus eventueel mijn audio kwijt tenzij ik op kaart 1 de audio en 1 Samsung doe welke dan binnen games werken, in Windows zijn wel alle 3 de schermen te gebruiken?

Latere toevoeging: Ik heb een Gigabyte EP45-DS3 moederbord. Dit heeft 1 PCIe2.x x16 slot en een PCIe2.x x8 slot. Gaat dit dan werken met een tweede 4850?

[ Voor 4% gewijzigd door paulmadejong op 22-07-2010 10:01 ]

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 16:38
ik zou de 4850 weg doen en de 5770 kopen maar, als ik het goed heb moet je voor eyefinity
een DisplayPort gebruiken.
maar hier kun je het zelf even lezen.
http://support.amd.com/us...display-connectivity.aspx
hoop dat je keuze dan wat duidelijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
Dat was dus ook mijn veronderstelling, echter doelde ik dus op de mogelijkheden van deze kaart:
nieuws: HD 5770 van Sapphire stuurt drie schermen aan zonder displayport

Ondersteunt deze audio over HDMI?

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 16:38
Turn your PC into a home entertainment centre with HDMI. Simply connect the graphics card to an LCD TV with an HDMI input and you will be able to enjoy watching HD videos with audio in the living room.
Dit is wat ik in de specs vond bij Sapphire, dus ja het kan.
check de link maar,
http://www.sapphiretech.c.../?leg=&psn=000101&pid=355

[ Voor 15% gewijzigd door R3P4 op 22-08-2010 15:17 ]