Mijn huidige situatie is als volgt:
1x Sapphire ATI 4850 512mb aangesloten middels DVI op 2 Samsung 206BW 20" monitoren.
Verder heb ik een Sony Full HDTV. Deze sluit ik zo af en toe middels het meegeleverde ATI DVI-HDMI verloopstekker op 1 van de DVI porten aan. In deze situatie is dus 1 Samsung afgesloten en kan ook het geluid over de DVI/HDMI naar mijn TV lopen.
Nu ben ik van plan een receiver aan te schaffen (Pioneer VSX-920-K) en wil ik standaard al mijn geluid over HDMI laten lopen. Het idee is dus om de receiver continu op mijn pc aangesloten te hebben zodat ik altijd geluid heb en indien de tv aanstaat, ook 3 effectieve schermen heb.
Nu heb ik drie mogelijkheden bedacht die redelijk betaalbaar zijn:
Latere toevoeging: Ik heb een Gigabyte EP45-DS3 moederbord. Dit heeft 1 PCIe2.x x16 slot en een PCIe2.x x8 slot. Gaat dit dan werken met een tweede 4850?
1x Sapphire ATI 4850 512mb aangesloten middels DVI op 2 Samsung 206BW 20" monitoren.
Verder heb ik een Sony Full HDTV. Deze sluit ik zo af en toe middels het meegeleverde ATI DVI-HDMI verloopstekker op 1 van de DVI porten aan. In deze situatie is dus 1 Samsung afgesloten en kan ook het geluid over de DVI/HDMI naar mijn TV lopen.
Nu ben ik van plan een receiver aan te schaffen (Pioneer VSX-920-K) en wil ik standaard al mijn geluid over HDMI laten lopen. Het idee is dus om de receiver continu op mijn pc aangesloten te hebben zodat ik altijd geluid heb en indien de tv aanstaat, ook 3 effectieve schermen heb.
Nu heb ik drie mogelijkheden bedacht die redelijk betaalbaar zijn:
- Een tweede ATI 4850 (of soortgelijke kaart maar met voldoende performance voor games en/of 1080p video. Op de eerste kaart dan 2x DVI naar de 2 Samsungs en op de tweede kaart middels DVI->HDMI de receiver voor geluid en eventueel TV middels pass-through (receiver aan).
- Een ATI 5770 aanschaffen en de 4850 weg doen. Dan een Samsung middels DVI, een Samsung middels DP-VGA (passieve converter) naar de Samsung en de receiver/TV middels HDMI (ook geluid??)
- De nog te verschijnen Sapphire 5770 EyeFinity 4 : beide Samsungs middels DVI en de receiver/TV middels HDMI (ook hier weer, geven deze 5770 kaarten ook audio door?)
Latere toevoeging: Ik heb een Gigabyte EP45-DS3 moederbord. Dit heeft 1 PCIe2.x x16 slot en een PCIe2.x x8 slot. Gaat dit dan werken met een tweede 4850?
[ Voor 4% gewijzigd door paulmadejong op 22-07-2010 10:01 ]
MacBook Pro 14" 2021