Netwerkverbinding onstabiel

Pagina: 1
Acties:

• Orbeatle
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2025
Het geval:
Met enige regelmaat valt de (bedrade) netwerkverbinding van mijn PC gewoon volledig weg wanneer ik bestanden van aanzienlijke grootte download, of als ik via youtube o.i.d. iets stream.
Ook het kopieren van en naar mijn NAS, en het bekijken van een avi-file daarop zorgt voor dit probleem.
Mijn vriendin heeft dit probleem niet met haar PC die in hetzelfde netwerk zit, op dezelfde router.

De drivers van mijn netwerkkaart zijn up-to-date. Andere UTP-Kabel geprobeerd. Rechtstreeks aan het modem geprobeerd. Router helemaal naar factory default gereset.
Het mag allemaal niet baten...

Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen?

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ander netwerkkaartje proberen die kosten toch maar enkele eurie's

And this !! Is to go even further beyond!!!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-02 15:37

BHQ

Wat voor netwerkkaart en al gekeken of er een nieuwere driver voor te vinden is (hetzij van Windows Update of van de fabrikant)?

• Orbeatle
Jarpse schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:26:
Wat voor netwerkkaart en al gekeken of er een nieuwere driver voor te vinden is (hetzij van Windows Update of van de fabrikant)?
Ja, het is een on-board geval en daarvan heb ik de drivers ge-update onlangs.

Misschien kan ik inderdaad nog een aparte PCI netwerkkaart regelen en het op die manier testen.

• Orbeatle
Iemand heeft me aangeraden een winsockfix batchbestandje te draaien, en dat heeft volgens mij wel geholpen...