[DS] Dragon Quest IX

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/bb/DragonQuestIXBoxArtJP.png

Intro
Na jarenlang wachten (aangekondigd midden 2006) komt krijgen we eindelijk een volwaardig nieuw deel van de Dragon Quest reeks. In Japan is deze RPG reeks populairder dan Final Fantasy en in het Westen heeft het spel sinds DQ8 en de heruitgaves van vorige delen ook vele nieuwe fans bijgekregen. Dragon Quest wordt getypeerd door zijn klassieke gameplay, hoge moeilijkheidsgraad, open wereld en distinctieve tekenstijl (door Akira Toriyama). Bij de Japanse release brak de verkoop alle Japanse records en de daaropvolgende weken won het een vermelding in het Guinness book of records met vermelding van meest populaire (wireless) ad-hoc game ooit met naar schatting zo'n 100 miljoen verbindingen.

Nieuwigheden
Hoewel de makers zoveel mogelijk trouw willen blijven aan de klassieke waarden zijn er enkele innovaties doorgevoerd in dit nieuwe deel. Het meest opvallende is dat er geen random encounters meer zijn maar de vijanden gewoon op de map rondlopen zodat je zelf kan kiezen of je al dan niet een gevecht aangaat. Ook een nieuwigheid is dat er verschillende multiplayermogelijkheden zijn en dat je quests gezamelijk kan aanvatten. Tevens is dit het allereerste DQ deel (spin-offs niet meegerekend) dat op een draagbare console uitgebracht wordt. Laat je echter niet misleiden door de reputatie van de DS: DQ9 is naar verluidt het moeilijkste deel uit de DQ reeks tot nu toe.

Gameplay
Terwijl je in vorige DQ games met vaste personages speelde stel je in DQ9 zelf je party samen. Ieder partylid kan je uitvoerig aanpassen qua uiterlijk en ook zal je zelf jobs/klasses moeten toewijzen en zo een evenwichtig team proberen vormen. Gevechten zijn volledig turn-based waarbij je in 1st person perspectief begint om je commandos in te geven waarna ze in 3rd person met dynamische camera uitgevoerd worden. Doorheen het spel zal je vele quests moeten uitvoeren, de enorme wereldkaart moeten verkennen en als het kan alle monsters en items in je logboek proberen krijgen. Item synthesizing is ook weer aanwezig en is nodig om de meest zeldzame items te vinden.

Media

Afbeeldingslocatie: http://www.warp-zone.ch/previews/1/1022/DQIX.jpg

Gametrailers video review
Metacritic score page
Officiele website

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
ik kan niet wachten. Lang geleden dat ik een DQ game gespeeld heb! Ik ben heel benieuwd of het op een handheld ook leuk blijft (ben zelf niet zo van de handheld games).

[ Voor 22% gewijzigd door Coolsnarf op 26-07-2010 09:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke post! DQ vind ik persoonlijk heel erg wisselend. Ik hoop dat dit deel weer gaaf is.