Toon posts:

ATI videokaart met DVI herkent beamer maar toont niets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een stroompanne gehad en sindsdien werkt mijn beamer niet meer die aangesloten was op de DVI port van mijn pc. Ondertussen heb ik reeds getest of de beamer nog werkte op een andere pc en dat lukt wel. Ik heb ook een ander scherm aangesloten op de DVI port en dat blijkt ook niet te werken.

Het rare is dat als ik naar het ATI control center ga hij mijn anders scherm of beamer wel ziet maar ik kan het niet selecteren als display.
Tijdens het booten toont hij ook niets als ik een display aansluit op de DVI port en dat was vroeger wel zo.

Via ATI control center kan ik hoveren met mij muis over het display aangesloten op de DVI port en dat geeft me de volgende tekst : "AX200, DFP, DVI Disable".

In bijlage een screenshot maar daarop komt deze tekst niet te staan , bij een print screen is deze tekst niet getoond.

Afbeeldingslocatie: http://www.mediahump.com/image/217753/

De gebruikte videokaart is een onboard ATI Radeon HD 4200 op een asus moederbord M4A785TD-M EVO.
De laatste drivers zijn geinstaleerd van de videokaart alsook de laatste bios update is gebeurd.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:15
Ondertussen heb ik reeds getest of de beamer nog werkte op een andere pc en dat lukt wel. Ik heb ook een ander scherm aangesloten op de DVI port en dat blijkt ook niet te werken.
Neigt toch wel heel erg naar een defecte poort op de kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is de tekst die erbij komt te staan DGP, DVI Disable. Bij mijn weten kan ik toch nergens DVI enablen of disablen.
In de bios heb ik hier al achter gezocht maar heb er niets van gevonden.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:15
Heb je in de bios ook geen optie om te kiezen tussen hdmi en dvi? Aangezien deze twee aansluitingen gedeeld zijn op de digitale uitgang van de integrated graphics.

/edit: 'k Zie die optie zo niet in de handleiding staan. Probeer anders even een cmos clear of verwijder en installeer de (laatste) ATI drivers nogmaals oid.

[ Voor 32% gewijzigd door Nielson op 21-07-2010 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
De cmos clear is gebeurd bij de update van mijn bios en heeft niets geholpen.
De driver heb ik ook nog eens opnieuw geinstaleerd, maar ook dit was zonder resultaat.

Ik heb dan maar de winkel gebeld, en ze gaan het moederbord terugsturen naar asus.