[WIN7] Laptop zakelijk / privé

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256980

Topicstarter
Beste mensen,

Zojuist heb ik een prachtig mooie laptop gekocht (ASUS X72). Deze ga ik zowel privé als zakelijk gebruiken. Op werk moet de laptop geregistreerd worden in een domein, thuis in een workgroup. Nu wil ik op mijn laptop 2 gebruikersaccounts aanmaken, namelijk:
  • Privé
  • Zakelijk
Zo heb ik een privéaccount waar ik een eigen bureaublad / documenten heb, en voor mijn zakelijke account alleen de programma's e.d. die nodig zijn.

Denken jullie dat deze constructie werkt? Ik werk vanaf vanavond met Windows 7 Business.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je laptop kan maar in 1 van de 2 netwerk constructies hangen.
Dus of hij is lid van een domein , of hij is lid van een workgroup.

Je kan wel lokaal inloggen als je pc lid is van een domein.
Dan kan je de prive/zakelijke dingen wel gescheiden houden in de profielen.

En het zal ook niet zoveel uitmaken of je pc wel of niet in een workgroup hangt , lokale zaken buiten het domein om zal meestal wel werken , ook als je in een andere workgroup zit(shares in workgroups etc)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
degroot schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:25:
Je laptop kan maar in 1 van de 2 netwerk constructies hangen.
Dus of hij is lid van een domein , of hij is lid van een workgroup.

Je kan wel lokaal inloggen als je pc lid is van een domein.
Dan kan je de prive/zakelijke dingen wel gescheiden houden in de profielen.

En het zal ook niet zoveel uitmaken of je pc wel of niet in een workgroup hangt , lokale zaken buiten het domein om zal meestal wel werken , ook als je in een andere workgroup zit(shares in workgroups etc)
Allereerst bedankt voor je reactie.

Het is dan het beste om de laptop in het domein te hangen. Wanneer ik de PC privé wil gebruiken log ik vervolgens lokaal in met een apart account. Als ik op werk ben log ik in op het domein, met mijn bijbehorende gebruikersnaam en wachtwoord.

Als deze constructie werkt dan weet ik in principe voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:03
Je kunt ook je laptop dual-boot maken. Dat betekent 2x windows installeren op verschillende harddisk partities.
Dan houdt je echt alles goed gescheiden van programma's enzo.
Ik denk dat het ook een voordeel is om zakelijk aan een domain en privé aan een workgroup te hangen.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 17:27
Barleone schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:38:
Je kunt ook je laptop dual-boot maken. Dat betekent 2x windows installeren op verschillende harddisk partities.
Ik denk dat het ook een voordeel is om zakelijk aan een domain en privé aan een workgroup te hangen.
Theoretisch zou het kunnen. Echter lijkt me dat niet echt handig. Een lokaal profiel naast het domeinprofiel lijkt me voldoende.

Daarnaast weet ik ook niet hoe het zit met licenties. Maar Microsoft kennende mag je een licentie maar 1 keer gebruiken al gaat het om dezelfde machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Barleone schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:38:
Bedankt voor je tip. Ik denk dat dit echter geen optie is omdat ik ook (snel) wil schakelen tussen beide profielen.
Pagina: 1