Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 10:29
Sinds een aantal maanden ben ik al op zoek naar een goede plek voor het opslaan van mijn muziek en foto's. Ik heb gekeken naar een Windows Home Server van HP en naar diverse NASjes van Synology en Netgear.

Nu is het moment daar, ik heb mijn selectie beperkt tot twee modellen:
  • Synology 410j
  • Netgear ReadyNAS NV+
Beide modellen zijn voor rond de 275 euro te krijgen exclusief disks, maar was is nu wijsheid? Hoop dat jullie mij kunnen adviseren over de verschillen tussen deze twee qua snelheid en functionaliteit, kom hierzelf maar lastig achter omdat ik weinig kan vinden qua revies van de Netgear.

Wat zaken die ik tussendoor heb vernomen maar nog niet bevestigd: De support voor de Netgear ReadyNAS staat stil? En de NetGear ReadyNAS schijnt geen ISCSI te ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Persoonlijk zou ik er 100 euro bij leggen voor een NAS met betere specs. Beide modellen hebben relatief weinig geheugen aan boord en de CPU kan ook wel beter. Heb zelf korte tijd de ReadyNAS gehad, maar daar was ik niet tevreden over en heb ik al snel weer weggedaan.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
Gunner? Waarom was je niet tevreden over de ReadyNAS? Welke versie van de software draaide je daarop?

En honderd euro meer? Op welke modellen doel je dan? Zowel Synology als Netgear steigen vrij snel qua prijs voor de 4 bay modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zoals ik al zei, de specs waren niet zodanig dat er fantastische prestaties uit kwamen. Dat stond een goed functioneren voor mij in de weg en aangezien ik te kritisch ben kon ik daar mee leven. Streamen ging op zich wel goed. Maar uiteindelijk wou ik dus toch een andere oplossing en heb hem daarom weggedaan.

Verder werkte het apparaat gewoon prima hoor en voor de specs die hij had presteerde hij gewoon normaal, maar het stoorde me gewoon.

[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 21-07-2010 16:25 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
Gunner schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:06:
Persoonlijk zou ik er 100 euro bij leggen voor een NAS met betere specs. Beide modellen hebben relatief weinig geheugen aan boord en de CPU kan ook wel beter. Heb zelf korte tijd de ReadyNAS gehad, maar daar was ik niet tevreden over en heb ik al snel weer weggedaan.
Ik heb zelf een DS410J en op het moment zijn de snelheden (in windows) 20MB/s schrijven en 40MB/s lezen.
En ik ken ook mensen die bijna op 30 en 60 zitten.
Downloaden met nieuwsgroepen gaat na het veranderen voortaan ook goed met ongeveer 3MB/s.

Als je echt op topsnelheid wilt downloaden/parren en unrarren dan is inderdaad een iets duurder model daarvoor beter geschikt.
Maar voor bijvoorbeeld opslaan van muziek, foto's en andere media is de DS410J meer als geschikt dus zou het zonde zijn als hij 100 euro meer uitgeeft aan overbodige cpu krachten en werkgeheugen.

Btw de interface van Synology systeem is fantastisch, overzichtelijk en toch nog met veel functionaliteit en met regelmaat update's (zelfs voor de wat verouderde apparaten).

Op de site van Synology kun je de interface testen :

Login information
• URL: http://demo.synology.com:5000
• Account: admin
• Password: synology

[ Voor 16% gewijzigd door drijfhout op 21-07-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
Hmm als ik dat zo hoor lijkt de Synology de betere kandidaat, dergelijke snelheden heb ik voor de Netgear ReadyNAS NV+ nog niet gezien. En ik gebruik het apparaat inderdaad voornamelijk voor muziek en foto's en af en toe misschien een filmpje, maar dan vanaf maar één systeem tegelijk. Downloaden van torrentz doe ik vrijwel niet, althans niets waar ik langer dan een kwartier op moet wachten ;)

Zal eens spelen met de interface! Thanks voor de link!

[ Voor 45% gewijzigd door Artje op 21-07-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 17:25
smallnetbuilder.com heeft heel wat reviews ivm NAS systemen. Misschien daar eens rondkijken wat de algemene snelheden zijn van de NV+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 21:58
Ikzelf heb een ReadyNas NVX waar ik erg tevreden over ben. Al is dit wel een prijsklassen hoger.

Mocht je voor de Readynas NV+ gaan, upgrade het werkgeheugen dan zeker naar 1GB. Dit zorgt voor meer dan 12% betere performance. Koop dan wel geheugen van de compatibilitylist (http://www.readynas.com/?page_id=83) of google wat rond en zoek uit wie er goede ervaringen heeft met bepaalde NAS + RAM setups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
Bedankt voor de tip, is inderdaad een goede site! Jammer genoeg kan ik de NV+ daar niet vinden.
Jormungandr schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:35:
smallnetbuilder.com heeft heel wat reviews ivm NAS systemen. Misschien daar eens rondkijken wat de algemene snelheden zijn van de NV+.
Pagina: 1