Beste tweakers,
Een jaar geleden heb ik mijn desktop verkocht en ben mobiel gaan werken. Omdat ik toch weer heimwee krijg naar een desktop, ben ik begonnen om een nieuwe desktop samen te stellen. Ik ben beginnen door reviews gaan lezen, en natuurlijk benchmarks te bekijken.
waarvoor gaat het systeem gebruikt worden:
Het wordt vooral gebruikt voor virtual box, af en toe een game, foto en video editing, music streams, print server maar vooral ook voor school. Ik ga namelijk ICT studeren, en daar heb ik een fatsoenlijk systeem nodig.ik heb de onderdelen gekozen naar kwaliteit, prijs, relevantie...
Ik ben op de volgende specificaties uitgekomen.
Behuizing:.....................Miditower Antec Nine Hundred Two Gamer Case
Moederbord:..................GigaByte GA-P55A-UD4
Processor:.....................Intel Core i7 875K
Geheugen:.....................G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ 2x2048MB DDR3 1600MHz
Hard disk:......................Samsung Spinpoint F3 1TB
Optische Hardware.........LG DH16NS10
Video kaart....................Sapphire Radeon HD5770 Vapor-X 1GB, HDMI, DP, PCIe
Voeding.........................OCZ StealthXStream Pro 600W
CPU koeling:..................Scythe Mugen 2 Rev. B
Mijn reden:
Behuizing: Tsja ik vind hem gewoon mooi.
Moederbord: Vanwege de vele mogelijk heden die het moederbord bied, zoals vele USB poorten.
Processor: Ik vind die unlocked core wel leuk, omdat ik een beetje ervaring wil opdoen met overclocken
Geheugen: Ik ben aan het twijfelen tussen 4 en 6 GB
Harde schijf: Ik heb 2 keer een 1 TB schijf er in...maar eigenlijk wil ik de C:/ schijf in raid hebben, dus vroeg ik me af of het niet beter is om in plaats van 2x een 1TB schijven, 2x een 500 GB en 1x een 1 TB te pakken.
DVD speler:spreekt voor zich
Video kaart: Ik heb deze gekozen vanwege de koel kwaliteit. en natuurlijk de GPU kloksnelheid, maar omdat ik niet veel game, heb ik gekozen voor een lager type, die toch krachtig genoeg is
Voeding: Spreekt ook voor zich
CPU koeling: Natuurlijk de Mugen II, goedkoop en goede koeling
Hierbij wil ik graag jullie mening over dit systeem, het mag best kritisch zijn...
Met vriendelijke groet,
Dean a.k.a. Helixon
------------------------
Zie hier het systeem in wenstlijst: klik hier
Een jaar geleden heb ik mijn desktop verkocht en ben mobiel gaan werken. Omdat ik toch weer heimwee krijg naar een desktop, ben ik begonnen om een nieuwe desktop samen te stellen. Ik ben beginnen door reviews gaan lezen, en natuurlijk benchmarks te bekijken.
waarvoor gaat het systeem gebruikt worden:
Het wordt vooral gebruikt voor virtual box, af en toe een game, foto en video editing, music streams, print server maar vooral ook voor school. Ik ga namelijk ICT studeren, en daar heb ik een fatsoenlijk systeem nodig.ik heb de onderdelen gekozen naar kwaliteit, prijs, relevantie...
Ik ben op de volgende specificaties uitgekomen.
Behuizing:.....................Miditower Antec Nine Hundred Two Gamer Case
Moederbord:..................GigaByte GA-P55A-UD4
Processor:.....................Intel Core i7 875K
Geheugen:.....................G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ 2x2048MB DDR3 1600MHz
Hard disk:......................Samsung Spinpoint F3 1TB
Optische Hardware.........LG DH16NS10
Video kaart....................Sapphire Radeon HD5770 Vapor-X 1GB, HDMI, DP, PCIe
Voeding.........................OCZ StealthXStream Pro 600W
CPU koeling:..................Scythe Mugen 2 Rev. B
Mijn reden:
Behuizing: Tsja ik vind hem gewoon mooi.
Moederbord: Vanwege de vele mogelijk heden die het moederbord bied, zoals vele USB poorten.
Processor: Ik vind die unlocked core wel leuk, omdat ik een beetje ervaring wil opdoen met overclocken
Geheugen: Ik ben aan het twijfelen tussen 4 en 6 GB
Harde schijf: Ik heb 2 keer een 1 TB schijf er in...maar eigenlijk wil ik de C:/ schijf in raid hebben, dus vroeg ik me af of het niet beter is om in plaats van 2x een 1TB schijven, 2x een 500 GB en 1x een 1 TB te pakken.
DVD speler:spreekt voor zich
Video kaart: Ik heb deze gekozen vanwege de koel kwaliteit. en natuurlijk de GPU kloksnelheid, maar omdat ik niet veel game, heb ik gekozen voor een lager type, die toch krachtig genoeg is
Voeding: Spreekt ook voor zich
CPU koeling: Natuurlijk de Mugen II, goedkoop en goede koeling
Hierbij wil ik graag jullie mening over dit systeem, het mag best kritisch zijn...
Met vriendelijke groet,
Dean a.k.a. Helixon
------------------------
Zie hier het systeem in wenstlijst: klik hier
Omdat het kan.....