Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een DVDrip in Xvid formaat met een resolutie van 528x288. Ik wou deze omzetten naar een resolutie van 1920x1080 zodat hij scherper zou zijn, echter blijft de kwaliteit even slecht. Ik heb al met bepaalde filters lopen kloten maar dit help niet veel. Is er software die de film kan her-renderen zodat deze in Hd kwaliteit te bekijken is. In de film industrie zetten ze ook normale DVD's om naar HD waarom zou ik dat dan niet kunnen?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:17

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Omdat jij niet de originele (analoge) filmrollen hebt die de filmproducent gebruikt om de HD versie van te maken ;)

Het detail dat nodig is voor full-HD resolutie zit gewoon niet in de data op de DVD. Je kan de resolutie wel oprekken, maar daarmee krijg je geen extra detail, het detail wat er was wordt alleen uitgesmeerd over meer pixels.

[ Voor 49% gewijzigd door Orion84 op 21-07-2010 15:26 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Then i need to steal them! >:)

Maar er is dus geen enkele optie om de film opnieuw te renderen?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waar wil je die extra informatie vandaan halen?

Jij hebt een resolutie van 0,15 megapixel en wil dit opblazen naar 2,1 megapixel. Je vergroot iedere beeldpunt dus gewoon 14 keer. Daar krijg je geen extra scherpte van.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12 15:32

SeatRider

Hips don't lie

In sommige films zie je een technologie waarbij je schier unlimited kunt blijven inzoomen, waarbij het steeds weer opnieuw scherm wordt. Die technologie heb je nodig.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:07

rapture

Zelfs daar netwerken?

In de filmindustrie werkte men analoog met 35mm film, dat heeft "fotografische" of quad HD resolutie. 1080p is slechts een kwart van 35mm resolutie of vergelijkbaar met 16mm cheapness voor de productie van series (BBC sleutelde veel aan 16mm techniek).

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
SeatRider schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:26:
In sommige films zie je een technologie waarbij je schier unlimited kunt blijven inzoomen, waarbij het steeds weer opnieuw scherm wordt. Die technologie heb je nodig.
Ja maar dat is speciale FBI CSI software :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het dus moeten doen met deze kleine kwaliteit :(

in iedergeval wel bedankt zover!
JUllie zijn toppie!:)

• joostvanpinxten
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09 12:50
Zou wel vet zijn, een baggere div-x van 350MB downloaden en dan vervolgens daar een quad-HD film van maken :-) daar heb ik wel een paar uurtjes 're-render' tijd voor over!

Maar natuurlijk werkt dit niet, want dan zou je (bijvoorbeeld) een film in slechte kwaliteit kunnen downloaden, uurtje wachten en dan ineens scherp beeld hebben?? Nee, hetgeen wat wel interessant is, is het omzetten van de resolutie naar de resolutie van het scherm (up- en downscalen) omdat LCD's een vast aantal pixels hebben.

Er zijn wel wat algoritmes om het er 'beter' uit te laten zien, maar deze voegen zoals hierboven al gezegd, geen informatie toe. Wat er niet meer is, kan niet meer teruggebracht worden, alhoewel de 'illusie' van scherper beeld kan worden ingezet. Zoiets als Pixel Plus van Philips, maar dat is ook slechts een leuke up-scaling, en geen echte resolutie-verbeteraar!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-12 12:45

Caveman

whahoehaha

De resolutie van de DVDrip is wel erg laag, als je de DVD hebt dan zou je hem opnieuw kunnen rippen, dat scheelt iets, de DVD resolutie is nl. 720x576. Als je dezelfde resolutie aanhoud is je film waarschijnlijk al een stuk beter.

maar iets zegt me dat je waarschijnlijk de dvd niet hebt.... ;)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 13:59

mace

Sapere Aude

Deze software heb je nodig:

Afbeeldingslocatie: http://www.cubeupload.com/files/7ec548tgl.jpg

:P

[ Voor 22% gewijzigd door mace op 22-07-2010 15:04 ]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-12 15:42

Wish

ingwell

Crap - plaatje fixed blijkbaar (dus hier stond niks O-) )

[ Voor 86% gewijzigd door Wish op 22-07-2010 15:08 ]

No drama

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
SeatRider schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:26:
Hollywood stelt dat niet beschikbaar voor normale mensen, dat bewaren ze voor intern gebruik ;)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-12 15:29

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Hmm deze gaat maar dicht denk ik, voordat ik dit topic naar de HK moet verhuizen. :P

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.