Help, Mijn eerste systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06-2020
Beste Tweakers

Na lang gebruik te hebben gemaakt van mijn ouders pc vond ik het wel eens tijd om een eigen pc aan te schaffen. Het systeem moet geschikt zijn voor werken met verschillende audio en photo editing progamma's, maar ik wil er ook gewoon goed op kunnen gamen zonder enige vertraging te ervaren. Ik heb me een beetje laten informeren bij de mediamerkt en heb toen zelf nog het één en ander uitgezocht over de functies van de verschillende componenten. Ik heb toen op deze website een computer samengesteld en vraag me dus af of dit goed zou werken of dat er dingen zijn die anders moeten. Is er een goede balans? Of zijn er componenten die niet goed tot hun recht zullen komen, omdat de rest van het systeem er aan onderdoet? En is alles überhaupt wel compatibel met elkaar?

Het systeem:

Behuizing: Antec Nine Hundred
Voeding: Cooler Master Silent Pro M600
Moederbord: Asus P7H55-MPro
Processor: Intel Core i7 860
Intern geheugen: Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G
Harde schijf: Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB
Videokaart: Asus EAH5770 CuCore/2DI/1GD
Dvd Brander: Samsung SH-S223C
Dvd Lezer: Samsung SH-D163B

Ik ben vooral onzeker over het intern geheugen en de harde schijf, omdat er veel soorten zijn met precies dezelfde eigenschappen maar met uiteenlopende prijzen. En wat is Harde schijf cache? Is de interface ook belangrijk?

Als iemand met meer ervaring er naar zou kunnen kijken zou ik dat erg waarderen, want ben echt nog amateur op dit gebied. Mijn budget is maximaal 1000 euro. Het liefst iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
Mooi net systeem, maar waarom een dvd lezer?
Die zou ik er uithalen, maar voor de rest ziet alles er goed uit.

[ Voor 43% gewijzigd door Punkbuster op 21-07-2010 14:02 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan per onderdeel gewoon opzoeken waarmee ze compatibel zijn, als ik het zo zie moet dat allemaal wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie92
Een Dvd lezer / speler lijkt me handig als je bestanden direct wil branden van disc naar disc.

Hoe kun je dat dan per onderdeel uitzoeken? Kan tweakers dat voor je filteren of moet ik dan zelf ergens naar kijken? Een vriend had me alleen verteld dat de socket van het moederbord en de processor gelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:43
kijk hier [BBG aanschaf] Gamesysteem juli-augustus 2010 eens even rond.

Het systeem ziet er goed uit, verder is het voor de mensen hier handig te weten wat je €budget is?

Geheugen kan eventueel nog wat goedkoper volgens, ga je overclocken?
Als je zeker wilt weten dat het geheugen werkt inclusief met je moederbord moet je dit even op de site van de fabrikant nakijken, deze geven vaak een lijst met geheugen waarvan men zeker weet dat het werkt met het moederbord.

Interface van je hdd is goed zolang deze SATA300 of het nieuwste SATA600 (geen idee of er al hdd's zijn die gebruik maken van SATA600 waarschijnlijk SSD's) Je huidige hdd werkt dus gewoon, vindt je 500gb genoeg, je kan eens naar samsung schijven kijken die worden hier vaak gebruikt. (niks mis met WD overigens, samsung is volgens mij iets stiller).

[ Voor 61% gewijzigd door dewil1990 op 21-07-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:13
Wallie92 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:10:
Een Dvd lezer / speler lijkt me handig als je bestanden direct wil branden van disc naar disc.

Hoe kun je dat dan per onderdeel uitzoeken? Kan tweakers dat voor je filteren of moet ik dan zelf ergens naar kijken? Een vriend had me alleen verteld dat de socket van het moederbord en de processor gelijk moeten zijn.
Kan zeker handig zijn als je dat vaak doet, maar neem dan 2 branders ipv 1 brander & 1 lezer. Kun je ook 2 iso's tegelijk branden ;)

Een brander kan namelijk ook lezen :9

[ Voor 3% gewijzigd door Bobmeister op 21-07-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 12:02

Greyfox

MSX rulez

Ga je hem zelf in elkaar zetten? Dan zou ik als ik jou was me wat meer verdiepen in hardware en compatibiliteit. Voor zelfbouw moet je echt beter weten waarmee je werkt.

Laat je de componenten in elkaar zetten door een shop? Dan mag je aannemen dat die winkel dat voor je nagaat.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie92
2 branders kan idd ook wel. Het verschil in prijs is gewoon te verwaarlozen.

Ik ben niet van plan het systeem zelf in elkaar te zetten. Lijkt mij niet zo'n goed idee.Ik laat het gewoon bij de computerwinkel doen. Maar ik wil er zelf nog even wat meer van weten en er een beetje zeker van zijn, want die winkel is een aardig eindje hier vandaan.

De HDD mag van mij ook wel op 500Gb. Later uitbreiden is altijd nog wel mogelijk met externe schijven, want 500Gb is genoeg om bestanden op te slaan waar je gelijk toegang tot wilt. Lijkt me..

Ik zal me nog wel even wat verder in geheugen verdiepen. Had gehoord dat Kingston erg betrouwbaar is, maar ik wil wel minimaal 4Gb aan werkgeheugen. Kan momenteel niet op de site van Asus komen. Maar ik wil er nog wel even kijken, want dat lijkt me erg handig.

iig bedankt voor de hulp tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 22:44
Als je veel audio- en photo editing doet lijkt me 500Gb wat weinig.
Voor de rest lijkt het mij een net systeem dat wel gaat werken zo. Hoewel ik in de lijst met geheugen geen Kingston 1600C9D3 voorbij zie komen, wel de Kingston 16008D3T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit soort vragen worden uitsluitend behandeld in [BBG aanschaf] Gamesysteem juli-augustus 2010

Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.