Mac Mini wifi verbinding geen internet rest van app wel

Pagina: 1
Acties:

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Hey allemaal,

Ik ben hier toch al een tijdje mee aan het kloten maar ik kom er echt niet uit.
Ik heb een Mac Mini en deze maakt gewoon verbinding met mijn router, vol ontvangst heb ik ermee. Ik kan ook gewoon in de router en instellingen wijzigen etc. Alleen ik krijg geen verbinding met het internet.
Ik heb naast de Mac Mini nog een laptop en een xbox 360 staan welke prima werken via het draadloze netwerk. Ook mijn broertjes MacBook pro doet het feilloos en snel.

Heel af en toe laad hij opeens een of twee pagina's zonder dat ik iets heb gewijzigd, en dan is het weer over. Geen enkel teken van leven op het internet, terwijl het ontvangst gewoon stabiel 5 streepjes blijft.

Ik heb echt elke optie op de mac mini al geprobeerd te wijzigen maar het mocht niet baten. Nu heb ik een oude draadloze netwerk USB stick bepakt een SMC wireless G USB stick om precies te zijn, windows geinstalleerd op de mac mini en deze usb stick geinstalleerd. Maar zelf in windows, met andere instellingen en ontvangst via de USB stick krijg ik prima verbinding, alleen geen internet. Ik snap er echt helemaal niks van.

Heeft iemand hier een oplossing voor, ik bied in ruil mijn eeuwige dankbaarheid ;)

Groeten,

Tim

Never really found a place that I call home...

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Krijgt je Mac wel een IP adres van je router m.a.v. staat DHCP ingeschakeld op de router?

• vinniel83
Owja, staat misschien MAC address filtering aan op je router?

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
DHCP staat aan en hij krijgt een ip

Mac filtering staat uit ..... Hij verbindt ook gewoon alleen krijgt geen internet, blijft gewoon eeuwig laden :(

Never really found a place that I call home...

• vinniel83
Werkt DNS wel? kun je bijvoorbeeld www.tweakers.net pingen?