[VBA] Benaderen url met/zonder www

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

d.m.v. het volgende VBA-script benader ik url's welke aanwezig zijn in mijn excel sheet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    Dim d As New MSHTML.HTMLDocument
    Dim doc As HTMLDocument

Set doc = d.createDocumentFromUrl(url, vbNullString)

While ((doc.readyState <> "complete"))
        DoEvents
    Wend

Alleen ik zit met een probleem, tegenwoordig wordt haast iedere non-www website geredirect naar de www-versie van de website(Of andersom). (Zoals hier ook op Tweakers, http://www.tweakers.net wordt gedirect naar http://tweakers.net).

Alleen als ik in mijn excel sheet http://www.tweakers.net invoer, zegt die dat die het niet kan vinden en gaat vervolgens naar de volgende regel verder. Welke code aanpassing moet ik doorvoeren zodat die zowel de non-www als www-versie controleert en andersom?

Bedankt,
Yannick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Wat heb je gevonden op internet? Wat heb je zelf geprobeerd om dit te bereiken? We zien graag iets meer dan "hier is mn script, ik wil dit, hoe?". Kortom, geef meer info :)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op internet weet ik zo 123 niet welk(e) zoekwoord(en) ik moet gebruiken om een soortgelijk probleem/oplossing te vinden.

Zelf heb ik geprobeerd de url uit elkaar te halen, en www. eruit te halen of noujuist erbij te steken, alleen om vervolgens meerdere url's te controleren krijg ik niet voor elkaar.
Dit omdat de Readystate-check de 'complete' status niet terugstuurt, en vervolgens het script niet verder uitvoert maar naar de volgende regel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dan is het verstandig eens te beginnen met (en bij) Debuggen: Hoe doe ik dat? ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:52:
Dan is het verstandig eens te beginnen met (en bij) Debuggen: Hoe doe ik dat? ;)
Ik heb deze zojuist doorgenomen en dmv op verschillende plaatsen 'MsgBox "test" te plaatsen te kijken waar het script stopte met werken, dit aangezien er noujuist geen errors aanwezig waren, Waar in het 'Debuggen: Hoe doe ik dat?' topic wel van wordt uitgegaan.

iig bedankt allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:06

Reptile209

- gers -

Dan zou je kunnen [google=createDocumentFromUrl], waarbij je bijvoorbeeld tegen deze pagina aanloopt. En dan blijkt .readyState nog veel meer info dan alleen "complete" te geven. Je zou dan kunnen overwegen om alleen te loopen zolang hij "loading" is. Then go from there :).

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1