• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04-2025
Beste mede Tweakers,

Ik heb een beetje hulp nodig. Voor mijn moeder ben ik een PC aan het samenstellen (zie mijn wensenlijstje). Ik beantwoord de logische vragen maar even vooraf. 2 harde schijven zodat mijn moeder het hele fotoarchief op een losse (maar interne) HD heeft. Als er dan iets gebeurt met de schijf waar het OS op staat plug je gewoon de data disk los en zet je die weer over. (Ja natuurlijk ook andere backup). Waarom de X6? Mijn moeder doet zo'n beetje 6 jaar met haar PC en met 6 kernen denk ik een beetje toekomst proof te zijn. Daarnaast is de videokaart voor een sudoku / mahjong held misschien een beetje overkill, maar kom zeg, ik kom toch ook af en toe langs! :*) (en neem dan mijn zoontje mee.)

Maar wat ik nu wil weten is: Hoe goed is de stock cooler op de X6 1055T? De computer komt in een kast te staan (deurtje open wanneer de computer aan staat) en kan zijn warmte redelijk kwijt. Hoeveel herrie maakt de cooler? Ik kan er na intensief googlen niet helemaal wijs uit worden. Je komt vaak direct op overclock pagina's terecht. Ook las ik een verschil tussen de AM2 en AM3 coolers. Nou ja hiep hoi.

Mijn moeder gaat echt niet overclocken dus is een zware cooler nodig? En is de stock cooler net een stofzuiger, dan kan een andere cooler misschien veel stiller zijn. Wat vinden jullie?

Bij voorbaat dank,

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Verwijderd

Mijn ervaring met stockkoelers is dat ze niet optimaal koelen, echter heb ik geen ervaring met de X6 1055T dus daar kan ik geen uitspraak over doen. Het is natuurlijk altijd aan te raden om een los koelertje te kopen (je hebt al goede koelers voor 30 euro). Dit zal je een hoop warmte en tevens ook geluid schelen aangezien de koelers tegenwoordig vaak met een fancontroller geleverd worden.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd

neem er een TX3 bij, klein goedkoop koelertje en koelt mijn q6600 ( zijn heethoofden) ook ruim binnen de perken. en mijn hardeschijven zijn beter te horen, dus kwa stilte is hij zeker beter dan de stock :)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:05
Als je niet overclockt is een stock koeler voldoende. Of je nu AMD of intel neemt, de stockkoelers zijn gewoon prima.
En ook de geluidsproductie valt erg mee. Ok, ze zijn niet zo stil als non-stock koelers maar er is goed mee te leven.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04-2025
Oke, bedankt.

Ik denk dat ik neig naar de stock cooler. Omdat de PC kast in een kast moet komen zijn er beperkingen in de afmetingen. Of een grote (en stille) cooler dan past hang er even vanaf. Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:05
MorgothG schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:39:
Oke, bedankt.

Ik denk dat ik neig naar de stock cooler. Omdat de PC kast in een kast moet komen zijn er beperkingen in de afmetingen. Of een grote (en stille) cooler dan past hang er even vanaf. Bedankt voor jullie snelle reacties!
Als de stock koeler niet voldoet kan je later nog een koeler halen. Maar voor nu zou ik lekker de stockkoeler eerst testen. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1