Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Gevolgen "mijn documenten" bij WinXP repair CD

Pagina: 1
Acties:

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:20
Na het steeds langzamer worden van mijn PC en een vermoeden van toch wat malware en verkeerde browser helpers/entries heb ik gisteren met behulp van zowel hijackthis, spybot search and destroy en msconfig (voor de startups) geprobeerd mijn pc (winXP) weer wat op te schonen. Resultaat: een iets te grondige schoonmaak en een niet opstartende PC. Ik kom op dit moment niet voorbij het scherm waarbij de master en slave drives geindentificeerd worden en de IRQ adressen worden weergegeven (dacht ik, ik zit nu niet bij de PC in de buurt).

Ik heb al meerdere posts, ook op tweakers, gelezen, maar ik kom er slecht uit. Ik heb de installatie CD/DVD van mijn windows installatie. Daarmee zou ik een volledig nieuwe installatie of een 'repair' kunnen uitvoeren. Echter, wat ik nergens kan vinden is het resultaat van een repair op de folder "mijn documenten". Wordt deze overschreven of blijft deze bewaard?

Ik hoop dat iemand mij met deze vraag kan helpen.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Repair doet wat de naam suggereert... het repareerd. Er wordt dan ook niet aan je 'Mijn Documenten' gezeten.
Die folders worden pas aangeraakt bij een installatie.
Overigens: je kunt natuurlijk gewoon je back-up terugzetten die je hebt gemaakt voordat je met Spybot, Hijack This en andere meuk aan de gang gegaan bent ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• goldcard
Dat zou leuk zijn ja. Ik zou bijvoorbeeld mijn system restore punt kunnen terugzetten. Alleen... de PC start niet ver genoeg op en ook de safe mode is heb ik niet meer kunnen bereiken.

Alternatief is de HD in een externe behuizing hangen, uitgebreide back-up maken en een verse installatie uitvoeren.

@Jester-NL: Dank iig voor jouw bevestiging

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:50

Reptile209

- gers -

goldcard schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:47:
[...]
Alternatief is de HD in een externe behuizing hangen, uitgebreide back-up maken [...]
Doen, zeker als je geen (complete) backup hebt. In het ergste geval heb je dit voor niks gedaan, maar als je 'm toch nodig blijkt te hebben...

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Wat je ook eens kan proberen is opstarten vanaf een Windows 7 dvd. Daar zitten een aantal tooltjes in om je opstartsector te fixen. Ik denk dat het ook wel met XP werkt.

Kan ook met de XP cd alleen dan via de DOS prompt. Kies dan voor repareren en je komt in de console.
Probeer daar de commando's fixboot, fixmbr enz.

Mocht het niet lukken kun je altijd nog een volledige backt maken vanaf een usb disk.

Verwijderd

Zoals al gesuggereerd, ik zou de HDD gewoon in een externe behuizing hangen en al het belangrijke backuppen. Daarna de hele HDD leegmaken en helemaal opnieuw installeren. Dan weet je tenminste zeker dat hij weer schoon en snel zal zijn.

• goldcard
Thnx voor alle replies. Ik ga het laatste denk ik wel doen. Eerst maar weer eens een verse backup maken, daarna een schone installatie. Kost me een dagje, maar dan heb je ook wat :)

Verwijderd

Ik zeg backuppen, ooit eens bij een kennis een "herstel/repair" gedaan van der laptop en die was daarna echt precies zoals ze hem kocht, dus ook de "mijn documenten" map was erg leeg. (gelukkig had ik die ge-back-up-ed en na de herstel op een ander partitie gezet) :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 23:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 23:50:
Ik zeg backuppen, ooit eens bij een kennis een "herstel/repair" gedaan van der laptop en die was daarna echt precies zoals ze hem kocht, dus ook de "mijn documenten" map was erg leeg. (gelukkig had ik die ge-back-up-ed en na de herstel op een ander partitie gezet) :)
Als je dat op een laptop doet vanaf de verborgen backup partitie of met de recovery cd of dvd's dan plaats je gewoon het fabrieksimage terug. Logisch dat dan je mijn documenten map leeg is. Maar met een win installatie cd is dat niet het geval.
Pagina: 1