[Win7] Activeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-08-2020
Ik probeer een laptop opnieuw te installeren, Als ik naar de product key onder de batterij kijk staat er achter mijn Win 7 key "OA".

Waar staat deze OA voor?
Want, ik heb geprobeerd deze laptop opnieuw te installeren met een Win7 32bits CD van mijn Medion PC thuis. Instalatie verliep prima, maar ik kan met geen mogelijkheid Win7 activeren en krijg de melding dat de serial niet correct is.
Ik neem aan dat er op deze laptop (Dell) gewoon een OEM versie zit?
En ik neem aan dat de Medion installatie CD ook gewoon een OEM versie is? Waarom werkt het dan niet?
Een OEM CD is puur voor de PC waar hij bijzit? Dus de Medion kan uitsluitend gebruikt worden op mijn Medion pc?

Ik ben helaas niet in het bezit van de Dell CD, daarom dat ik het op deze manier probeer, maar heb meer mijn twijfels over het OA wat achter de product key staat. Is er een optie om gewoon een install CD te downloaden en deze te activeren met mijn huidige OEM key?

[ Voor 12% gewijzigd door Helioss op 21-07-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je kunt het beste kiezen voor de telefonische activatie. Gewoon even het 0800-nummer of 020-nummer bellen welke in je scherm verschijnt.

Volg de instucties van de computer en je bent binnen 10 minuten geactiveerd. Je krijgt als het goed is niet eens een medewerker aan de lijn ;)

Geen antwoord op je vraag dus, maar wel een oplossing.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:52
Helioss schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:13:
Ik probeer een laptop opnieuw te installeren, Als ik naar de product key onder de batterij kijk staat er achter mijn Win 7 key "OA".

Waar staat deze OA voor?
Want, ik heb geprobeerd deze laptop opnieuw te installeren met een Win7 32bits CD van mijn Medion PC thuis. Instalatie verliep prima, maar ik kan met geen mogelijkheid Win7 activeren en krijg de melding dat de serial niet correct is.
Ik neem aan dat er op deze laptop (Dell) gewoon een OEM versie zit?
En ik neem aan dat de Medion installatie CD ook gewoon een OEM versie is? Waarom werkt het dan niet?
Een OEM CD is puur voor de PC waar hij bijzit? Dus de Medion kan uitsluitend gebruikt worden op mijn Medion pc?
Een Medion DVD werkt alleen op Medion computers en op een Dell computer werkt alleen een Dell DVD. Dit heeft te maken met het certificaat wat op de DVD staat en moet corresponderen met het BIOS.

De kan wel een niet-Dell DVD gebruiken maar dan moet je handmatig de juiste licentie sleutel en certificaat importeren. Waar die te verkrijgen zijn weet ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
GertjanO schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:14:
[...]

Een Medion DVD werkt alleen op Medion computers en op een Dell computer werkt alleen een Dell DVD. Dit heeft te maken met het certificaat wat op de DVD staat en moet corresponderen met het BIOS.

De kan wel een niet-Dell DVD gebruiken maar dan moet je handmatig de juiste licentie sleutel en certificaat importeren. Waar die te verkrijgen zijn weet ik helaas niet.
Daar was ik dus al bang voor...
Had ik dus toch een Dell DVD erbij moeten bestellen..
Het activeren via telefoon heeft nu ook niet zoveel nut lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, dat gaat inderdaad dan niet - Dell gebruikt een SLP license.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53
Maakt niet uit, zogauw SLP niet werkt (dvd certificaat klopt niet met bios) valt Windows terug op z'n normale activatie procedure, en zou je met een geldige oem key moeten kunnen activeren. Hoewel ws niet automatisch via internet maar wel telefonisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Helioss schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:56:
[...]

Daar was ik dus al bang voor...
Had ik dus toch een Dell DVD erbij moeten bestellen..
Het activeren via telefoon heeft nu ook niet zoveel nut lijkt mij?
Als beide Windows 7 versies bijvoorbeeld window 7 Home Premium 32-bit zijn kun je met het serienummer van de Dell machine gewoon telefonisch activeren.

Probeer het en meld hier of het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
De Dell laptop was geleverd met een 64 Bits besturingssysteem. Helaas moet er een 16 Bits applicatie op gedraaid worden en dacht eraan om hem te vervangen met een 32 Bits systeem.

Maar volgens mij zit er geen verschil in de licentie van en 32 Bits en 64 Bits?
Die Medion CD's waar ik het eerder over had zaten namelijk ook beide bij de PC (32 / 64 Bits) Deze gebruiken ook gewoon dezelfde product key..

Als ik dan via mijn Medion CD 64 bits zou installeren zou het wel werken? en niet met deze 32 bits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:02
Helioss schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:45:
Helaas moet er een 16 Bits applicatie op gedraaid worden en dacht eraan om hem te vervangen met een 32 Bits systeem.
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx
[message]Microsoft schreef[/message]:
Windows XP Mode runs some older productivity programs that might not run on Windows 7. Visit the Windows 7 Compatibility Center to find software that works with Windows 7.

[ Voor 29% gewijzigd door Exception op 21-07-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
Ik had al een eerder topic hierover, maar dit is niet een wenselijke oplossing. Het is een applicatie die over het netwerk gedraaid moet worden om orders etc. te printen. En Win XP mode werkt helaas ook niet onder Home Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Helioss schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:56:
Ik had al een eerder topic hierover, maar dit is niet een wenselijke oplossing. Het is een applicatie die over het netwerk gedraaid moet worden om orders etc. te printen. En Win XP mode werkt helaas ook niet onder Home Edition
Probeer het dan met key van de Medion 32-bit versie.

Bij een OEM versie maakt het wel uit en kun je geen 64-bit sleutel op een 32-bit installatie gebruiken.

Ps, het is een gratis telefoonnummer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
Ok, dat viel mee..
Heb even met de mevrouw van het bandje gepraat en we kwamen er uit! :D
Maar, wat zegt ze die cijfertjes snel op! moest alles wel bijna herhalen gaat zo snel..

Heb nu dus met mijn Medion CD 32 Bits geïnstalleerd en geactiveerd via telefoon en dat werkt prima!
Bedankt allemaal voor het mee denken!
Pagina: 1