Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:32
Mijn werkgever (waar ik gedetacheerd ben) maakt gebruik van Lotus Notes voor email. Van buiten het kantoor (lees: thuis) kan de mail benaderd worden via een webmail omgeving (iNotes).

Probleem
Probleem is dat wanneer ik op iNotes inlog, ik niet alle functionaliteit krijg. Ik kan mails, agenda, etc. wel lezen, maar zodra ik iets wil bewerken, gaat het mis.

Voorbeeldje:
wanneer ik op New message klik, krijg ik de volgende pop-up:
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/k.vantsant/got/iNotes.png

Het edit-vak waarin je normaal het bericht opstelt, blijft grijs/geeft een rood kruisje. De muis blijft op zandloper/draaiwieltje staan als je 'm er boven zet. Hetzelfde gebeurt bij reply's, forwarden, etc.

iNotes werkt met een bult aan java-applets, javascript en plugins, dus daar zal ongetwijfeld *ergens* iets mis gaan.

Geprobeerde oplossingen
Firefox geeft al eerder (na het inloggen) een probleem, bij het laden van een host-checker en cache-cleaner plugin (eindeloze loop), dus dat test niet zo handig :). Wordt ook niet officieel ondersteund volgens mij.

Chrome wordt actief niet ondersteund en doet het helemaal niet.

XP met IE 6.0 (ja, 6.0) hier op kantoor geeft geen probleem.

Thuis (IE 8.0, windows Vista en Windows 7) treedt het probleem als hierboven verteld op. Ik heb de cache geleegd, domein in de trusted zone gezet, alle security- en advanced instellingen gereset naar default. Mag allemaal niet baten.

Java is up-to-date.

IT-helpdesk gebeld. Reactie: "hier doet hij het wel, dus dan houdt het op". Daar heb ik dus geen f*ck aan |:(.

Overige info
Domino Web Access Release 6.5.4 Build 429 March 07, 2005 (ja, 2005)
Mensen met vergelijkbare problemen:
http://www.vistaheads.com...-webmail-help-please.html
http://www.technologyques...-webmail-help-please.html
http://itknowledgeexchang...-using-domino-web-access/

Ik heb het vermoeden dat er *een* component geblokkeerd wordt of corrupt is. Het lukt me echter niet om te achterhalen welke dat zou kunnen zijn. Ik hoop dan ook dat er een oude, ervaren IBM-devver oid rondloopt, die misschien kan aangeven wat ik nog zou kunnen proberen. Het zou toch wel erg handig zijn om af en toe vanuit huis een mailtje te kunnen sturen/forwarden.

* Update *
In de laatste link hierboven, wordt onder andere verwezen naar een Technote van IBM, met een fix waarin mijn probleem verholpen zou moeten worden. * Reptile209 rent naar ICT of ze hun zooi eens kunnen updaten :X.

[ Voor 15% gewijzigd door Reptile209 op 21-07-2010 09:43 . Reden: Linkjes toegevoegd ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie ook http://www-10.lotus.com/l...7338005f07a5?OpenDocument waar beweerd wordt dat dit wel zou functioneren voor firefox. maar je lijkt inderdaad update EZEL6XZT2J nodig te hebben als je het anders wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:16
Probeer bij het tabblad 'Format' eens een andere keuze te maken, dat helpt wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
@_heretic_: Ik zal nog eens kijken waarom FF in een loop blijft hangen, misschien dat dat een oplossing biedt.

@Pierre_nr1: Deze work-around heb ik nu ook gevonden: het zou helpen om onder Format te kiezen voor Plain Text in plaats van Rich Text. Gaan we proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
iNotes 6.5.4 is natuurlijk ook wel erg oud en al een tijd niet meer ondersteund door IBM. Gaat het bedrijf nog niet migreren naar Domino 8.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
martdj schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:37:
iNotes 6.5.4 is natuurlijk ook wel erg oud en al een tijd niet meer ondersteund door IBM. Gaat het bedrijf nog niet migreren naar Domino 8.5?
Uit mijn startpost:
Reptile209 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:13:
[...]
XP met IE 6.0 (ja, 6.0)
[...]
Domino Web Access Release 6.5.4 Build 429 March 07, 2005 (ja, 2005)
[...]
Het updaten van software heeft hier geen overduidelijke prioriteit. Er schijnt wel een migratietraject te lopen naar Lotus 8.5, maar dat kan nog wel tot en met Sint-Juttemis duren. Het is niet anders... ik weet nu in ieder geval waar het aan ligt, en dat ik er zelf niks aan kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb ook browser issues met versie 8.5.3 van inotes. Had het met Windows 7 prima werkend met IE9 maar IE10 doet helemaal niets. Firefox werkt deels, maar met name bijlagen niet en Opera wordt niet ondersteund, werkt wel met een lightversie maar is niet echt functioneel.

Is een downgrade naar IE9 eigenlijk überhaupt een mogelijkheid?

edit:
Onder Firefox is er een fix maar die moet je werkgever via de server doen. Een downgrade van IE10 terug naar IE9 onder Windows 7 was eigenlijk erg makkelijk; configuratiescherm, software maar dan wel onder updates om IE10 te verwijderen en daarmee automatisch (keer herstarten) terug naar IE9 te gaan. Werkt iNotes ook weer prima.

[ Voor 33% gewijzigd door sambalbaj op 04-03-2013 00:31 ]

Pagina: 1