Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlzephyr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-01 13:06
Hallo iedereen,

ik ben van plan om na de zomervakantie een computer te bouwen en had een vraag. Ik heb al verschillende topics over het onderwerp gelezen maar ik wordt er niet echt wijzer van. Mijn vraag:

Werkt 1600MHz geheugen op het P6T SE mobo?

Wat ik kon opmaken uit de berichten was dat mensen moesten onderklokken en dat ze BSOD's kregen. Ik weet niet zeker of ik het goed gelezen heb dus ik wil graag even hier een antwoord.

Mvg,

PS: verder wil ik graag nog weten wat jullie van dit mobo en geheugen denken als ik het voor een game-systeem gebruik, ik ben nog niet zo bekend met 'game-hardware'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het geheugen zal werken op 1600 MHz, mits je overclocked, anders niet. Heb je geen verstand van overclocken, hou het dan gewoon bij 1333 MHz geheugen, het verschil zal slechts een paar procenten zijn.
Verder, voor een game systeem zijn de cpu en videokaart(en) nog belangrijker dan het interne geheugen. Je kan er wel snel geheugen inzetten, maar als je een trage cpu en een low class videokaart inzet, doe je dat weer teniet. Het is altijd een combi van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor dit soort vragen bestaan er handleidingen en QVL's. Alles in te zien op de website van de fabrikant:
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=t4yhK6y9W9o7iQ9E

Verder wordt advies over configuraties alleen gegeven in de BBG aanschaf topics, waarvan je hier het overzicht ziet:
Best Buy Guide overzichtstopic

Dit topic gaat dicht i.v.m. opzoekvraag.

[ Voor 87% gewijzigd door Edmin op 21-07-2010 00:21 ]

Dit topic is gesloten.