Macbook Pro Freeze

Pagina: 1
Acties:

• wiebenik?
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-01 14:37
Beste medetweakers,
Helaas zit ik met een probleem sinds de aanschaf van mijn MBP 2,4Ghz 13'' 2010 model. Het probleem is namelijk dat, naar mijn idee alleen als de cpu/gpu gebruikt wordt (dus niet in idle), het beeld compleet freezed af en toe.
Ik heb het nu ongeveer 6 keer gehad en nu heb ik er wel zo'n beetje genoeg van. Zeker nadat ik net een film heb zitten kijken waarbij hij 3 keer is vastgelopen (VLC gebruikt om de film af te spelen).
Ik heb de foutenrapporten de laatste paar keren gekopieerd maar ik weet niet of jullie hier iets aan hebben, als jullie het willen zien zal ik het poste of raden jullie aan om meteen maar even apple op te bellen voor een oplossing van het probleem (of langs een APR te gaan)?

Alvast bedankt voor het meedenken :>

p.s. Ik ga nu slapen dus ik reageer morgen pas weer ;w

[ Voor 4% gewijzigd door wiebenik? op 20-07-2010 23:34 ]

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:39
Heb je al een hardware test gedraaid? Op 1 van de dvd's die je erbij hebt gekregen staat de hardwaretest.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
als het alleen bij VLC gebeurd zou ik eens een andere player testen.. VLC draait bij mij ook niet vlekkeloos..

Strava

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:11
Heb je Software Update al volledig gedraaid? Daarna kun je natuurlijk altijd nog even OnyX draaien:

http://www.macupdate.com/info.php/id/11582/onyx

[ Voor 54% gewijzigd door tafkaw op 21-07-2010 09:36 ]

• wiebenik?
Pendora schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:57:
Heb je al een hardware test gedraaid? Op 1 van de dvd's die je erbij hebt gekregen staat de hardwaretest.
Ik heb na de eerste keer dat hij vastliep een hardware test gedraaid, maar daar bleek gewoon alles goed te zijn.
Prulleman schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:34:
als het alleen bij VLC gebeurd zou ik eens een andere player testen.. VLC draait bij mij ook niet vlekkeloos..
Ik vind VLC een erg uitgebreid en goed programma dus ik zou liever niet een ander programma gebruiken voor films (ben er ook al goed aan gewent...).
Gr0wLiThE schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:35:
Heb je Software Update al volledig gedraaid? Daarna kun je natuurlijk altijd nog even OnyX draaien:

http://www.macupdate.com/info.php/id/11582/onyx
Ik heb Software Update al volledig gedraaid en alles is geupdate (ik update altijd zsm). Ik ga OnyX nu draaien en zal laten weten of het heeft gewerkt maar het lijkt me sterk.

Ik heb overigens vergeten te vermelden dat ik af en toe tikjes hoor van mijn hdd als ik de mbp in clamshell mode gebruik. Ik doe hem daarom ook nooit meer in clamshell (ik vind het namelijk vrij irritant :-( ), ook niet bij het kijken van een film op mijn externe scherm.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
wiebenik? schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:53:
[...]

Ik vind VLC een erg uitgebreid en goed programma dus ik zou liever niet een ander programma gebruiken voor films (ben er ook al goed aan gewent...).
Punt is dat je niet je mac terug kan brengen omdat buggy software vastloopt... op mijn late 2009 MBP loopt niks zo vaak vast als VLC, ik heb dan wel geen freezes, maar de applicatie stopt er vaak gewoon mee als ik iets van mijn NAS probeer te streamen.

Dus ondanks dat je VLC fijn en goed vind, loopt ie in ieder geval hierbij vast
Ik zeg niet dat VLC het probleem is, maar het is in ieder geval de moeite waard om het uit te sluiten door een andere player te gebruiken.

Heb je het bij een andere player ook, dan kan je weer verder kijken

\edit
HDD kan inderdaad ook het probleem zijn, als deze aan het sterven is, zijn dit geen rare symptomen. Wil overigens niet zeggen dat je het bovenstaande moet vergeten, dat is wel de meest simpele test.

[ Voor 11% gewijzigd door Prulleman op 21-07-2010 13:05 ]

Strava

• wiebenik?
Heb net tests gedaan met OnyX, maar bij het Onderhoud liep hij ook weer helemaal vast (freeze dus). Het lijkt me niet dat het aan VLC ligt aangezien ik het ook een keer had toen ik gewoon aan het skypen was, nu dus ook bij het gebruik van OnyX.

• tafkaw
Probeer eens een install op een USB-disk te zetten. Als dit wel goed gaat weet je bijna zeker hoe laat het is...

• wiebenik?
Gr0wLiThE schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:07:
Probeer eens een install op een USB-disk te zetten. Als dit wel goed gaat weet je bijna zeker hoe laat het is...
Bedankt voor de tip. Ik zal het vandaag gaan proberen.

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:14
Misschien eens een programma gebruiken wat de S.M.A.R.T.-status van je interne harddisk kan uitlezen. Een laptop die tikt klinkt niet zo goed. Kan zijn dat je harde schijf stervende is.
http://www.volitans-software.com/smart_utility.php

• tafkaw
vj_slof schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:52:
Misschien eens een programma gebruiken wat de S.M.A.R.T.-status van je interne harddisk kan uitlezen. Een laptop die tikt klinkt niet zo goed. Kan zijn dat je harde schijf stervende is.
http://www.volitans-software.com/smart_utility.php
Mja, daar ga ik ook van uit. Als hij OnyX (die ook SMART checkt) start dan crasht het al. Als hij echter wel OSX kan installeren op een USB disk en daarvan boot en dan geen problemen heeft dan weet je wel hoe laat het is...
Pagina: 1