Eenvoudige filehosting gezocht, liefst in Nederland

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guarana
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-08 16:50
Ik zoek een eenvoudige filehoster voor offsite backup.

Dit hoeft niet uitgebreid te zijn, minimale wensen

• FTP-toegang
• min 10 GB opslag
• server in Nederland of Europa, niet in de VS ivm snelheid. Daarnaast heb ik mijn bestanden gewoon liever niet in de VS..
• lage kosten, liefst in de orde van 1-2 euro per maand.

Verder geen toeters en bellen, heb geen extra gebruikers of zo nodig, mag zelfs met alleen IP adres zijn. Hoef ook mijn bestanden niet te delen.

Veel heb ik niet kunnen vinden, de meeste hosting zit in de VS of zijn het allerlei (semi)gratis filehosters waar ik niet zo'n vertrouwen in heb.
De enige die ik Neerland heb kunnen vinden die een dedicated ftp-hosting pakket heeft is Orkahosting, maar daar krijg ik niet zo;n goed gevoel bij, ziet er nou allemaal niet echt betrouwbaar uit.

Servage zou een optie kunnen zijn, maar die zijn aan de dure kant

Wie heeft er suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door guarana op 20-07-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:35
Ik denk dat dit een gevalletje is van voor een euro (was vroeger een dubbeltje ;-) op de eerste rij zitten.

Als je Orkahosting wel heel vaag vind, die kosten al drie euro per maand en het is geheel onduidelijk waar de servers staan. Servage zou ik niet aanraden voor file opslag en/of dynamische files. Wat voor soort files wil je daar trouwens opslaan, daar zijn een hoop hosters namelijk heel kieskeurig in.

Is FTP een vereiste of alleen een middel of data daarnaartoe te krijgen? Wel eens naar Dropbox.com gekeken? of crashplan.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guarana
Ik had die 1-2 euro in mijn hoofd vanwege de prijzen die ik had gezien van US hosters. Aangezien ik mijn files in Europa wil, dan is dat inderdaad iets te rooskleurig gedacht. Het richtbedrag is wat mij betreft nu 5 euro, al zit Servage al hierboven. Orkahosting heeft trouwens zijn site bij Servage staan, zou mij niet verbazen als het een reseller van Servage is,

Wat ik zoek is puur iets voor offsite backup. Ik heb Windows Home Server (WHS) draaien en maak van bestanden een backup op een externe harde schijf. Als extra veiligheid will ik ook een offsite backup. Het gaat mij puur om via een backup programma automatisch per ftp mijn bestanden weg te schrijven. Het gaat hier vooral om office bestanden, foto's en een aantal korte filmpjes. Ik wil geen site draaien of files delen, wel wil ik redelijk wat opslagruimte hebben zodat ik niet meteen aan een limiet zit. Liever had ik dus iets van 25 GB opslagruimte.

Ik heb naar alternatieven gekeken, KPN backup, Jamby, etc. Helaas hebben de meeste een beperking mbt tot het type OS die je mag gebruiken voor de Home versies. WHS is op Windows Server 2003 gebaseerd en dan val je in de zakelijke categorie, wat een stuk duurder uitvalt. Zie dat Crashplan de beperking niet heeft, helaas rekenen ze wel flinke setupkosten. Dropbox ondersteunt alleen XP, Vista en Windows 7 en zit volgens mij alleen in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 13-09 13:18
Is dit misschien een idee:

Microsoft biedt 25 GB gratis ruimte aan via http://www.microsoft.com/...ail.aspx?product=SkyDrive.

In combinatie met een tool als http://www.cloudstorageexplorer.com (maar zijn vast ook andere en betere voor) kan je wellicht met een batchfile nadat de backup klaar is een automatische copy actie starten om de backupfile te uploaden naar SkyDrive.

De servers zullen vermoedelijk wel in Amerika staan, dus aan die eis van je voldoet het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Laatst online: 22:35
guarana schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:07:
Ik had die 1-2 euro in mijn hoofd vanwege de prijzen die ik had gezien van US hosters. Aangezien ik mijn files in Europa wil, dan is dat inderdaad iets te rooskleurig gedacht. Het richtbedrag is wat mij betreft nu 5 euro, al zit Servage al hierboven. Orkahosting heeft trouwens zijn site bij Servage staan, zou mij niet verbazen als het een reseller van Servage is,

Wat ik zoek is puur iets voor offsite backup. Ik heb Windows Home Server (WHS) draaien en maak van bestanden een backup op een externe harde schijf. Als extra veiligheid will ik ook een offsite backup. Het gaat mij puur om via een backup programma automatisch per ftp mijn bestanden weg te schrijven. Het gaat hier vooral om office bestanden, foto's en een aantal korte filmpjes. Ik wil geen site draaien of files delen, wel wil ik redelijk wat opslagruimte hebben zodat ik niet meteen aan een limiet zit. Liever had ik dus iets van 25 GB opslagruimte.

Ik heb naar alternatieven gekeken, KPN backup, Jamby, etc. Helaas hebben de meeste een beperking mbt tot het type OS die je mag gebruiken voor de Home versies. WHS is op Windows Server 2003 gebaseerd en dan val je in de zakelijke categorie, wat een stuk duurder uitvalt. Zie dat Crashplan de beperking niet heeft, helaas rekenen ze wel flinke setupkosten. Dropbox ondersteunt alleen XP, Vista en Windows 7 en zit volgens mij alleen in de VS.
Ik weet niet hoe goed je backup software is, maar crashplanpro.nl upload alleen maar het verschil, wat enorm aan data en dus snelheid scheelt. Setup kosten zijn wellicht wat hoger dan je zou willen, alleen heb je daarna wel 50GB voor 67 euro per jaar en kost een extra GB maar 89 euro cent per jaar (groeit makkelijk met je mee). Ik ben er zakelijk heel tevreden over, als backup een veel betere functionaliteit dan dropbox. En geen data limiet qua up/download.

Ik denk dat je even moet afvragen of je met een of andere vage web hoster in zee gaat en de helft van de features niet gebruikt. Of dat je voor een iets professionele backup setup gaat, daar zitten natuurlijk kosten aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guarana
Denk dat het crashplan gaat worden, valt nog binnen het budget. Had toch nog liever iets met onbeperkte opslag gehad zoals Jamby. Als je boven de 50GB komt, kan het aardig aan gaan tikken, 10 GB is dan alweer 8,90 erbij....zit nu daar nog niet aan, als het zover is maar weer een keer rondkijken.

@Paranoimia: Op zich niets mis met Skydrive, maar ik wil niet afhankelijk zijn van een gratis dienst. Files in de VS hebben ook niet mijn voorkeur.
Cergorach heeft gelijk, je kan beter ietsje meer ervoor uittrekken en verder geen gedoe hebben.

Bedankt voor de tips, mocht je toch iets anders tegenkomen, hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:06

Lulukai

God's gift to women

Ik zoek eigenlijk ook zoiets, waar je gewoon 100Gb zo goedkoop mogelijk kunt opslaan.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guarana
Heb nog nagedacht... Als ik boven de 50 GB kom, wat gezien wat ik nu al aan files heb wel waarschijnlijk is, dan is Crashplan al gauw duur. Servage en een aantal anderen die onbeperkte opslag aanbieden, o.a. Patrick Internet en Fasthostingdirect in de UK hebben allemaal in de klaine letters staan dat offsite storage niet toegestaan is. Die vallen sowieso dus af. Je zult echt naar dedicated online backup providers moeten kijken.

Heb verder rondgekeken, het valt nog tegen wat er aan betaalbare dedicated FTP-storage aanbieders zijn. Ben nu in Duitsland aangekomen, EUserv biedt een redelijk pakket, 50 GB voor 2,95 + 1,99 setupkosten, 500 GB voor 9,95. Vind ik op dit moment iets meer waar voor m'n geld. Er is vast nog wel meer te vinden...

Strato heeft in Duitsland trouwens een heel uitgebreid pakket, HiDrive, 100 GB voor 3,90. Helaas niet in Nederland....

@ruyckske:
Als je geen serversoftware draait dan kun je Jamby, KPN of nog wat andere online aanbieders voor 5 euro per maand vinden in Nederland.
Als je er geen bezwaar hebt je files in de USA te stallen en evt. trage verbinding voor lief neemt, kun je voor minder geld dedicated ftp-storage vinden via Google.
Pagina: 1