• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-01 17:42

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Aangezien UPC niet verder komt dan; "Ja, dat is gewoon zo." Vroeg ik mij af waarom ik als UPC klant met 2 decoders, de zenders Film1 en Sport1, waarop ik dus geabonneerd ben, niet op mijn 2e decoder in de slaapkamer krijg.

Dat is toch raar? Ik bedoel, ik ben er op geabonneerd en wil het ook graag in mijn slaapkamer kunnen kijken. Maar dan zou ik een 2e Film1/Sport1 abonnement moeten nemen a 40 euro.

Iemand hier die er een logische verklaring voor heeft? Want ik snap er niks van.
De anders zenders, dus die van het PLUSpakket, krijg ik wel gewoon.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Volgens mij worden abo's per smartcard geactiveerd. Beetje lui van UPC om niet gewoon je abo op beide kaarten aan te zetten.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

wat Megamind zegt makes sense, en als UPC niet verder komt dan dat antwoord zou ik toch nog maar eens bellen en iets vasthoudender zijn. Vraag of het idd DAAR het probleem niet in zit.

Met een beetje pech heb je net een luie/incompetente medewerker aan de lijn gehad en is het gemakkelijk te fixen. En anders naar hun superieuren vragen want het slaat inderdaad helemaal nergens op.

Met zo'n verklaring zou ik dan ook niet zomaar genoegen nemen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Tijdens het lezen van de reacties bedacht ik mij, dat ik ook gewoon Film1 eens een mail kan sturen hierover. Dus bij deze gedaan. :+

Ik zal in dit topic wel even laten weten wat het antwoord was. Altijd handig voor mensen met hetzelfde "probleem". :)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:00

Ankh

|true

Leg het eens neer bij de Twitter desk van UPC.
Film/Sport worden geactiveerd per abonnement en niet per smart card. Blijkbaar hebben zij die koppeling niet.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
Uit de AV van UPC:
Alle digitale zenders en mogelijkheden van uw huidige abonnement UPC Digitale TV kunt u op de extra mediabox bekijken. Een uitzondering hierop vormen Film1, Sport1 of Film1Sport1.
Dat is natuurlijk nog geen antwoord op de vraag waarom het zo is, maar het is dus wel normaal.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

En een schopje n.a.v. een terechte opmerking van m'n collega Ed_L naar Mediaspelers en HTPC's :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
argro schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:57:
Uit de AV van UPC:

[...]

Dat is natuurlijk nog geen antwoord op de vraag waarom het zo is, maar het is dus wel normaal.
Klopt. Naar aanleiding daarvan had ik ze dus gebeld. Maar ze kunnen er dus inhoudelijk geen antwoord op geven. :(

Ik begrijp dus ook echt niet WAAROM ze het niet doen. Ik bedoel, ik betaal er voor en of ik nou in mijn slaapkamer kijk of in de woonkamer, dat zou toch niet uit mogen maken?
Nou ja, hopelijk heb ik snel een reactie van Film1 zelf.
En anders stuur ik die 2e decoder gewoon weer terug en sleep ik die andere decoder wel steeds naar boven. :+
LuNaTiC schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:59:
En een schopje n.a.v. een terechte opmerking van m'n collega Ed_L naar Mediaspelers en HTPC's :)
Thanks. Twijfelde inderdaad of hij hier hoorde. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Naboo op 20-07-2010 22:03 ]

• argro
Naboo schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 22:02:
[...]

Klopt. Naar aanleiding daarvan had ik ze dus gebeld. Maar ze kunnen er dus inhoudelijk geen antwoord op geven. :(

Ik begrijp dus ook echt niet WAAROM ze het niet doen. Ik bedoel, ik betaal er voor en of ik nou in mijn slaapkamer kijk of in de woonkamer, dat zou toch niet uit mogen maken?
In zoverre dat je nu maar op 1 TV tegelijkertijd Film1 of Sport1 kunt kijken, daar heb je voor betaald, je hebt niet betaald om op 2 TV's tegelijkertijd Film1 en/of Sport1 te kijken.
En anders stuur ik die 2e decoder gewoon weer terug en sleep ik die andere decoder wel steeds naar boven. :+
Is het niet makkelijker om even de primaire smartcard mee naar boven te nemen wanneer je boven Film1 of Sport 1 wilt kijken?

• tornado61
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-01 15:08

tornado61

jupiter deus est

je kunt natuurlijk ook gewoon de smartcard omwisselen als je in de slaapkamer wil kijken in plaats van de hele decoder mee te slepen ... toch? edit... te laat :+

[ Voor 7% gewijzigd door tornado61 op 20-07-2010 22:08 ]

┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

argro schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 22:05:
[...]
In zoverre dat je nu maar op 1 TV tegelijkertijd Film1 of Sport1 kunt kijken, daar heb je voor betaald, je hebt niet betaald om op 2 TV's tegelijkertijd Film1 en/of Sport1 te kijken.

[...]
Is het niet makkelijker om even de primaire smartcard mee naar boven te nemen wanneer je boven Film1 of Sport 1 wilt kijken?
Dat lijkt me nog steeds krom of niet dan? Wat is de reden ervan dan? Wat proberen ze te voorkomen? Misschien dat huisgenoten op die manier goedkoper uit zijn om één abonnement ofzoiets te delen? Maar waarom zou datzelfde dan niet gelden voor de gewone digitale zenders. Waarom alleen voor Film/Sport :?

Sowieso, je gaat toch niet elke dag zitten hannessen met het verwisselen van smart cards?

• argro
LuNaTiC schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 22:07:
[...]

Dat lijkt me nog steeds krom of niet dan? Wat is de reden ervan dan? Wat proberen ze te voorkomen? Misschien dat huisgenoten op die manier goedkoper uit zijn om één abonnement ofzoiets te delen? Maar waarom zou datzelfde dan niet gelden voor de gewone digitale zenders. Waarom alleen voor Film/Sport :?
De reden zal zijn dat de uitbater van Film1 en Sport 1 dit bedongen heeft. Dit heeft misschien te maken met bijvoorbeeld uitzendrechten van wedstrijden. Mogelijk heeft Sport1 met de organisatie van de Premier League een overeenkomst voor 1 live-wedstrijd per tijdslot per aansluiting. Hetzelfde kan gelden voor overeenkomsten met filmproducenten.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Ja dan nog. Ik kan met de decoder 1 film/wedstrijd kijken en een andere film/wedstrijd opnemen op de HD recorder.... Is bijna hetzelfde principe als 2 wedstrijden/films tegelijk kijken.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29
Uhm, ik weet niet of dat dat volgens jullie provider afhankelijk is.. Maar ik kan hier op 3 tv's en dus 3 decoders met 3 verschillende smartcards gewoon 3x Film 1 bekijken. Wel via Ziggo, maar volgens mij bestaat de beperking dat je Film of Sport 1 maar op 1 decoder kan bekijken niet.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:06

Twazerty

AVCHDCoder developer

bij ziggo heb je het film1/sport1 abo wel beschikbaar op alle kaarten voor 1 bedrag. (3 stuks en met een beetje zeuren 5 kaarten)

Vroeger was het bij Ziggo ook apart per kaart betalen. Tegenwoordig niet meer. Ik snap ook niet waarom UPC dan hopeloos achter blijft.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• argro
Naboo schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 22:16:
Ja dan nog. Ik kan met de decoder 1 film/wedstrijd kijken en een andere film/wedstrijd opnemen op de HD recorder....
Kan dat echt? De decoder kan toch niet signaal_1 naar de TV sturen en signaal_2 naar de HD recorder? Mijn decoder kan dat in ieder geval niet, die heeft maar 1 tuner. Nu is mijn decoder een standaard Samsung HD-decoder, dus dat kan met een UPC MediaBox anders zijn natuurlijk.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Kijk, die berichten over Ziggo geven mij hoop. Kijken of ik het na het antwoord van Film1 zelf misschien daar op kan gooien en dat Film1 mij helpt om ook op m'n 2e decoder te kunnen kijken. ZIJ exploiteren namelijk de films en wedstrijden. Dus als het van hun "mag", zie ik niet waarom UPC het niet op m'n 2e decoder kan activeren.
argro schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 22:18:
[...]
Kan dat echt? De decoder kan toch niet signaal_1 naar de TV sturen en signaal_2 naar de HD recorder? Mijn decoder kan dat in ieder geval niet, die heeft maar 1 tuner. Nu is mijn decoder een standaard Samsung HD-decoder, dus dat kan met een UPC MediaBox anders zijn natuurlijk.
Jep. Dat kan. :) Heb al aardig wat films opgeslagen op die HD....moet binnenkort maar weer eens wat verwijderen ivm ruimtegebrek... :X

[ Voor 44% gewijzigd door Naboo op 20-07-2010 22:20 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

argro schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 22:18:
[...]
Waarom zou dat niet kunnen? Dat kon vroeger met de VHS-recorder toch ook gewoon?

Ene uitzending kijken en een andere opnemen. Lijken me standaard features.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 20-07-2010 22:20 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• argro
Gunner schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 22:19:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? Dat kon vroeger met de VHS-recorder toch ook gewoon?
De VHS-recorder heeft een eigen tuner voor analoge TV, menig HD-recorder heeft dat niet, althans niet voor digitale TV. De HD-decoder heeft dus een gedecodeerd singaal van de HD-decoder nodig. Menig HD-decoder kan niet twee signalen parallel aan elkaar decoderen, hetgeen wel nodig is wanneer je parallel een wilt opnemen en TV wilt kijken.
Ene uitzending kijken en een andere opnemen. Lijken me standaard features.
Bij de MediaBox van UPC kan dit blijkbaar wel, maar met mijn HD-decoder kan dit niet. Daar zit 1 HDMI uitgang op en daar komt 1 signaal uit. Die decoder is niet in staat om Nederland 1 naar de TV te sturen en SBS6 naar de HD-recoder. Het is of Nederland 1 of SBS6. Ik zou in ieder geval niet weten hoe.

Het zou wel kunnen wanneer ik bij of de TV of de HD-decoder genoegen neem met een analoog signaal, maar daar gaat het hier niet over.

Maar goed, dit gaat off-topic. Het gaat over Film1 en/of Sport1, niet over de (on)mogelijkheden van het opnemen van een digitaal TV-signaal parallel aan het kijken naar een ander digitaal TV-signaal.

[ Voor 31% gewijzigd door argro op 20-07-2010 22:27 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37
Zie voor deze kwestie ook de actuele discussie op het forum van UPC:

Chelloo UPC Forum: Sport1 op 2e mediabox

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Grappig. Het staat "op de agenda" voor het volgende kwartaal overleg...
Tis toch te zot voor woorden eigenlijk dat ze hier zo moeilijk over doen? Je betaalt een godsvermogen aan UPC, maar Film1/Sport1 op de 2e decoder is niet mogelijk.

Ik ga maar BOOMERANG kijken om in slaap te komen.... :+ :D

[ Voor 11% gewijzigd door Naboo op 20-07-2010 22:54 ]

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-02 15:50
Ik heb hiervoor ook al eens gebeld met de klantenservice, maar het zijn gewoon regels. Mij is het volgende verteld:
- Je betaald inderdaad voor Film1/Sport1 op 1 box. UPC koppelt het abonnement namelijk aan je smartcard nummer.
- UPC heeft dit duidelijk op de site staan en aangezien UPC geen Ziggo is heeft UPC niets met Ziggo te maken.
- UPC kan wel (tenminste dat is mij verteld) gratis je Film1/Sport1 bij je primaire box weghalen en op je secundaire box zetten.

Tevens is het onmogelijk je primaire smartcard uit de box te halen en deze in de andere box te steken. Je krijgt dan namelijk de melding geen toegang op alle zenders.
Dit omdat UPC de smartcard aan de box gekoppeld heeft. (UPC monteur heeft mij dit verteld: de serienummers horen bij elkaar. Wanneer alleen je smartcard of box defect is krijg je toch een volledige nieuwe box én nieuwe smartcard)

Bij Ziggo is dit inderdaad anders, maar er zijn nog wel meer verschillen tussen UPC en Ziggo.
- Bij UPC kun je de box huren bij Ziggo altijd kopen.
- Iedere UPC abonnee heeft on demand en gratis uitzending gemist voor ned 1,2,3, bij Ziggo moet je daar een hele dure box voor kopen met extra abbo kosten voor uitzending gemist.
- UPC heeft andere HD zenders dan Ziggo

Daarom is UPC ook UPC en Ziggo is Ziggo, anders hadden ze net zogoed 1 bedrijf kunnen maken toch?

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Vandaag reactie van Film1 gekregen.
Geachte heer Xxxxxx,

Allereerst bedankt voor uw mail aan Film1Sport1.

Wij begrijpen dat het voor u vervelend is dat u een tweede abonnement moet afsluiten om via UPC op meerdere televisies Film1 en/of Sport1 te kunnen ontvangen, maar dit is een beslissing die UPC heeft gemaakt.

UPC heeft in zijn voorwaarden besloten dat u een tweede abonnement moet afsluiten om op meerdere televisies Film1 en/of Sport1 te kunnen ontvangen. Dit besluit ligt niet bij Chellomedia (moederbedrijf van Film1 en Sport1). Wij weten dat het bijvoorbeeld bij Ziggo mogelijk is om, zonder extra abonnementen af te sluiten, op 3 televisies Film1 en/of Sport1 te ontvangen. Wij hebben er totaal geen baat bij om klanten van Ziggo te bevoordelen en klanten van UPC te benadelen. Als het aan ons zou liggen, zou het voor iedere abonnee hetzelfde zijn. Wij bepalen alleen niet de voorwaarden die de leveranciers van digitale televisie voorleggen aan hun klanten, hier zijn de providers zelf verantwoordelijk voor. Wij raden u aan om zich tot UPC te wenden met uw vragen en/of klachten hierover.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Film1Sport1.
Oftewel, het heeft in ieder geval niks met rechten en gelden te maken. Maar puur gewoon een zeikbeslissing van UPC.

Misschien een idee voor alle UPC klanten met Film1/Sport1 massaal naar UPC te mailen hierover?

Pagina: 1