Toon posts:

Extern scherm voor mbp

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

hopelijk zit ik hier een beetje goed met m'n vraag :)

Ik zou graag een extern scherm kopen voor m'n mbp omdat ik toch wel wat extra ruimte kan gebruiken, nu ben ik in principe uitgekomen bij 2 eventuele keuzes:

HP 2310i voor 219 euro
HP 2310ei voor 299 euro

Zijn dus dezelfde schermen, enkel heeft de 2310ei LED backlight.

Is het de moeite om nog even te wachten en te sparen voor de ei versie?

groeten

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:10
Voor op een kantoor / bureau is de CCFL versie genoeg, maar heb je last van een rare lichtinval, of een andere reden om jouw scherm helderer als normaal in te stellen zou ik voor de LED versie kiezen.

Een LED backlight is ook veel zuiniger. Dat is een belangrijk voordeel bij apparaten die op een accu werken, maar je kan er ook gewoon door op je normale stroomaansluiting mee besparen :P

EDIT: Het is dus aan jezelf of je het waard vind, en of het voor jou nodig is.

[ Voor 9% gewijzigd door marcop23 op 20-07-2010 20:22 ]

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06-2025
LED geeft de kleuren ( In my opionion) mooier over, however zul je dat niet merken als je hem niet hebt, dus kun je net zo goed voor de i versie gaan.

Just my 2 cents.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt al voor de snelle input, maar Eduardboon, er moet toch altijd wel een verschil zitten tussen gewone ccfl & led? Als ik bv het scherm van m'n mbp vergelijk met een gewone lcd monitor met ccfl is het scherm toch een pak helderder.

Is dat scherm ook een beetje scherp qua tekst? (een vraag die wss makkelijker op te lossen is voor mensen die het scherm reeds in bezit hebben)

Maar heeft dvi ook last van overscan, had overlaatst een Samsung 23" gekocht maar meteen terug gedaan aangezien het dock & startbalk buiten het beeld vielen. En de scherpte van de letters was ook ver zoek.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 20:27 ]

• Eduardboon
Natuurlijk is er verschil, maar als je maar 1 van de 2 schermen hebt, zie je dat verschil dan ook daadwerkelijk?

Bedenk wat je ermee wilt doen, en beslis dan welk scherm je koopt :).

Ik heb een stokoude acer al1717 scherm en een acer al1715 secundair, ook ik zie enorm verschil met mijn mac (ik kijk bijvoorbeeld alleen maar films op mijn macbook, en niet op de pc). maar wanneer de mac uitstaat kan het me niet schelen.

Dit is echter enkel mijn mening en belevenis :). overigens werk ik ouderwets via VGA, van DVI niet veel verstand. maar letters niet scherp klinkt als een niet goed ingestelde resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
Goh ja, het enige waarom ik voor de led zou gaan, is omda ik schrik heb dat er een te groot verschil gaat zijn tussen de helderheid van m'n mbp scherm en het hp scherm.

• Eduardboon
o god natuurlijk, dan zie je wel verschil natuurlijk. maar hoeveel?

Ik werk ook met beide naast elkaar, en vind het niet erg storend, ook al is mijn acer veel te dik bezig met brightness, waardoor het flets lijkt in vergelijking, maar het werkt verder prima.

Maar ik kan wel begrijpen dat als je ze beide naast elkaar voor hetzelfde gebruikt er wel een verschil te zien zal zijn.

Wellicht even naar een winkel waar ze dit model verkopen met je laptop en vergelijken? lijkt me de kortste klap.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, was van plan om donderdag eens naar een winkel te gaan waar ze de 2310i hadden staan om te vergelijken, jammer dat morgen alles toe is.

• Eduardboon
Is morgen alles dicht? hoe komt dat zo?

Anyway, je doet er goed aan om te vergelijken :). op die manier kun je het beste beslissen. succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in België :p morgen is het hier de nationale feestdag

• Eduardboon
ah, vandaar :). veel plezier dan morgen! en overmorgen succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Nu enkel hopen dat ze er een dvi kabeltje liggen hebben dat ik kan gebruiken :p

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welk scherm je moet kopen is iets wat je uiteindelijk toch echt zelf moet beslissen. Je hebt je keuze beperkt tot twee modellen, wat al mooi is. Het enige waar je nog twijfelt is het verschil in helderheid. Dit is iets wat je zelf uiteindelijk moet beoordelen. De een zal zich kapot ergeren aan het verschil in helderheid, de ander ziet geen verschil. Het beste advies wat je dus kunnen geven is: ga zelf kijken, en kies dan welke jij het mooist vindt.

Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.