• fustire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08-2022
Tweakers!

Mijn broertje heeft vandaag een aantal onderdelen gekregen voor een nieuwe PC, deze heb ik voor hem in elkaar gezet. Nou heb ik alles in elkaar en krijg ik geen beeld. Ik heb zelf al enig idee hoe dit komt. De connector op het moederbord is groter dan de aansluiting van de voeding wat mijns inziens in zal houden dat de grafische kaart geen stroom krijgt, ergo: geen beeld.

Kunnen jullie je in deze mening vinden? (bijgevoegd een foto)

Het systeem betreft:
Asus P5N-SLI
c2d E7500
Gainward GeForce 9500gt
2gb OCZ RAM

Met een vriendelijke groet,

Paul S.
foto: http://i28.tinypic.com/348mwwp.jpg

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:10
Speakertje aangesloten?

Dus speakertje op het moederbord aangesloten, zien als hij bleepjes geeft

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05-2025
Hoe is de monitor aangesloten dan? op de videokaart of op het moederbord (met de onboard video)
Als hij op de videokaart is aangesloten kun je hem denk ik het beste op het moederbord aansluiten, de onboard videokaartdrivers verwijderen, en de nieuwe installeren.

Het is bedoening, niet bedoeling

• fustire
Er is geen onboard video en ik zie niets, dus ik kan ook weinig zien. Ik ga nu op zoek naar de speaker.

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05-2025
Hmm, ik dacht dat ik op dat plaatje ergens een NVIDIA chip zag zitten.

Het is bedoening, niet bedoeling

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

martijntjuhh schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:55:
[...]

Hmm, ik dacht dat ik op dat plaatje ergens een NVIDIA chip zag zitten.
Ja en dus?
Nvidia maakt ook chipsets hoor ;)

Je hebt een 20 pins voeding op een 24pins aansluiting.
Ik denk dat daar je probleem inzit.

[ Voor 16% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-07-2010 19:57 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:57:
[...]

Ja en dus?
Nvidia maakt ook chipsets hoor ;)

Je hebt een 20 pins voeding op een 24pins aansluiting.
Ik denk dat daar je probleem inzit.
Hier zit het probleem inderdaad, gelukkig kan je bij de gemiddelde computershop wel een verloopje halen.

It takes one to know one...

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:57
Met een voeding 20p ATX --> moederbord 24p ATX ben je er nog niet altijd. Soms trekt je voeding de hoeveelheid stroom niet. Je kan het echter proberen, de kabeltjes zijn heel goedkoop.

Gaat het toch niet lukken, adviseer ik om een be quiet! Pure Power L7 300W te kopen voor €30,- Ik heb daar goede ervaringen mee.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Sommige voedingen hebben hier nog een 4-pins aansluiting voor bij de 20 pins kan om die 24 pins aan te sluiten.

• marcop23
  • Laatst online: 22:57
Gleighton schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:16:
Sommige voedingen hebben hier nog een 4-pins aansluiting voor bij de 20 pins kan om die 24 pins aan te sluiten.
Voor de duidelijkheid: Er zit vaak nog een 4 pins stekkertje bij om aan de grote 20 pin te schuiven, zodat je een 24 pin stekker hebt. Zo'n systeem zit er ook op de voeding die ik net noemde.

• fustire
Oke, dit was zelf ook het probleem waaraan ik dacht. Het is inderdaad een oude Sweex voeding, ik zal morgen zo'n verloopje halen en dan maar eens kijken of hij het trekt. Anders kan ik altijd nog de voorgestelde voeding kopen. Bedankt!

• X-Fire-X
  • Laatst online: 27-03-2025
Voor een stabiel systeem is een goede voeding sowieso geen overbodige luxe (eigenlijk staat of valt een goed systeem alleen al daar juist op).
Sweex moet je sowieso niet aan beginnen, zou zeggen hou het geld voor een verloopje in de zak en haal gelijk die eerder voorgestelde voeding.

• fustire
Ik heb het nogmaals geprobeerd met een Coolermaster voeding, nog steeds is er geen resultaat uit gekomen. Ik heb dus besloten me te beroepen op de wet kopen op afstand en het product te retourneren en een niet-sli moederbord terug te nemen; dit omdat de videokaarten in een andere set-up wel werken maar alleen met het SLI-moederbord niet werken.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

p5n-sli's zijn lastige moederborden om aan de praat te krijgen. Geloof me, ik heb hier een stapeltje (vergelijkbare) borden liggen.

Vaak is het geheugen, en de sloten waarin het geheugen zit, de boosdoener... probeer het geheugen op een andere plek, of probeer ander geheugen...

http://specs.tweak.to/16495

• fustire
Heephstan schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:45:
p5n-sli's zijn lastige moederborden om aan de praat te krijgen. Geloof me, ik heb hier een stapeltje (vergelijkbare) borden liggen.
Wat apart, hoe kan dat? Is dat omdat SLI een aparte structuur of manier van aanpak nodig heeft?

Verwijderd

Je videokaart moet al zo in de primaire pci-e16 aansluiting zitten en dit dien je ook in te stellen in je bios, standaard staat die daar al op, maar het kan zijn dat je videokaart in de secundaire pci-e16 zit en dan kan die wel eens weigeren. Heb verder geen ervaring met dit soort mobo, dus kan er verder weinig over zeggen.
Pagina: 1