Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Fiah
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-01-2021
Dag allen,

Ik zoek als kado voor mijn vader een standalone GPS apparaat voor in de auto, voor in west-Europa. Nu is er keuze genoeg in het budgetsegment waarin we zoeken, maar 1 ding heb ik nog niet echt teruggevonden: goedkoop danwel gratis up-to-date kaartmateriaal. Wij willen hem namelijk niet opzadelen met een apparaat wat over een paar jaar alweer bijna nutteloos is door verouderd kaartmateriaal, waarbij hij dan de keuze moet gaan maken tussen nieuwe kaarten kopen of een nieuw apparaat (wat nauwelijks duurder is). De andere non-optie (illegaal downloaden) heb ik ook geen zin in.

Ik heb voor mijzelf een Nokia 2710 Navigation Edition gekocht, waarvoor het kaartmateriaal voorlopig (en volgens Nokia 'lifetime') gratis te downloaden is. Ook Google ondersteunt gratis navigatie, maar dan wel met een data verbinding.

Nu blijft de vraag: welk navigatiesysteem biedt iets dergelijk? Helemaal gratis zal wel een pijpdroom blijven, maar is er een optie waarbij m'n vader over ~2 jaar niet iets van €50 tot €100 kwijt is aan nieuw kaartmateriaal?