• Tourniquet123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06-2021
Goeiedag, ik heb onlangs de Philips 32PFL5605H gekocht voor 550 euro, nu vind ik toch dat het niet helemaal super scherp is ondanks firmware update en met de instellingen gespeeld.

Ik krijg het gewoon niet 100% vloeiend scherp, ik zie kleine onevenheden bijvoorbeeld in de achtergrond bij kleine objecten die bewegen, het is een beetje blokkerig digitaal beeld.

Is dit iets wat gewoon bij LCD hoort of komt het omdat ik een goedkoper model heb ?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat is je beeldbron? (DVD, BD, Sat reciever, kabel analoog of digitaal,....)
Is dat een HDTV bron?
Hoe is deze aangesloten aan je TV? (HDMI, Scart, Component, RGB,...)

Beeldprocessing van de TV al eens helemaal uitgezet. Meestal betreft het een scherpte regeling die overprocessed en het beeld meer verpest dan mooi maakt. Alle 'enhancers', dus ook de scherpte regeling (altijd imho) helemaal uitzetten als uitgangspunt.

Hoe zag het beeld er in de winkel uit?

Een mooie test situatie is b.v. een Blue ray Disk in een player aangesloten via HDMI aan de TV, alle beeldprocessing uit en kijken of dat er wel goed uitziet.
Ziet dát er niet goed uit, dan ben ik bang....

[ Voor 22% gewijzigd door remco_k op 20-07-2010 17:08 ]

Alles kan stuk.

• Tourniquet123
remco_k schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:05:
Wat is je beeldbron? (DVD, BD, Sat reciever, kabel analoog of digitaal,....)
Is dat een HDTV bron?
Hoe is deze aangesloten aan je TV? (HDMI, Scart, Component, RGB,...)

Beeldprocessing van de TV al eens helemaal uitgezet. Meestal betreft het een scherpte regeling die overprocessed en het beeld meer verpest dan mooi maakt. Alle 'enhancers', dus ook de scherpte regeling (altijd imho) helemaal uitzetten als uitgangspunt.

Hoe zag het beeld er in de winkel uit?

Een mooie test situatie is b.v. een Blue ray Disk in een player aangesloten via HDMI aan de TV, alle beeldprocessing uit en kijken of dat er wel goed uitziet.
Ziet dát er niet goed uit, dan ben ik bang....
Ik heb het geprobeerd met analoog, kabel digitaal van ziggo, en van die ripped blue rays die niet volledig 1080 zijn zeg maar.

Ik heb het nog niet met een echte blue ray geprobeerd, ga der wel ff 1 via me pc bekijken zo alleen heb nu nog VGA verbinding inplaats van HDMI.

Maar moet het beeld niet altijd zonder blokvorming of digitalisering zijn als je analoog of in ieder geval digitaal kijkt ?

Nu weet ik toevallig wel dat uitzendingen in 720p uitgezonden worden, heeft dit er mee te maken ?

Verwijderd

als jij HD content wil afspelen heb je naar mijn weten toch echt een HDMI kabel nodig,

anyway, speel eens met je instellingen, misschien heb je wel contrast/scherpte max ofzo, dat wil ook nog wel eens raar beeld geven,

verder kan een digitaal beeld best eens wat ''vaager'' zijn, en anders ga je gewoon terug en zeg je dat ie niet in orde is, en zorg je dat je een andere mee krijg ;)

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:11
Ik denk niet dat het geheel op te lossen is met instellingen, ik werk zelf dagelijks met tv's en 't is mij opgevallen dat die reeks van Philips nogal slordig beeld geeft.. vooral bij grote contrast verschillen zie je duidelijk allerlei blokjes lichter en sneller bewegen.. oogt nogal onrustig en de kleuren zijn nogal verstoord op zulke momenten.. ik denk eerder dat 't aan de tv ligt dan aan instellingen of wat dan ook omdat iedere 5405/5605 daar last van heeft! Het heeft niet zozeer met een HD-bron te maken

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Tourniquet123 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:46:
[...]
Ik heb het geprobeerd met analoog, kabel digitaal van ziggo, en van die ripped blue rays die niet volledig 1080 zijn zeg maar.

Ik heb het nog niet met een echte blue ray geprobeerd, ga der wel ff 1 via me pc bekijken zo alleen heb nu nog VGA verbinding inplaats van HDMI.
Laat ik mijn vraag anders stellen:
Heb je naar beeld materiaal gekeken, aangesloten via HDMI waarvan de bron 1080p of 1080i was?
Nee? Probeer dat eerst, want al het andere word ge-upscaled en ziet er per definitie minder goed uit en is mogelijk gewoon wat jij ziet.

Dat geldt dus ook voor een digitaal signaal via de kabel van ziggo. Zolang dat b.v. geen HDTV ontvanger is met een HDMI uitgang en zolang je geen HD zender opzet, is de bron kwalitatief al te min om het beeld zo scherp weer te geven als jij dat zou willen.

Ik werk niet dagelijks met TV's maar gewoon met m'n eigen TV. Ik wil de ervaring van Schizo007nl ook niet in twijfel trekken maar een Full HD TV van Philips moet wat mij betreft in staat zijn om een 1080i of p signaal prima weer te geven.
Dat upscaling kwalitatief minder is, dat geloof ik meteen, vandaar dat de TS eens moet kijken naar een echt full hd signaal ipv naar 720p upscaled ofzo.

Alles kan stuk.

• Tourniquet123
Bedankt voor de reacties ik snap nu redelijk hoe het in elkaar zit, ik ga het eens proberen met HDMI kabel en full HD weergave !

Verwijderd

Toen ik voor het eerste de 5000 serie van Philips zag, vond ik het beeld korrelig niet scherp en slechte kleuren spectra, de afwerking is wat minder, en vond de TV erg duur in vergelijking met de modellen van 2009,
Philips is wel in kwaliteit achteruit gegaan, dit komt omdat er in de huidige 2010 lijn goedkopere beeldpanelen in de de Philips TV's zijn gezet maar duurder worden verkocht, de 2009 lijn werd voorzien van een Sharp beeldpanel kwalicatief hoger en beter t.o.v. LG, natuurlijk moet je beeld scherp zijn maar vergelijk dit model is met een 32 EX 500 van Sony of een 32 C 650 van Samsung vergelijkbare modellen met de Philips 32 pfl 5605,
het kan zijn dat je beeld niet optimaal is omdat je TV eigenlijk ook niet helemaal optimaal is kwa beeld ( zoals hierboven het verhaal beschrijf ) , kwa techniek en specs is het een goede tv maar kwa beeld vindt ik het een minder toestel, kijk is of je met een goede blu-ray speler en een goede HDMI kabel originele blu-ray of dat wel mooi beeld weergeeft, voor digitaal televisie kijk is na de Humax C5000 of de C5100 die er aan gaat komen digitale decoders ( HD ) die werken via het digitale HDMI signaal van Ziggo ,

• Vincent_Mertens
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12-2025
Beste,

Ik heb enkele weken geleden een Philips-37PFL5405H/12 gekocht. Hierop is de PS3 Slim 120 GB ( HDMI ) en de HD Digicorder van Telenet (HDMI) aangesloten. Tijdens het gamen heb ik geen enkel last en krijg ik fantastisch beeld. Echter bij het gewone tv kijken heb ik last van niet mooi afgewerkte lijnen en menselijke gezichten die heel oranje zijn en niet echt realistisch zijn van kleur. Dit is echter niet in elk programma zo. Ik probeer al weken mooi beeld te krijgen door de instellingen te veranderen maar ik zie de oplossing maar niet. De ingebouwde wizard helpt ook niet echt.

De digicorder ondersteunt beelden in 720p of 1080i. Wat kan ik het beste kiezen?

Zijn er mensen die zo vriendelijk willen zijn om hun beeldinstellingen hier willen posten of via DM?

Alvast bedankt
Pagina: 1