Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
mijn adresboek is een chaos. ik gebruik gmail exchange mogelijkheden om alles te syncen met mij ipad/iphone etc.

ik vraag me af waarom de sync met contactpersonen van de mac zelf een richting verkeer is. als ik zaken wijzig via contactpersonen van het adresboek dan wordt dit niet gewijzigd in gmail zelf. is hier een workaround voor?

edit: excuus oplossing gevonden:

2e vraag. hoe kan ik een contactpersonen database van 1400 personen schoon maken? 70% kan eruit, maar ik zoek een handig programmaatje of manier om dit snel te doen. iemand tips?

[ Voor 24% gewijzigd door Tennisbal op 20-07-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat was je oplossing?

Wat voor database is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het antwoord op je eerste vraag – ondanks dat je het antwoord al hebt gegeven – is toch zo simpel als in Address Book onder Accounts in je Preferences aangeven dat je wil synchroniseren met Google?

Het antwoord op je tweede vraag: op basis waarvan moet bepaald worden welke contacten weg kunnen? Als dat een van de velden op de contactkaarten is, dan kun je er misschien een smart group van maken en vervolgens alle contacten daarin verwijderen? Andere optie is om simpelweg handmatig alles door te lopen en eventueel te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Harm schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:53:
Het antwoord op je eerste vraag – ondanks dat je het antwoord al hebt gegeven – is toch zo simpel als in Address Book onder Accounts in je Preferences aangeven dat je wil synchroniseren met Google?

Het antwoord op je tweede vraag: op basis waarvan moet bepaald worden welke contacten weg kunnen? Als dat een van de velden op de contactkaarten is, dan kun je er misschien een smart group van maken en vervolgens alle contacten daarin verwijderen? Andere optie is om simpelweg handmatig alles door te lopen en eventueel te verwijderen.
vraag 1: ik schaam me idd diep :P die optie vandaag pas ontdekt.. dacht dat exchange settings genoeg waren...

vraag 2: ik ga me verdiepen in smart. gaat idd veel om dubbele, of bv contacts met alleen phonenumber, of emailadres.

nieuwe vraag 3:
kan je groepen ook syncen met gmail contacts groups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ppl schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:51:
Wat was je oplossing?

Wat voor database is het precies?
oplossing hieronder :) faalactie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
tennisbal schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:09:
vraag 2: ik ga me verdiepen in smart. gaat idd veel om dubbele, of bv contacts met alleen phonenumber, of emailadres.

nieuwe vraag 3:
kan je groepen ook syncen met gmail contacts groups?
Een tweede antwoord op vraag 2: onder Card in het menu staat bij mij ook 'Look for Duplicates...'. Ik heb de optie nooit geprobeerd, omdat ik een opgeruimd adresboek heb, maar kun je daar wat mee?

Antwoord op vraag 3: voor zover ik kan zien kan dit niet. De Address Book-opties bieden er geen mogelijkheden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
tennisbal schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:09:
[...]

oplossing hieronder :) faalactie :P
Hierboven bedoel je :P Ik ging er eigenlijk min of meer al van uit dat je via de normale weg (dus ofwel in de betreffende apps zelf (Address Book/iCal) ofwel in iTunes) de sync met Gmail had ingesteld.

Wat betreft je opschoonactie in Address Book is het niet alleen handig om binnen Address Book naar dingen als smart groups te kijken maar vooral ook naar iets als Automator. Daarmee kun je op eenvoudige wijze dingen automatiseren zodat je heel snel je adresboek kunt opschonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ppl schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:21:
[...]

Hierboven bedoel je :P Ik ging er eigenlijk min of meer al van uit dat je via de normale weg (dus ofwel in de betreffende apps zelf (Address Book/iCal) ofwel in iTunes) de sync met Gmail had ingesteld.

Wat betreft je opschoonactie in Address Book is het niet alleen handig om binnen Address Book naar dingen als smart groups te kijken maar vooral ook naar iets als Automator. Daarmee kun je op eenvoudige wijze dingen automatiseren zodat je heel snel je adresboek kunt opschonen.
kun je een voorbeeld geven van een automater macro die je kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Je kunt in Automator allerlei filter mogelijkheden toepassen op wat je in je adresboek hebt staan. Dat resultaat kun je weer doorsluizen naar een of ander shellscriptje of applescriptje die dan een bepaalde actie uitvoert. Hoe je dat allemaal precies moet doen weet ik niet, dat heb ik niet verder uitgezocht. Het was gewoon iets wat zo in me op kwam en wat ik als ik jou was verder zou uitzoeken. Bij een stuk of 1400 adressen loont zich dat wel, ik heb alleen niet zo'n groot aantal adressen in mijn adresboekje staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Automator en Address Book
Dat ziet er inderdaad interessant uit! Dit wist ik ook niet, anders had ik dat eerder gezegd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Relaxt, tnx! Is er ook een script om adres geg. Te koppelen aan een ingevoerde postcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Er zijn diverse sites met applescripts en automator acties e.d. Eentje weet ik nog uit mijn hoofd en dat is http://www.macosxautomation.com/ De rest zul je zelf even moeten zoeken met Google (osx automation zijn goede sleutelwoorden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
mijn gmail contacts worden via google exchange (iphone) gesync't. probleem is alleen dat ik geen mappen kan selecteren en ik dus 1400 contacs krijg :( ik wil gewoon 1 map voor mijn iphone, de rest mag wel gesyn't worden naar mijn mac

moet ik echt mobile me gaan gebruiken? :(
Pagina: 1