Toon posts:

Areca 1222 - Degraded Raid Set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, vanmiddag knalde plots één van mij HDD's (samsung 750 GB) uit een van de twee raid5 array's die ik aan de Areca ARC 1222 heb hangen :'( . De failed drive heb ik inmiddels vervangen door een groter exemplaar (Hitachi 2GB) alleen start de rebuild dus niet automatisch. Als ik op de HttpArc inlog zit ik nog steeds met een "degraded" raid set. De nieuwe HDD ziet de controller overigens als free.

Mijn vraag is nu hoe ik ervoor zorg dat de controller netjes de array gaat rebuilden :?

Het ziet er nu als volgt uit op de HttpArc
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2ecmdzq.jpg

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2025
als je even in het boekje kijkt wat je erbij hebt gekregen is het zo opgelost. dan kan je ook instellen dat het voortaan automatisch gebeurt :)

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt, in de raid bios de nieuwe schijf als hotspare toewijzen en dan zou het rebuild proces moeten starten ? Of niet ? Ja het komt misschien een beetje knullig over, dat had ik ook al gevonden, neem liever alleen geen risico's met al die data ...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 14:46 ]

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2025
Ja als hotspare toewijzen. En dan lang wachten totdat rebuild klaar is. dit absoluut nooit onderbreken
verwacht niet dat je dan 2tb opslagruimte hebt. hij zal zich aanpassen aan die van 750gb

succes

[ Voor 29% gewijzigd door DARKLORD op 20-07-2010 15:25 ]

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 21:39

John2B

I Love RAID5..!!

It works as designed..!!

Indien je een disk vervangt (cold swap, dus met PC/Server uit) dan zal die niet automatisch beginnen met rebuild, dat gebeurd alleen indien je de disk hot swap vervangt.

Dus even de disk als hotspare aanmaken, dan start rebuild direct vanzelf.

Overigens zal je de diskruimte boven de 750GB op die disk niet kunnen benutten...beetje zonde, maart je RAID werkt weer.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

Topicstarter
John2B schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:33:
It works as designed..!!

Indien je een disk vervangt (cold swap, dus met PC/Server uit) dan zal die niet automatisch beginnen met rebuild, dat gebeurd alleen indien je de disk hot swap vervangt.

Dus even de disk als hotspare aanmaken, dan start rebuild direct vanzelf.

Overigens zal je de diskruimte boven de 750GB op die disk niet kunnen benutten...beetje zonde, maart je RAID werkt weer.
Pfew, thanks voor alle comments, het werkt inderdaad zoals het ontworpen is, rebuild is net klaar, duurde 2.5 uur zeg maar, alles is weer normaal :) . Die failed disk zal ik nu is los gaan testen om te zien of ie echt stuk is, anders heb ik een spare liggen :D.
Pagina: 1